midden in de nacht slaap ik zowieso meestal ipv te rollenbollen. En mijn zoontje komt nooit zomaar naar ons toe maar roept altijd
Ik moet er juist niet aan denken dat dochters niet uit bed mogen komen en op een wekker moeten wachten om op te mogen staan. Midden in de nacht slapen wij gewoon en liggen niet te flikflooien net als jullie neem ik aan.
Heerlijk he? Mijn zoontje maakt mij wakker door zijn armpjes om mij heen te slaan en een kus te geven, soms zegt hij er nog bij "mama is lief". Dan kan mijn dag al niet meer stuk!
Bij ons bewegen kinderen zich gewoon vrij door het huis, ook midden in de nacht. Ik hoef echt niet wakker geroepen te worden elke keer als iemand gaat plassen. Ook als ze om 5 uur s ochtends dorst hebben lopen ze naar de badkamer en drinken wat uit de kraan (er staat altijd een schone glas klaar) Maar wij slapen midden in de nacht, als ik s ochtends om half 7 moet opstaan ga ik echt niet na 12uur s nachts nog rollebollen ) Hier komen ze normaalgesproken pas tegen de ochtend bij ons, rond 5uur/half 6. Tenzij ze zich niet lekker voelen, dan liggen ze standaard bij ons in bed.
zoontje ligt bij me even voor het slapen en we praten. en in de ochtend mag hij weer bij ons. maar meestal speelt hij in zijn kamer tot 7 uur. we slapen dus nooit samen.
Ons zoontje komt tussen 5 en half 8 altijd bij ons liggen. Is hij vroeg dan slaapt hij rustig verder tot 8u. Komt hij rond 7/hakf 8 dan knuffelt hij even en vraagt dan of licht op de speelkamer aan mag. Vind ik prima.
Wij doen het in bed, heel saai, onder de dekens. Dus mocht ze binnenkomen ziet ze alleen ons op elkaar liggen. Als ze wat groter is zal ik haar uitleggen wat we aan het doen zijn, ga hier geen geheim van maken. Soms slaapt ze al vanaf 19.00 in ons bed. intimiteit hebben we dan ergens anders dan in de slaapkamer, mochten we die avond zin hebben.
Eva heeft een periode gehad dat ze sneaky bij ons in bed kwam liggen, dat vonden wij toen prima. Ging ook vanzelf weer over en was ook niet elke nacht. Lisa wilde het laatst een keer toen ze ziek was geweest, vond ik prima, maar na een paar minuten ging ze weg en zei dat ze toch liever in haar eigen bed wilde slapen
Hier mogen ze lekker bij ons in bed kruipen. Ze maken er geen misbruik van, alleen bij een enge droom of ziek zijn oid. Dus ik vind het prima. Wel moeten ze stil zijn en gaan slapen, anders is het terug naar hun eigen bed. Werkt prima zo.
Hier staat er ook wel altijd minstens 1 aan ons bed 's nachts. Als ik de puf heb, leg ik ze terug in hun eigen bedje, anders gewoon erbij - en ik geniet er eigenlijk ook wel van. Onlangs kwam het toevallig ter sprake bij de HA toen mijn vriend er was en die zei dat het het mooiste bewijs is dat een kind zich veilig en geborgen voelt bij zijn ouders.
Ik had een velletje met 7 vakjes gemaakt, voor iedere nacht een sticker in een vakje. De eerste nacht heel dapper volgehouden. Tweede nacht om twaalf uur door de babyfoon. Mama waar ben jij? Ik, in bed. Hij, kom ik er nu aan. Ik, maar je stickers dan? Hij, hoef ik niet meer wil bij jou liggen. Toen moest ik dus aan jou laatste zin denken. Vanmorgen zei hij, nu mag ik niks uitzoeken he mama? Helaas niet knul
Peuter ligt elke nacht bij me in bed, kleuter ook vaak. Net ziek geweest en ze heeft dus bijna 2 weken bij ons geslapen. Dan leg ik haar matras naast ons bed op de grond, daar moet ze dan slapen en in de ochtend mag ze nog lekker even tussenin.
Wat jullie willen. Maar je vind het niet echt prettig dus dan zou ik het snel stoppen. Hier doen we het niet meer. Toen ze heel klein waren wel en bij dochter wat langer ivm slecht slapen van haar. Maar nu in principe niet meer. Bij ziekte, onweer of een hele onrustige nacht door weet ik veel wat willen we wel eens een uitzondering maken. Maar dan leggen we ook uit wat we verwachten en dat het alleen nu een keertje mag. Misschien is een slaaptrainer wat? Een phillips mybuddy gebruiken we hier. Erg tevreden over...! Daarnaast misschien een beloningssysteem met stickers voor hele nachten in eigen bed? Succes!
Beloningssysteem had ik al geprobeerd zoals je mijn reactie hierboven kon lezen. Ik slaap er wel minder door maar vind hechting eigenlijk ook belangrijk... Lastig, misschien werkt een matras naast het bed ook wel voor ons.
Nee, anders slaap ik echt niet. Zijn klink hebben we er afgehaald dus hij kan ook niet bij ons komen. 's Morgens mag hij wel in ons bed, dan speelt hij even een spelletje op mijn telefoon of kijken we een filmpje in bed. Even heerlijk wakker worden.
Dochter lag alleen bij ons in bed toen ik nog bv gaf of toen ze heel erg ziek was. Voor de rest ligt ze in haar eigen bed.
Jongste slaapt alleen in haar eigen bed, heeft dit ook nodig en wil dit zelf. Oudste komt zonodig bij ons en kruipt in de cosleeper. Tussenin slaapt ze te onrustig, tenminste papa heeft er dan last van. Voorlopig past t nog. Daarna zien we wel weer. Als er een nieuw bed komt, komt er een groter bed dan 160 Toen ze kleiner waren en de jongste in de cosleeper sliep, hadden we een matras bij de oudste op haar kamer liggen en ging papa zonodig bij haar slapen.
Hier komt dochter iedere nacht tussen ons in liggen. Gaat altijd keurig op haar eigen bed slapen, maar wordt dan wakker en kruipt tussen ons in, om direct verder te slapen. Meestal merken we het niet eens, omdat ze heel voorzichtig doet zodat wij niet wakker worden. Mja, ze slaapt echt binnen een paar seconden verder, terwijl het drama is als ze weer naar haar eigen bed moet. Wij slapen er niets minder om. We willen haar nu wel leren in haar eigen bed te blijven, want na bijna 4 jaar tussen ons in, willen we het bed nu ook wel een keer de hele nacht voor ons samen hebben.