Ik had gedacht dat dit ene hele makkelijke zoektocht zou zijn en je dit soort boeken overal zou vinden, maar helaas. Ik ben op zoek naar boeken met plaatjes om te oefenen met voorwerpen herkennen met mijn zoontje (hij heeft een visuele stoornis). Het boek moet alleen wel aan een aantal eisen voldoen: -Een plaatje of foto per bladzijde, zonder andere afleiding -Een witte achtergrond -De plaatjes moeten zwart omrand zijn (ivm contrast) -Het liefst wat dikkere bladzijdes -Geen hele kleine boekjes Ik heb er gister eén kunnen vinden en ben in twee speelgoedwinkels en twee boekenwinkels geweest (en de hema, zeeman, wibra, kruidvat, trekpleister). Dat is dit boek: bol.com | Korte woordjes, Dick Bruna | 9789056476045 | Boeken Ik vind de plaatjes daarvan alleen een beetje onduidelijk en niet heel waarheidsgetrouw. En het is juist de bedoeling dat hij met deze plaatjes andere dingen leert herkennen . Dus heeft iemand toevallig een boek wat aan deze eisen voldoet (en nog verkrijgbaar is in de winkel)? Ik zie graag titels en auteurs of linkjes met zulke boeken .
Ik kocht vroeger veel van dat soort boekjes bij de action. En dat zijn met foto's ip tekeningen. Ik weet niet of het wel aan dat zwarte rand kriterium voldoet.
Ik weet zo geen boekjes die daaraan voldoen, maar misschien kun je anders zelf boekjes maken? Plaatjes zoeken op internet die voldoen, printen en boekje maken, of desnoods een mini fotoboekje (kost iets meer)
Miss op amazonzoeken Je kan ook gewoon zelf indd uitprinten dingen bij Wat jij zoek volop in rusland verkrijgbaar oa Dogman leertechniek indd voor visuele stoornissen etc. Kaartjes met dagelijkse onderwerpen en voorwerpen. Is op witte achtergrond afbeelding duidelijk zonder zwarte onlijning. Wat jij zoekt ook volop maar zo 1-2-3 heb ik geen link. Als je wil zoek ik voor je nog meer kaartjes/boeken met voorwerpen. Deze kaartjes heb ik zelf en zijn echt super goed! http://ozonru.eu/search/?q=Смотрю.%20Играю.%20Узнаю%20(набор%20из%2070%20карточек) 3 dagen verzendtijd, creditcard betalen is gewoon russische online boekenwinkel voor europe. Ik bestel daar vaker boeken
Ik weet welke je bedoelt denk ik, van die kleine kartonnen boekjes van 1.50 maar dat zijn inderdaad kleurenfoto's. Je hebt bij de Action ook een kleurboek liggen momenteel (althans in mijn Action). De titel is iets dergelijks als 'mijn eerste woordjes'. Het zijn simpel afgebeelde figuren gemaakt met dikke zwarte lijnen op een witte achtergrond, met een zwarte rand om elke figuur. Eén per bladzij en dan staat de naam in letters eronder. Het formaat is 20 x 20 cm ongeveer. Het zijn wel gewoon papieren bladzijden (niet gelet op hoe dik), geen karton, maar aan de rest van je criteria voldoet hij denk ik
Misschien hier iets van: https://m.bol.com/nl/p/baby-voelboekje-eerste-woordjes/1001004006407298/ Vroem! Vroem! Van Francois Delebecque misschien. Of zelf een boekje maken bij Boekje van karton.
Misschien ook wel wat: https://m.bol.com/nl/p/usborne-activiteitenkaarten-baby-s-eerste-woordjes-dieren/9200000000037346/ Achtergrond helaas wel een kleurtje en woordje eronder: Boekje Mijn Eerste Woordjes online kopen, snelle levering | Lobbes.nl
Of anders zelf maken! Plaatjes zoeken, bewerken in photoshop en uitprinten, een oud bordkartonnen boekje bestrijken met modpodge, plaatje eroverheen, dan nog 2 laagjes modpodge erover (wel goed laten drogen). En dan een mooie tape plakken tegen de rug van het boek. Op die manier heb ik een familieboekje voor mijn dochter gemaakt. Het kost tijd, maar dan heb je ook wat!
Bedankt voor alle reacties! Piccolina, je link werkt helaas niet en ik spreek helaas geen woord Russisch . Boekjes action, die heb ik hier nog niet zien liggen.. Wel hele kleintjes, maar die zijn wat drukker (en heb ik al een tijd). Ik ga komende week nog eens goed neuzen bij de action! De plaatjes hoeven overigens niet wit te zijn . De achtergrond moet wit zijn, de plaatjes zelf mogen gewoon in kleur of foto's zijn. Zelf maken, helaas hebben wij geen printer, dus dan is het nogal een gedoe om het zelf allemaal te maken. Ook heb je dan niet snel iets met een zwarte rand eromheen. Maar het is wel een idee mocht ik echt niets anders kunnen vinden! Denk dat het dan zelfs slimmer is het met 'eigen' foto's te doen van dingen die we zelf in huis hebben. Bedankt voor de linkjes NiekeKris! Ik ga eens kijken of ik wat afbeeldingen kan vinden van de binnenkant van de boekjes .
Hebben jullie begeleiding via Visio of Bartimeus? Zij hebben vast ook goede tips voor jullie, qua boekjes, speelgoed enzovoorts.
Bij www.boekjevankarton.nl kun je zelf een kartonnen boekje maken, zelfde idee als een digitaal fotoboek, zeg maar.
We hebben begeleiding van visio, nelta. Helaas zijn hun boekjes al een jaar of 20. De kleding die daarin staat benoemt Quinten als pyjama (ik keur het goed!). Bedankt voor de link! Wel heel prijzig.. mocht er regulier niets geschikts te vinden zijn, is het wel een goede optie.
Misschien kun je de plaatjes zelf maken en als losse foto's laten afdrukken? Dan kun je ook een keer de volgorde van de foto's wisselen, zodat je zeker weet dat hij het goede antwoord geeft omdat hij het ziet, en niet omdat hij weet dat plaatje B altijd na A komt.
Ik zou ook fotos maken tegen een witte muur. En die dan in een insteekmapje doen. (Hema) Die zijn redelijk sterk en vochtbestendig. En als de fotos er dan toch nog uitschuiven dan met een klein plakbandje het hoesje dichtplakken. En dan kan je idd de volgorde nog eens veranderen. Ook redelijk goedkoop, lijkt me.
Ik heb heel veel boekjes van de action, staan hier niets te doen. Heb even gekeken; het zijn kleurrijke foto's. Achtergrond is meestal wit, soms ook een andere kleur (maar dan wel 1 kleur). Het lukt me even niet een foto bij te voegen, maar je mag ze van me overnemen als je dat zou willen.
Ik zat nog even te denken dat je de eis van zwarte rand er omheen, misschien kunt omzeilen door er zelf met een dikke zwarte stift en lineaal een zwarte rand omheen te tekenen. Dan zal het iets makkelijker zoeken zijn. En kijk eens bij kleurboeken. Die heb je vaak voor beginnende kleurders in heel simpele plaatjes met vaak ook het woord er onder. Het woord er onder zou je trouwens, net als die zwarte rand, zelf kunnen doen in nette letters. Nog een idee, wat als je nu zulke boekjes koopt zoals op de foto hierboven staan. Die zijn van de Action en kosten niks. En dan de plaatjes uitknipt en in een schrift met witte bladzijdes plakt. Zwarte lijnen erom, woord er netjes onderschrijven en klaar. Dan heb je de opzet van het boek al en de plaatjes ook al. Scheelt veel werk ipv zelf een heel boek samenstellen.
Syane, ik denk dat uitknippen niet lukt omdat het voor zover ik het zie kartonnen boekjes zijn. Dat krijg je dan nooit netjes uitgeknipt en opgeplakt. XmoniqueX, als ik zo jouw foto zie ben ik bang dat het niet duidelijk genoeg is qua contrast met zo'n gekleurde achtergrond. Maria80, ik ga komende week eerst zelf even naar de action. Als ze niks hebben, stuur ik je een berichtje! Bedankt Het is dus echt moeilijker dan ik had verwacht.. Ik heb twee foto's toegevoegd van het boek wat ik nu heb. Dat is dus precies wat ik zoek, alleen vind ik de plaatjes niet heel herkenbaar in het echt zeg maar.
bol.com | oefenkaartjes nijntje oefent korte woordjes, Dick Bruna | 9789056476052... Misschien kan je hier wat mee. bol.com | Korte woordjes, Dick Bruna | 9789056476045 | Boeken Deze, of is dat die je hierboven zelf hebt geplaatst? En in de bieb hebben ze ook niks? Deze staan op marktplaats: ⥠BABY woordenboek 18-36 maand - Kinderboeken | Baby's en Peuters - Marktplaats.nl ⥠Mijn dikke beestenboek en Toeters grote woordenboek - Kinderboeken | Baby's en Peuters - Marktplaats.nl Je kunt verschillende verkopers ook mailen met de vraag hoe de bladzijdes er uit zien en of ze een foto van de binnenkant willen doorsturen naar je.