Kleuter en bso - plassen in broek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emm27, 14 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Mijn zoontje van 4 gaat 3x per week naar de bso na school vaak als ik hem ophaal ruikt zijn kleding naar opgedroogde urine. Jij zegt dan in zijn broek te hebben geplast maar loopt daar dus mee door.
    Nu heb ik hem natuurlijk verteld naar de juf te gaan En zich om te kleding maar kan ik van de bso juffen verwachten dat ze dit opmerken, of is dat met alle kids gewoon logisch dat het bijv niet opvalt?

    Vorige week vroeg ik er naar bij de juf en die vertelde dat zijn broek met was maar mijn zoon vertelde met water te hebben gemorst (was dus wel plas).
    Of is dit iets wat bij kleuterjongetjes hoort? mijn dochter had nooit ongelukjes
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kinderen kunnen hier best slim in zijn met het verbergen, bv gewoon met natte broek zoveel mogelijk blijven zitten en niet te veel rondlopen - dan kan dat best verborgen blijven.
    Ik zou het melden bij de leidsters/juffen dat hij dit kennelijk probeert te verbergen, zodat ze als hij bv nat is en zegt water te hebben geknoeid weten dat het mogelijk geen water is.. En misschien kan hij samen met de leidsters/juffen iets verzinnen waardoor het minder spannend is? Soms vinden kinderen het gewoon echt vreselijk in de groep tegen de juf te moeten zeggen dat het mis is gegaan, misschien kunnen ze dus iets anders afspreken zodat hij het niet hoeft te zeggen maar de juf het wel begrijpt.
    Durft hij wel naar de wc te gaan zelf? Misschien kunnen ze hem af en toe even sturen als hij nog niet zo goed zelf durft te gaan?
     
  3. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Sinds wanneer gaat hij naar school? Mijn zoon was al meer dan een jaar zindelijk zonder ongelukjes maar toen hij naar school ging, ging het opeens in de eerste 2 maanden drie keer mis. Juf zei dat ze dat vaker zag bij kinderen die net naar school gingen.
     
  4. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik heb op een bso gewerkt met kleuters en kreeg regelmatig van nieuwe ouders te horen of ik hun kindje gelijk bij binnenkomst even wilde laten plassen. Geen probleem. En ik heb heel vaak kinderen geholpen met een natte broek. Het enige wat ik aan deze ouders
    vroeg was extra kleding. Het mocht in hun tas of gewoon een extra zak met kleding die we op de bso voor hen bewaarden. Geeft niks hoor. Kinderen gaan ook zo in hun spel op dat ze vergeten om naar de wc te gaan. En als de kinderen niks zeiden en ik zag een natte broek dan zei ik dat tegen ze en gingen we even een schone broek aandoen. Soms viel het niet op, bij bijvoorbeeld een donkere broek of als
    je het druk hebt met een activiteit.
     
    Roanna vindt dit leuk.
  5. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou het ook even aan geven bij de leidster zodat ze er op kan letten en hem om de zoveel tijd kan aansporen om naar de wc te gaan.

    Heb je het er met hem over gehad? Vindt hij het eng of spannend om naar de wc te gaan of aan te geven dat hij moet gaan? Heeft hij er op school geen last van?
     

Deel Deze Pagina