Verkleurde lipjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gizzie1983, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik vond dat onze dochter een beetje verkleurde lipjes had vanochtend. Klein beetje blauw/paarsig. Niet extreem of zo.

Ze heeft dit af en toe wel eens. Nu is ze niet helemaal fit (verkouden) en vond haar ook wat hangerig. Weet niet zo goed of ik hier iets mee moet doen, of dat het normaal is.

Herkent iemand dit?

2. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ik zou even overleggen met de huisarts. Het hoeft niks te betekenen, maar je weet het niet. Beter te vaak overleg dan te weinig en zeker in dit geval.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat zou ik inderdaad aan de HA vragen. Het hoeft niets te betekenen, maar kan ook ernstigere oorzaken hebben en die kun je dan maar beter uitsluiten.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mocht ze dit nog een keer hebben dan moet je even controleren of haar tong ook blauw verkleurd is.Is dit het geval dan moet je zeker aan de bel trekken.
    Ik zou het voor de zekerheid wel even overleggen om het maar uit te sluiten.

5. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb dit zelf en volgens m'n moeder omdat ik een klein (verder onschadelijk en ongevaarlijk) gaatje in m'n hart heb. Nooit zelf na laten kijken trouwens. Ik zou even langs de huisarts gaan om het een en ander uit te sluiten.

6. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie reacties. Ik las dat het ook voor kan komen na griep/verkoudheid (als je flink gehoest hebt). Ze is een klein zeehondje op het moment ;), dus dat zou kunnen.

Desalniettemin houd ik het uiteraard in de gaten! Als ik het straks nog zie als ik thuiskom, neem ik morgen even contact op met de HA.

7. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft het ook vaak. Heb het overlegd met de huisarts, zij zei zolang haat tong niet blauw is kan het geen kwaad.

Maar bij twijfel altijd even bellen.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier heel vaak bij kou, maar bij de meeste kinderen is het onschuldig. Even in de gaten houden!

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mijn zoontje heeft het dagelijks. Hier zijn hart uitgebreid nagekeken en gelukkig onschuldig.
    Lichte huid/kou/ademhaling inhouden bij inspanning zijn vermoedelijk de oorzaken.

10. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier ook vaak, bijv als ik haar aan het afdrogen ben als ze net uit bad komt. Of als ze net even iets te koud gekleed is. Maar hier onschuldig (inderdaad geen blauwe tong) en kleed ik haar wat warmer (waardoor ze dan weer rode wangetjes krijgt ;)).

11. oxbow

oxbow Niet meer actief

Heet is vaak een onschuldig iets, als de tong niet blauw kleurt kan het geen kwaad. Hier hebben ze het ook weleens en dan blauw gekleurde handjes erbij, hebben het toen aan de ka gevraagd en ze is toen helemaal nagekeken, maar ze konden niets vinden en de ka gaf toen al aan dat het onschuldig is in de meeste gevallen.

Maar voor je eigen gemoedsrust zou je kunnen bellen met de ha mocht ze het vaker hebben.

Deel Deze Pagina