Volgende week is het krokusvakantie en is mijn oudste dus ook hele dagen thuis. Ik vind dit heerlijk, maar weet uit de vorige vakanties dat ze zich snel begint te vervelen. Zeker nu het nog koud is buiten en ze de aandacht moet delen met kleine zus. Ik ben dus bezig met activiteitjes plannen en zou graag samen met haar hapjes/gerechtjes maken om dan op te eten als papa thuis komt. We bakken regelmatig samen koekjes en taarten en ze doet dat heel graag, alleen mag het allemaal niet te lang duren. Hebben jullie leuke ideetjes van hapjes die zowel zij lust als wij en die niet te moeilijk zijn?
Een kleine kanttekening: het zal volgende week helemaal niet koud zijn, ze voorspellen gemiddeld 8-9 graden : -) - samen pannenkoeken bakken - samen eieren klutsen en bakken in leuke vormpjes, - laat haar pizza's maken voor het hele gezin
pizza of quiche maken doen wij vaak. Dan prikt dochterlief eerst gaatjes in het deeg met een vork. En dan beleggen we samen alles. Ze helpt me ook vaak met aardappelen wassen, gehakt bakken, bloemkool in kleinere stukjes doen en dan wassen, ...
Met koekvormpjes figuurtjes uit komkommer, kaas, worst laten steken. En idd pizza of mini quiches (muffin bakblik). Gehaktballetjes kruiden en laten draaien Zelf broodjes bakken. Samen deeg maken en haar dan zelf broodjes ervan laten maken. Appeltaart bakken, zelf de appels in stukjes laten snijden, meehelpen met deeg maken, appeltaart laten vullen.... Succes!
Wij maken altijd: Bladerdeeg gevuld met bacon, geitenkaas en een beetje honing Mini appelflapjes Pas geleden hebben we een enorme sandwich gemaakt, sandwich boterham beleggen met kaas en ham, ei, komkommer, sla. Toen in kleine mini sandwiches gesneden en mooi op een bord gelegd, leuk en lekker voor tussendoor, en ze was er super trots op. Verder helpt ze ook gewoon mee met koken, o.a. Boontjes schoonmaken Komkommer schillen Spaghetti saus maken