kleuter af en toe thuis laten?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by hailey1826, Oct 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hailey1826

hailey1826 Actief lid

Jan 27, 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    Beste dames ,
    Ik heb een zoon van 4 jaar , zit in de 2de kleuterklas.
    Ik heb altijd horeca gedaan en ben nu al 2 maanden arbeidsongeschikt , zit thuis , en 2 x in de maand laat ik mijn zoonje gewoon es een dagje thuis bij mij ,
    nu mijn ex vind dit niet kunnen.. reageert alsof ik hem nooit breng:(
    En zegt altijd de zondagavend tegen de kleine : Naar school gaan he! jamaar!:(
    Mijn zoon geniet er zo van dat mama nu es even thuis is en dat hij wat extra tijd met me heeft..
    Zit hier wat mee.. wie vind het idd niet kunnen?
    alvast bedankt om dit te lezen

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik zou niet je kind zomaar thuis laten zonder reden, tenzij ziek.
    Dus begrijp wel waarom je ex het er niet mee eens is ;)

3. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het in het eerste jaar van school helemaal niet gek om het wat rustiger aan te doen. Op de Vrije School hier zijn de kleuters iedere dag om 1u klaar en hebben de kleinsten op woensdag vrij (M gaat niet naar de VS maar om aan te geven dat het niet een gek idee is). Op de meeste scholen beginnen ze meteen fullswing en dat kan best heftig zijn denk ik.

Ik denk echter wel dat je hierover met je ex op één lijn moet komen en dat je ex zeker niet zo cynisch moet doen tegen je zoon.

Heeft je zoon het wel naar zn zin op school?

4. hailey1826

hailey1826 Actief lid

Jan 27, 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    Heeeel af en toe komt ie s'morgens aan men bed staan en zegt , Mama, ik wil bij jou blijven vandaag,
    maar is nog maar 2 x thuisgebleven in 2 jaar tijd dusja ;)
    Gaat anders graag naar school

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou zelf daar niet altijd op in gaan, maar idd heel soms mag een dagje thuis blijven (als kleuter) wat mij betreft wel.

6. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    ze zijn in principe pas vanaf 5 leerplichtig, dus ook op de kleuterschool mag je ze af en toe gewoon thuishouden.
    Ik doe dat nu op de psz ook. Als ze een keer heel moe is afzo.

Ik zou er zelf geen gewoonte van maken en tegen de tijd dat ze 5 worden t helemaal niet meer doen, dan wennen ze er ook niet aan.
    Een kind weet het verschil ook niet tussen een studiedag en een gewoon dagje thuis blijven. En die studiedagen komen heel veel voor als ik dat lijstje van de school hier zie!
    Als jullie ook zoveel studiedag hebben zou ik daar wel een beetje rekening mee houden en voor de rest lekker laten gaan. En als je m thuis houd dan net voor of na t weekend.

Ieder zijn eigen keuze lijkt me tot ze leerplichtig zijn
    (ik ken zelfs mensen die hun kinderen echt pas met 5 naar school laten gaan)

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Ik zou het wel doen, maar dan misschien alleen de middag ofzo. Ze zijn met 4 nog niet leerplichtig en vind hele dagen dan wel lang voor een kind van 4.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Huh, 2 keer in de maand zei je in je eerste bericht toch?

9. m1980

m1980 Bekend lid

Apr 6, 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    Ik zou het niet doen,wel of niet leerplichtig,als je er nu al mee begint hoe moet het later dan.
    Maar het is jou keus en kind hoor;).

10. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Zat ook al raar te kijken:(

Overigens vind ik thuishouden voor eigen plezier eigenlijk niet kunnen...Is je kind doodmoe, dan geen probleem. Even een dagje bijtanken..Zeker tot je kind 5 jaar is, mag dit gewoon en heel soms deed ik het ook weleens, als ik echt zag dat Milan doodop was..Maar ik maakte daar zeker geen gewoonte van. Ze zijn zo 5 en hoe maak je je kind dan wijs dat die gezellige thuisblijfdagjes met mama niet meer door kunnen gaan?

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,037
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Jij wil je kind thuislaten omdat jij het zo gezellig vind.
    Dat vind ik echt een hele verkeerde insteek.
    Ik zou mijn kind echt niet zomaar thuis laten.

12. tulip

tulip Niet meer actief

Ik sluit mij hierbij aan, ik vind als een kindje het echt niet trekt wat anders. Maar niet zomaar hoor. Zeker als hij het vraagt en dan daar op ingaan lijkt mij niet erg slim.

13. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Als je zoon eigenlijk nog niet toe is aan een volledige week school, zou ik alleen in overleg met de school de week in korten. Anders zou ik het niet doen. Het geeft ook een bepaald signaal naar je kind dat je school dus zomaar kunt skippen...
    Ik zou het zelf dus niet zomaar doen.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind een kind thuis houden voor 'de leuk' niet kunnen en zeker niet op aangeven van het kind maar verder staat het je tot 5 jaar vrij om een kind af en toe thuis te houden..
    Ik vind dat een kind moet leren dat school een afspraak is waar aan je je houdt behalve bij uitzonderingen zoals ziekte. Ik wil graag even thuis blijven is geen goeie reden dus liever niet.

15. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Kun je niet een half dagje ervan maken?
    Toen mijn dochter 4 was, liet ik haar inderdaad wel eens een ochtendje of middagje bijtanken, en dat kon best gezellig zijn, naar mate het jaar vorderde werd dit minder.
    In overleg met school mag ik haar ook nu af en toe thuishouden, ze is 5, maar ik doe het alleen voor haar gezondheid.
    Maar hier was mijn dochter in groep 1 de hele woensdag en de vrijdagmiddag altijd vrij, is dat bij jullie niet dan?

16. hailey1826

hailey1826 Actief lid

Jan 27, 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    ja anders had ik nooit tijd voor hem deed horeca , en nu ben ik thuis

17. hailey1826

hailey1826 Actief lid

Jan 27, 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    Nee , tzijn hier volledige dagen tot 16 uur , enkel woensdag namiddag vrij

18. hailey1826

hailey1826 Actief lid

Jan 27, 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    ok allemaal , bedankt voor jullie meningen , voortaan zal hij dan toch maar blijven gaan , groetjes

19. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    ow jullie wonen in belgië zie ik nu.
    Is daar de leerplicht ook pas vanaf 5, dat weet ik eigenlijk niet.

De schooldagen in belgië zijn idd langer.
    Hier is het continurooster, maar dan tot half 3, dus zoals sommige zeggen halve dagen zou hier ook niet kunnen .
    En de vrijdag een halve dag gaat hier ook afgeschaft worden. Dus dan is het ook ma-di-don-vrij van half 9 tot half 3 en woensdag van half 9 tot half 12.

Lijkt me in het begin vrij pittig, dus de tijden van jullue nog meer. Maar naarmate het schooljaar vordert zou ik de weken gewoon heel laten en zo laten wennen

20. hailey1826

hailey1826 Actief lid

Jan 27, 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    leerplicht is hier vanaf 6 jaar , 1ste leriaar;)

Share This Page