Peuter van 3 moet een bril, tips voorbereiden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door JackyiRo, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 3 moet een bril. Het is voor ons allemaal even wennen maar het is nodig dus we gaan een mooie uitzoeken. Maar zijn er al ervaren ouders die hun peuters/kleuters hier op voorbereid hebben en hoe dan? Ik ben al op zoek gegaan naar boekjes maar zonder resultaat.. had wel gedacht dat er een 'Nijntje krijgt een bril' oid bestaan..:p

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    We hebben hem het gewoon verteld, hem een bril laten uitkiezen en dat was genoeg. We hebben zelf ook een bril dus was het voor hem ook niet echt iets nieuws. Verwacht je moeilijkheden?

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier dochter ook meegenomen met uitzoeken natuurlijk en mee laten beslissen. Verder geen extra voorbereiding buiten vertellen. Hier gaat het prima met ophouden.

4. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik verwacht geen grote problemen maar mn kind kennende is een soort van voorbereiding wel fijn. Hij is licht autistisch en hangt erg aan patronen, regelmaat en structuur. Dus op termijn went hij vanzelf aan de bril en wordt het onderdeel van zn regelmaat zeg maar. Uiteraard gaat hij mee en mag hij de bril uitzoeken maar wanneer vertel je dan dat hij de bril krijgt..?

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    kies een winkel dichtbij, omdat vooral in het begin vaak terug moet om het goed passend te maken. ze groeien ook,dus vaak naar de winkel terug. ik vertelde toen de arts me vertelde en in de winkel gekozen.
    ga verschillende winkels om te kijken wat allemaal aanbieden. soms heb je een lease systeem soms verzekering maakt een verschil qua geld.
    ik heb ook aan zoontje verteld dat andere kinderen niet aan zijn bril moeten komen en dat het echt voor zijn ogen is. altijd netjes neer leggen etc.
    het went echt heel snel...zoontje hft zijn bril vanaf tegen 2,5 jaar oud.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.946
    113
    Vrouw
    En je kindje zal zelf ook wel de voordelen gaan zien (letterlijk en figuurlijk hihi).
    Oudste dochter was ook 3 toen ze aan de bril moest.Toen ze die eenmaal had, ging de struikel/val frequentie meteen omlaag.Weg was de klunzigheid.
    Dat gaf haar heel veel zelfvertrouwen! :)))

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Denk dat t uitzoeken al een groot deel van t voorbereiden is!
    Je zoekt m uit, maakt leuke foto ervan. Thuis hang je die op en telt af tot de dag dat je m mag gaan halen. Meestal 1a2weken, dus die week is genoeg. Ga er een te lange staart van maken wordt t er niet duidelijk op.

Dag voor t uitzoeken uitleggen dat je naar een brillenwinkel gaat op een voor hem te snappen manier, bril uitzoeken, foto van hem met bril op, elke dag afstrepen tot de dag van bril ophalen en evt vragen beantwoorden enz. Dan dag van ophalen. Lijkt me t duidelijkst.

(Mn oudste heeft pdd nos dus dagelijkse voorbereiding met alles hier)

8. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties, tips zijn zeker waardevol. We gaan dinsdag maar eens neuzen naar een bril :D en nemen geen overhaast besluit. Aftellen is inderdaad een goed idee voor hem, en daarna proberen we er niet teveel een 'big deal' van maken..

Deel Deze Pagina