Kleuter binnenspeeltuin overlijdt na val in water

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mooiezomer, 21 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Is dit nou nodig om meteen te veroordelen?

    Echt vreselijk als dit je overkomt. Kinderen zijn zo snel en niet alles is te voorkomen, zeg nooit dat het jou niet overkomt. Mijn dochter is ook eens ontsnapt, ik zat iets te lezen en zag ineens de voordeur open staan. Was ze op haar eigen houtje met haar loopkarretje naar buiten gegaan en door de straat aan het wandelen (kind van 1). Gelukkig woonden we aan een rustig hofje..
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Nee, niet om te veroordelen. Maar als serieuze vraag! Hoe kan het? Ik wil voor mijzelf er een les uittrekken. Ik heb zelf 3 jonge kinderen en kan ze niet 24 uur per dag in de gaten houden. Nu spelen ze allemaal nog in het 'baby-gedeelte' maar ik merk dat L ook naar het grote gedeelte wil. De kleintjes kan ik zeker niet alleen laten, dus zal zij zelfstandig daar gaan spelen. Wat nou als zij richting de uitgang loopt.....

    Als ik bijvoorbeeld in een winkel ben en ik zie een klein kindje alleen de deur uit gaan ga ik er of zelf achteraan, maar als ik mijn kids mee heb gaat dat niet. Dan waarschuw ik de andere mensen. Dit is mij al een paar keer gebeurd en meestal zijn ze mij dankbaar voor mijn oplettendheid. Want ze kunnen in een paar tellen weg zijn!

    Maar dan in zo'n indoor speeltuin. Daar zijn toch van die poortjes? Hij moet dan met iemand zijn meegelopen. Die weet toch ook dat hij niet bij hun hoort en daar zonder ouders loopt. Zo'n kindje laat je toch niet met je meelopen? Ik zou iets zeggen als 'blijf jij maar even hier spelen'. Ook het personeel heeft een oplettende rol, vind ik. Een kindje zonder begeleiding (buiten het speelgebied) zouden ze aan moeten spreken en op zoek gaan naar papa/mama. Maar als het kindje bij andere mensen loopt (niet zijn ouders) weet je natuurlijk niet dat ze niet bij elkaar horen. Mogelijk dat dit in Aalsmeer ook is gebeurd.
    Maar dan nog, hoe is dat jochie zonder dat iemand het gezien heeft naar buiten gegaan?
     
  3. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook niet dat het mij nooit zal overkomen, ik wil alleen proberen om dit te voorkomen. Dus probeer ik er een les uit te trekken. Zo ook uit jouw verhaal. De voordeur kan ook op de bovenste haak. Dan kunnen ze de deur niet openmaken.
     
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben zelf al aardig uit de kleine kinderen maar ik weet wel dat het altijd enorm druk is bij van die speeltuinen. Als er natuurlijk net meerdere mensen naar buiten lopen die hun eigen kinderen al in het gareel moeten houden dan denk ik niet dat het direct op zal vallen wanneer er een ander kind tussendoor loopt want dan zal je denken dat die bij andere mensen hoort.
    Al zou ik misschien wel denken ervan uitgaande dat het kind op sokken en zonder jas heeft gelopen daar mijn vraagtekens bij hebben gezet maar je kent de situatie niet. Die mensen zullen nu misschien ook wel denken na de berichtgevingen van o nee ik heb dat jongetje vlgns mij zien lopen maar ik dacht dat die bij dat ene stel hoorde.
    Is toch vreselijk, die zullen zich ook enorm schuldig voelen. Kinderen zijn gewoon heel snel, een aantal jaren geleden waren we in de Hudson bay in Den haag en ineens was mijn dochter van toen nog 5 jaar weg, ze was ons kwijt en was met de roltrap zelf naar beneden gegaan, ik heb doodsangsten uitgestaan, ik zag haar al op het Spui lopen dat kleine meisje, gelukkig is ze opgevangen door een winkelende dame die haar zag huilen maar ook zij was ineens weg terwijl ik juist altijd enorm aan het opletten ben.
    Hier zijn alleen maar verliezers en is het ronduit een trietse samenloop van omstandigheden,
     
  5. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Eens, er zijn inderdaad alleen verliezers. En wellicht kon niemand de situatie veranderen en was gewoon het een hele trieste samenloop van omstandigheden.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Zo moet het ongeveer gegaan zijn, met een ander mee naar buiten gelopen. Wat jammer dat dat niet is opgemerkt door de vertrekkers want het had zijn leven gered.

    Mijn drie oudsten kinderen blijven en bleven altijd bij me in de buurt. Ik dacht een hele opvoeder te zijn tot ik onze vierde kreeg. Razend vlug is hij, en verrekte handig, echt om bang van te worden.
     
    momwithcamera vindt dit leuk.
  7. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Gruwelijk, het is zo vergelijkbaar met situaties die je zelf met je jonge kind meemaakt. Echt verschrikkelijk.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zit bij de binnenspeeltuin ook een speelstuk buiten dat in de lente en zomer open is, met water en picknickplekjes ed. In het najaar en de winter staat de deur naar dat gedeelte soms op een kiertje en gaan er af en toe mensen naar buiten om te roken, maar het buitendeel is dan niet open om te spelen. Het is hier niet moeilijk voor een kindje om ongezien naar buiten te glippen, als er bv niemand aan het roken is en die deur staat op een kier voor wat frisse lucht. Vanaf binnen zijn er geen ramen naar dat buitendeel; binnenspeeltuin is echt zo’n loods zeg maar. Dus als je je kind dan mist, en je zoekt binnen, zie je niets van buiten, pas als je ook echt naar buiten loopt... Ik hoop dat ze er hier ook echt op gaan letten en bv zorgen dat die deur óf echt dicht blijft als er geen toezicht is buiten óf dat de deur zodanig open kan dat kinderen niet tot bij het water kunnen komen.
     
  9. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Echt vreselijk!
    Hier zijn alleen maar verliezers.
    Ik heb ook een draakje wat vliegensvlug is en binnen een seconde ergens anders is dan bij mij.
    Nu zet ik hem bij drukkere gelegenheden vaak nog in de buggy ook zodat ik even mijn handen vrij heb.
    Maar besef mij ook maar al te goed dat hij op een gegeven moment niet meer in een buggy wilt en je dus nog alerter moet zijn.

    Nu heb ik ook nog de pech dat mijn zoontje niet mensen / vreemden schuw is en gerust zo met iedereen mee zou lopen ipv alleen bij mama of papa blijven. Tot nu toe heeft dat voordelen gehad, maar zeker in deze tijd vind ik dat ook 3x niks en kan hij zo meegenomen worden als ze echt kwaad willen doen.
    Brrr moet er niet aan denken dat ik in zo'n situatie terecht zou komen. Vind het zo erg voor die ouders. :cry:
     
  10. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Ondanks wat jij zegt is het toch gebeurt.....dus heb je meteen antwoord op je vraag hoe het heeft kunnen gebeuren.
    Je gaat er niet vanuit maar toch is het gebeurt.
    Als ik naar zo’n speeltuin ga dan zie ik mijn 5 jarige ook niet elke seconde omdat hij aan het spelen is.
    Tenzij ik een stoel ga pakken en pontificaal voor het uitgangshekje ga zitten.
     
  11. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.069
    613
    113
    Er is bij deze binnenspeeltuin inderdaad een poortje waar je met een kaartje uit moet, maar er zit niet altijd personeel bij de in-/uitgang naast dat poortje. Dan nog snap ik dat personeel niet kan weten welk kind bij wie hoort, maar als je hier door dat poortje bent sta je niet meteen zomaar buiten. Je moet eerst nog een lange gang en een zware deur door.

    Ik heb ook 2 weglopers en heb zeker voor mijn zoontje weleens aan een tuigje gedacht...

    Echt afschuwelijk voor de nabestaanden, hoe moet je hier ooit overheen komen?
     
  12. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb laatst nog een (vreemde) peuter achterna gezeten bij de ingang van een grote supermarkt.

    Kind was met de moeder door de ingangspoortje, poortje dicht, kind draaide zich om en rende binnen 1 tel onder de poortjes door terug naar buiten. Hij was net 3 gok ik.

    Ik liep net van de parkeerplaats naar de winkel toen ik die arme moeder hoorde roepen 'hou hem tegen!', en hij was ongelooflijk snel.
    Gelukkig heb ik hem aan zijn jasje vastgepakt voordat ie de drukke parkeerterrein op was gerend. En krijsend en schoppend naar zijn moeder gebracht.

    Helaas is het dit jongetje waarschijnlijk wel gelukt om naar buiten te glippen :((
    Arme ouders...
     
    rocketscience, Champetter en bosi333 vinden dit leuk.
  13. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ook ik heb dit mee gemaakt bij een indoor speeltuin

    Hij was toen 2 en ik zag hem nog spelen ene moment, andere moment keek ik uit het raam en zag ik een jongentje rennen toen ik beter keek zag ik dat dit mijn ZOON was ik snel erachter aan.

    Gelukkig toen ik hem riep stopte die want het was aan een zeer drukke weg.

    Wat was ik bang

    En ook een keer toen hij 2 was ik bij me oma op bezoek , hij lag te slapen in haar kamer

    Ik was in de woonkamer. En keek uit het raam en toen zag ik een kindje op blote voeten in een luier rennen met alleen een t shirt

    Ik snel er achter aan en hij bleef rennen ik roepen roepen want hij wou oversteken en toen zag ik einde van de straat mijn man staan die hem kon tegen houden

    Dit was echt een kindje die je altijd in de gaten houden moest. Nu is hij 9 en doet hij dit niet meer

    Maar kan me indenken die ouders hoe pijnlijk en verdrietig dit zijn moet

    Meestal loopt het goed af maar voor nu niet

    En ik oordeel nooit want ik weet het is zo gebeurd

    Zeg nooit dit overkomt mij niet

    Dit dachten hun ook vast
     
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een nachtmerrie zeg, mijn oudste zoon had destijds een vriend van de basisschool en daar moesten altijd alle deuren op slot, ook bij verjaardagen van een ander en als het even kon ook de ramen boven mocht die daar gaan spelen. Hij is nu 16 jaar en ook goed gekomen, maar die moeder heeft ook wel het eea doorstaan
     
  15. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113

    Elke kind is anders

    Mijn jongste van 4 houd je altijd in de gaten hij speelt wel om zich heen maar loopt zeker niet weg

    Als je weet dat je kind wegloopt moet je echt goed opletten alhoewel ongeluk echt in een klein hoekje zit

    Me dochter had ook een handje van om weg te lopen toen zei 3 was

    Ik heb 4 kids waarvan 2 echte weg lopers waren en 2 absoluut niet
     
  16. Lavita

    Lavita Bekend lid

    23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ik was laatst met mijn dochtertje naar de kinderboerderij. Na het bekijken van de dieren wilde mijn dochtertje nog even in de overdekte speeltuin spelen. Ik zat aan een tafeltje en op een gegeven moment hoorde ik mijn dochtertje huilen. Ik liep om het grote speeltoestel heen naar achteren om mijn dochtertje te halen. Zag ik opeens dat de nooddeur wagenwijd open stond. Er was geen water in de buurt, maar toch vond ik dit kwalijk en door dit tragische voorval moest ik er meteen weer aan denken.
     
  17. baby90

    baby90 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    De binnenspeeltuin waar wij wel eens heen gaan, heeft dus geen poortjes bij de uitgang. En die deur kun je ook nog makkelijk open maken. Het is gewoon 1 deur, direct naar buiten. Je komt dan op een groot parkeerterrein, maar op een paar honderd meter een drukke weg. Als je je kindje kwijt bent zoek je eerst binnen, tegen de tijd dat je naar buiten rent kan je kindje dus al onder een auto liggen. Ik snap dat niet. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het bij deze binnenspeeltuin is.

    OT, wat vreselijk:cry: Vooral voor ouders en evt broers/zussen. Maar ook voor het jongetje zelf, die laatste minuten.. Hij is vast hartstikke bang geweest. Bah, moet er niet aan denken.. arm kind:cry::cry:
     

Deel Deze Pagina