Kleuter 5jaar verdrinkt puppy in fontein

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kel1989, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dus hij durft niet te zeggen dat jouw kind nu niet doelbewust een dier zal vermoorden?!
    Niet in een ondoordachte lompe actie... maar doelbewust....

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    En in bovenstaand geval was dat niet van toepassing? Je spreekt jezelf nu een beetje tegen. Als er controle van de ouders geweest was had dit voorkomen kunnen worden.

3. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik spreek mezelf niet tegen. Ik heb heb het namelijk over per ongeluk een hond laten vallen niet een pup moedwillig verzuipen. Het eerste kan inderdaad iedereen overkomen. Ik betwijfel het of de ouders dit hadden kunnen voorkomen. Misschien deze keer wel maar dan had hij misschien wel een andere keer de kans gekregen om een ander dier opzettelijk te verwonden/doden.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies. Maar LindaS en Bloemetje begrijpen er nog steeds niks van en hebben waarschijnlijk ook de link niet gelezen. 😏

Zij kunnen wel beweren dat hun kind dit niet zou doen en dat zou voor nu prima kunnen kloppen. De kans dat dochter van LindaS als psychopaat is geboren (dus met ontbrekende of onderontwikkelede 'hersenmassa') is heel gering en afhankelijk van de leeftijd, waren er dan al wel signalen geweest waarschijnlijk.

MAAR NIEMAND hier kan uitsluiten dat haar kind in de toekomst geen hondjes moedwillig gaat verzuipen, niemand! Even een extreem voorbeeld LindaS: stel jouw kind wordt volgende week ontvoerd een week vastgehouden en stelselmatig verkracht en gemarteld gedurende die week. Dan ontstaat er diep trauma vanzelfsprekend bij jouw kind, wat best wel eens tot een ernstige psychische stoornis zou kunnen leiden. En dan zou jouw schatje wel eens hele 'vervelende' dingen kunnen gaan doen....andere kindjes moedwillig ernstig pijn doen of zelfs een hondje of katje vermoorden. Zou jij dan willen dat je dochter iemand zoals jij tegenkomt of Bloemetje....en dat ze vervolgens zelf half vermoord wordt door zo'n persoon?! OF zou je willen dat er intensieve hulp en begeleiding komt voor je 'lieve' meisje?! 😳

Het antwoord lijkt mij duidelijk. Ik probeer het een beetje simpel uit te leggen in de hoop dat een aantal van jullie het dan beter begrijpen. Natuurlijk heeft dit jochie zich alles behalve lief gedragen maar dat kan twee oorzaken hebben:

1. Hij is zo geboren, neuro-biologische aandoening. Zie mijn link hierboven, maar het komt er op neer dat een bepaald deel van je brein onderontwikkeld is of zelfs afwezig. Dus ja, sommigen worden reeds als potentiële mordenaar geboren.

2. Hij is zwaar getraumatiseerd, wie weet wat dit kind allemaal al heeft meegemaakt in zijn jonge leventje. Het is niet voor niks dat Jeugdzorg al bij dit gezin betrokken was.

Het blijft vooralsnog speculeren, maar een kind wat gezond geboren wordt en zich verder ook gezond en veilig kan ontwikkelen zal niet moedwillig hondjes gaan verzuipen. Dat er bij dit kind 'iets' mis is moge duidelijk zijn, maar wat het ook is hij heeft daar niet om gevraagd en is in dat opzicht sowieso al 'zielig'. 😞 Zorgwekkend dat sommigen dan toch zo monsterlijk hard naar zo'n kind toe reageren, impulsief en reactief zonder enige ratio of empathie. Dit zijn nou net de eigenschappen die ons mensen zouden moeten onderscheiden van andere diersoorten...zoals een AAP bijvoorbeeld. 🙈🙉🙊

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    #105 Nikki88, 6 aug 2015
    Laatst bewerkt: 6 aug 2015
    Wat betreft wel of niet 'tokkie' zijn.....dat heeft m.i. alles te maken met geestelijke ontwikkeling en innerlijke beschaving en NIKS met opleiding of hoeveelheid geld.

Dus natuurlijk wonen er tokkies in luxe huizen en niet-tokkies in achterstandswijken. Ik ken tokkies met dubbele achternamen en een hoop poen hoor, maar dat is de definitie die IK kies eraan te geven. 💡

En kindermishandeling en psychopaten komt in alle milieu's voor alleen statistisch gezien (veel) vaker in de lagere socio-economische milieu's EN wat Mumija zegt....ik ben er vrij zeker van dat het in de betere milieus minder vaak naar voren zal komen ook al is het wel degelijk aanwezig. 😏

6. mumija

mumija Niet meer actief

Amen Nikki88

7. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het gaat er toch ook om of je dat NU kan zeggen van je kind! Niet of je dat volgend jaar nog steeds kan zeggen? Als er idd iets in die orde voorkomt in het leven van je kind waardoor het dergelijk afwijkend gedrag gaat vertonen ben je toch aan je kind verplicht om daar iets aan te doen!

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Absoluut!

9. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Nav dit bericht diverse stukken op het internet gelezen. Ik kan er zelf namelijk niet bij dat een kleuter een pup zoiets aandoet, mijn eerste reactie was dan ook dat het kindje uit zal groeien tot seriemoordenaar (met dank aan diverse tv-series). Maar uit een aantal onderzoeken komt naar voren dat het een complexe samenkomst is van aangeboren en aangeleerde factoren.

Daarnaast had ik juist begrepen dat binnen de hogere sociale klasse meer psychopathie voorkwam omdat dergelijke mensen geen scrupulus hebben en op die manier veel geld kunnen vergaren (snakes in suits). In het onderzoek dat ik gelezen heb konden ze geen duidelijke relatie vinden tussen psychopathie en de sociaal-economische situatie.

Maar al die onderzoeken zijn leuk en aardig, dat neemt niet weg dat dit jongetje iets vreselijks heeft gedaan en dat zonder de juiste hulp de kans groot is dat hij tot ernstigere daden kan komen.

10. rums

rums Niet meer actief

Heel vervelend. Maar een kind heeft op die leeftijd nog geen geweten dus ook geen besef over gevolgen.

11. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Zo jij bent lekker op dreef.:)

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Weet je dat zeker? Waar baseer je het op dat een 5-jarige nog geen geweten heeft en nog geen besef heeft van oorzaak en gevolg?

Want volgens mij kan een 5-jarige dondersgoed beseffen dat hij een ander bijvoorbeeld pijn kan doen. En dat het gevolg daarvan is dat die ander gaat huilen. Of is dat in jouw ogen ook niet zo?

13. stressbal

stressbal Niet meer actief

Zoals je in mijn berichtje kon lezen zei ik dat hij dat in zijn staat nu inderdaad niet zou doen.

14. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Hoezo word ik hier ook bij betrokken hahaha.😂
    Ik heb nergens gezegd dat mijn kind dat nooit zou doen, leg geen woorden in mijn mond. Ze is ook pas 3 maanden

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Hoe kom je daarbij dan? Heb je daar bewijzen voor? Ik herken dat in elk geval niet vanuit mijn eigen kinderen.

16. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Lekker oordeel naar pitbulls... Er word vaker naar mijn enkels gehapt door chihuahua's buiten als door pitbulls hoor... Dat ligt gewoon aan opvoeding van de hond

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik geef een extreem voorbeeld omdat LindaS (en zoveel anderen in de media) zeggen dat ze het jochie afgetuigd/vermoord/verzopen zouden hebben als hij het bij hun pup of kind had gedaan. Zoiets is te triest voor woorden zeker omdat diegenen 0,0 verstand hebben van zaken en de omstandigheden niet kennen en natuurlijk allemaal even hard roepen dat HUN kijd noooit zoiets zouden doen. ;)

18. stressbal

stressbal Niet meer actief

Weetje het is gewoon in en in triest dat een kind van die leeftijd zulke dingen kan doen.

Ik vraag me dan meteen af wat dat kind wel niet mee heeft moeten maken om zulke dingen te kunnen doen :(
    En misschien is hij wel zo geboren. Maar die kans acht ik niet zo heel erg groot..
    5 jaar! Zo klein zo onschuldig en dan al tot zulke dingen in staat zijn

19. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Volkomen logisch. Ik hoop oprecht dat jouw kinderen niets ergs overkomt want dan hebben ze aan hun moeder in ieder geval helemaal niks. Als iemand jouw kind kan verzuipen onder welke omstandigheden dan ook en jij alleen je schouders ophaalt ben je zelf niet goed wijs.

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ja wie zegt dat ze haar schouders ophaalt, wat is dat nu weer voor rare conclusie.. natuurlijk ben je woest als zoiets gebeurt, buiten zinnen,maar het recht in eigenhand nemen doe je niet.... is ook niet laf of slap Ik denk dat het meer moed vergt om je verdriet onder ogen te zien. Te moeten incasseren dat er inderdaad te laag gestraft word ( geen straf is eigenlijk goed genoeg), maar je eigen waarden en normen behoudend, je niet tot het zelfde verlagend en er ook kunnen zijn voor de rest van jou dierbaren, die je ook nodig hebben na zo'n trauma ( ik bedoel dat ze je kind hebben verzopen) En dat gaat moeilijk van uit de gevangenis.

Deel Deze Pagina