Volgens mij is deze site bedoeld voor alles wat met kinderen of kinderwens te maken heeft. Als mensen dan uitspraken gaan doen om ernstig zieke kinderen maar af te maken spoor je echt niet. Dat dit kind een potentieel gevaar vormt absoluut maar dat is never een reden tot moord! mag hopen dat je zelf geen kind hebt dag iets mankeert want dan wil je ook hulp ipv er klakkeloos de stekker uit te trekken.
Dat is toch normaal als iemand aan mijn kinderen komt dan ben ik een leeuwin en zal terug vechten lijken mij normale moeder gevoelens en toch zal je het niet doen. Je wilt je kind bij staan en er naast staan niet in de bak troostende woorden uitspreken. Als je voor eigen rechter speelt want dan heeft het kind een trauma en leeft zonder zijn mama. Verstandige volwassenen zullen verstandige beslissingen nemen en iedereen neemt in zijn of haar emotie wel eens een verkeerd besluit daar voor zijn wij menselijk. Als mens of dier iets woord aan gedaan en ik ben er bij zal het mij ook zeer veel moeite kosten om mijn ( verstand te gebruiken in plaats mijn gevoel)..
In dit geval inderdaad (waar een hondje vermoord wordt) maar ik beschreef een situatie waarbij iemand mijn kind vermoord. Dan kan ik net zo goed in de bak zitten. En dat in die situatie het mij niet uit zou maken of diegene 5 of 35 is. Mijn kinderen blijf je vanaf. Er zijn mensen die hun honden als kinderen beschouwen en daarom kan ik mij die emoties voorstellen. Want als iemand aan mijn kinderen (voor hun dus de honden) zou zitten, zou ik dezelfde gedachten hebben.
Uit goede families?! De vader van Hollander was alcoholist..... en ze kwamen uit de Jordaan.... En je kan wel je ogen sluiten voor de feiten hoor... maar dat veranderd ze niet. Mensen belanden in achterstandsbuurten door criminaliteit (sociale huurwoningen na detentie) mensen belanden vaker in de criminaliteit als ze opgroeien in achterstandsbuurten. .. dat zijn feiten. .. en nee dat zegt niet dat ze allemaal slecht of minder zijn, maar er is een reden dat het achterstandsbuurten zijn... En er is met een heleboel mensen uit achterstandswijken helemaal niks mis! En daarom vind ik dat Penseel ze niet constant moet verdedigen en daarmee zichzelf omdat ze blijkbaar in een minder goede buurt woont. Niet alle Tokkies wonen daar en niet iedereen die daar woont is een Tokkie
Enig idee hoe rijk criminelen zijn die bv in de drugs zitten? Die mensen hebben meerdere huizen, en nee niet in de schilderswijk 😂
Jij praat nu wel van "als het mijn hondje/dier" was geweest dan.... Maar als het nu jouw 5 jarige was die zoiets gruwelijks had gedaan? Wat zou je dan doen? En dat vraag ik oprecht als ultradierenliefhebber hoor. En wat er nu over het kind gespeculeerd wordt op fora geloof ik niet zo snel eerlijk gezegd.
ben het met je eens Ik vertrouw al die goed verdienende pieven niks,witte boordencriminaliteit.. Al die lui die frauderen, belasting ontduiken etc.... Dat is ook criminaliteit! Bovendien is het woord tokkie blijkbaar synoniem aan criminaliteit . Je kunt best een tokkie zijn en toch je aan de wet houden toch? Ik werk trouwens in de thuiszorg en verbaas me ook wel eens over het feit dat in sommige kasten van huizen ( luxe) tokkies wonen. Kom dit best regelmatig tegen Ik had altijd het gevoel dat er van die hele nette mensen wonen......
Die vraag stellen ze zich zelf niet, want mensen zoals lindaS80 zijn er van overtuigd dat hun dat niet overkomt, want hun kind weet beter, wordt opgevoed etc. Dat zijn de ouders die zeggen, dat zou mijn kind nooit doen..
Dat is toch ook precies wat ik zeg?! Juist door de mensen die een wijk naar beneden trekken met hun asociale gedrag en dergelijke te verdedigen stel je je jezelf gelijk met hen, waarvan ik zeg dat het onnodig is. Dat je er woont maakt je geen Tokkie. .. Maar ik val nu in herhaling
Altijd grappig, van die mensen die je denken te kennen aan de hand van een paar berichten die ze lezen. Als mijn kind zoiets zou doen, dan zou ik niet zo nonchalant reageren als die ouders van dat jong en had ik, op het moment dat ik er achter kwam dat hij/zij voor het plezier vogeltjes ontleedde , als de bliksem hulp ingeschakeld. Als het moest dan had ik hem/haar desnoods in een instelling laten plaatsen waar ze mogelijkheden hebben om hem/haar intensief te laten onderzoeken en te behandelen. En nee , mijn kind zou inderdaad nooit doelbewust bij een ander kind een hond uit de handen grissen om het vervolgens in het fontein te verzuipen met de woorden ' Zo en nou is ie dood! "
Dat kan ik wel weten , want het is mijn kind en ken haar als de beste . Zij is veel te gek op dieren om zoiets gruwelijks te kunnen bedenken en tot uitvoer te brengen.
Hoezo is dat zorgwekkend? Dat kun je niet weten namelijk. Ik mag hopen dat mijn kind dat niet doet ( en in zijn staat nu zou hij dat niet doen ) Maar ik weet niet wat hem de komende jaren te wachten staat waardoor hij dat soort dingen misschien kan gaan doen. Je wordt niet geboren als een kind wat een hond opzettelijk dood namelijk. En denk dat de ouders van dit jongetje 2/3/4 jaar geleden het zelfde antwoord zou geven op die vraag als jullie. En nee ik doe dat niet aangezien ik niet in de toekomst kan kijken.
Je vergelijking slaat kant noch wal , want het gaat hier niet om een kindje die per ongeluk een kitten van het balkon heeft laten vallen , maar om een kind die moedwillig een puppy uit de handen van een ander kind heeft gegrist en het verdronken heeft. Overigens, heeft mijn dochter toen ze 3/4 was ook een keer in een moment van onoplettendheid ,een van onze pups opgepakt en haar per ongeluk laten vallen. Dat zijn van die dingen die inderdaad kunnen gebeuren en dat reken ik ook niet mijn dochter aan maar mijzelf en mijn ex-man. Wij hadden beter moeten opletten door ervoor te zorgen dat zij niet bij de pups kon komen.