Kleuter 5jaar verdrinkt puppy in fontein

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kel1989, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Dat wordt dan dus inderdaad ook een beetje lastig he ;)

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Jeetje ik schrik echt van sommige reacties.. Ik snap best dat je ontzettend boos kunt worden maar een kind iets aan doen? Dan ben je echt geen haar beter dan t kind in deze questie.. Een gezond kind doet idd zoiets niet. En dat er dan mensen zijn due zelf kinderen hebben die niet begrijpen dat dit kind ziek is en HULP nodig heeft ipv afgemaakt te worden door de maatschappij. Geef het kind een kans! Laat het hulp krijgen en veroordeel hem niet zonder dat je erbij bent geweest!

3. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ach joh, ze heeft water in haar hoofd, en biedt jou een bosje bloemen aan denkt ze....:D

Het is meer een plaatje van wie de "schoen "past trekke hem aan......;)

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee maar er zit toch nog een wereld van verschil tussen "beetpakken" en "aanvliegen" lijkt mij. Als je een kleutertje aanvliegt (met de intentie om hem kwaad te doen dus) ben je wat mij betreft een even grote psycho.

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Het is hun nog niet overkomen en ze zeggen nu al dat ze het gaan doen, dat maakt het met voorbedachte rade.... vind ik ook nog weer anders dan dat je uit woede/machteloosheid/verdriet je zelfbeheersing verliest....Deze reageerders zijn nog geen slachtoffers maar zeggen nu al dat ze iemand verdrinken, aanvliegen of weet ik veel meer en vinden dat ook normaal, vanzelfsprekend....dat vind ik schokkend

6. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    dat is toch anders, je ziet het gebeuren dus moet je dat hondje redden.... nee anderen hebben het puur over het wreken van het onrecht wat hun kind al is aangedaan dus niet het redden van de hond.

7. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Tuurlijk! Het is toch nog een onschuldig klein kleutertje? Gewoon toekijken hoe je hond wordt verzopen door een snotneus van 5.:)

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Natuurlijk zal ik geen kinderen gaan vermoorden, maar ik zou wel finaal gaan flippen als ik een lakse reactie van die ouders zou krijgen. Dat vind ik denk ik nog wel het meest shocking in dit verhaal.
    Dan moet er toch wel iets heel erg mankeren aan de opvoeding van die ouders.
    Maar mijn 1e reactie zou zeker niet zijn: Arm kind, als het om mijn hondje zou gaan.
    Lijkt me vrij logisch, je wordt overmand door emoties, knap als je dan helder kunt nadenken.

9. mumija

mumija Niet meer actief

Als je erbij staat kan je toch ingrijpen?

Maar dat is juist het probleem in dit geval. Er stond niemand bij.

En als ik erbij stond dan zou ik natuurlijk eerst mn hondje redden en het kind bij zijn arm meesleuren naar zijn ouders ( die dus op hun nest lagen). En vanuit daar zou ik bekijken wat logische verdere stappen zouden zijn.
    Maar ik durf te zweren dat ik dat kind niks aan zou doen. Heel waarschijnlijk zou ik hem nog niet eens een klap geven, maar dus aan zijn arm meesleuren. Dat zou hardhandig kunnen zijn door de schrik.
    Dus als ik erbij zou staan, zou ik dus mijn hondje redden en zou het nooit zover komen dat het hondje zou verzuipen.

10. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nou zeg! Mensen die roepen dat ze zo'n manneke iets aan zouden doen als het hun dier in kwestie zou zijn, zijn zelf niet helemaal jofel! Het gaat hier om een kind in waarschijnlijk een hele complexe situatie waar hij zelf niets aan kan doen. Of het is iets aangeboren of traumatisch. Al met al heeft dit mannetje hulp nodig en hij heeft er niets aan als heethoofden, zoals sommige hier, hem aan zouden vliegen of hardhandig aan zouden pakken. Ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk is om een dier op deze manier te verliezen, maar wraak is nooit het antwoord geweest en zeker niet als het over een kind gaat.

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Goh ben benieuwd wat je ervan vindt als iedereen jouw kind over 5 jaar een snotneus noemt. Als je kind ziek is en gestoord dan nog kan t kind hier niks aan doen!

12. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Bedankt voor je interesse. Ik zal het je over 5 jaar laten weten

13. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dit.... ik durf niet te zweren dat ik niet een draai om zn oren zou geven, maar m verwonden oid nooit!

14. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Dan ben ik maar een ' psycho '. Al heb ik nooit gezegd dat ik het kind zou vermoorden , dat is wat anderen er van maken.
    Voor mij zijn mijn dieren een deel van het gezin , als daar iets mee zou gebeuren en dan op zo`n manier als bij dit hondje, dan kan ik niet voor mezelf instaan.
    En al helemaal niet als de ouders zo nonchalant zouden reageren. Dat zou mij juist woester maken.

15. penseel

penseel Niet meer actief

Idd niet gezegt.

Maar waarom zou je dan vast zitten!!

Omdat je het kind dan van schrik een klap zou verkocht hebben. Daarvoor kom je niet meteen in de bak..

Met dit stuk geef je aan dat je het kind kwaad zou doen??Toch of leed ik het verkeerd?

Val je verder niet aan het een.open discussie. Dat wel;)

16. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ja, en het ook nog een aai over de bol geven en een glaasje ranja voor de schrik , omdat hij zoiets afschuwelijks heeft gedaan. Het arme kind van 5 heeft natuurlijk nog totaal geen besef van wat goed en fout is.

17. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83

Wat ben jij erg zeg!!
    Met dat smerig rotjong zoals jij hem noemt kan alles nog goedkomen en kan over 10 jaar een lieve jongen zijn met een goed ontwikkeld geweten.
    Tuurlijk is het goed als hij hulp krijgt en mag je hem aan zijn arm meesleuren maar het is wel een jongetje van 5.
    Ik vind het in en in triest hoe er hier over een klein jongetje gesproken word terwijl jullie misschien niet eens het werkelijke verhaal weten want dit komt tenslotte van een klein meisje af.
    En dat noemen zich volwassenen.

18. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Moedwillig een onschuldig diertje verzuipen dat is pas erg. Een kind die dat doet is inderdaad een smerig rotjong , waar ik geen empathie noch meedeleven voor kan opbrengen. Het is prima dat jij dat wel kan maar accepteer dan ook dat er mensen zijn die dat niet kunnen. Maargoed , ik begrijp dat jij van het roze pluchen en de fluwelen handschoentjes bent?
    Ik mag hopen dat het goedkomt met dat kind en zoniet, dat hij dan uit de maatschappij wordt gehaald om de veilighed van anderen te kunnen waarborgen en om verdere incidenten te voorkomen.

19. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik weet niet wat ik zou doen. Ik ben van nature helemaal niet geweldadig maar zoals ik al eerder aangaf betekenen mijn beestjes heel veel voor mij , en ik denk dat als iemand een van hen moedwillig zou vermoorden, het niet alleen zal blijven bij een hardhandig beetpakken .

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je weet gewoon ECHT niet waar je het over hebt he! :$ En je bent óók nog eens niet in staat om een link te lezen of zelf iets op te zoeken over bvb ontwikkelingspsychologie. Mensen zoals jij die zomaar een beetje dom lopen te roepen over zaken waar ze plat gezegd de ballen verstand van hebben. En dan zo'n getraumatiseerd kind iets willen aandoen...het zegt helaas meer dan voldoende over jouw (gebrek aan) ontwikkeling en inlevingsvermogen. Ik heb nu al medelijden met je dochter......;)

Deel Deze Pagina