Kleuter en school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Peppabig, 16 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peppabig

    Peppabig Bekend lid

    29 jun 2016
    518
    261
    63
    Na de zomervakantie is m’n dochter gestart op school.

    Een tijdje terug toen ik haar ophaalde bleek ze in haar broek geplast te hebben. Ze was tot op haar sokken nat.
    Ze had tijdens het buitenspelen de weg naar de wc niet kunnen vinden en dit niet durven zeggen. Vervolgens heeft ze ook niet durven te zeggen dat het mis gegaan was en heeft ze uren in een natte broek gelopen.

    Maar die dag was er een invaller en ik dacht dat het daar aan lag.

    Nu haalde mijn man haar uit school en blijkt dat ze op school gevallen is. Arm geschaafd en broek en knie kapot.
    Oudere zus wist het wel want ze had het haar op de gang van school verteld (kwamen elkaar met jas aan/uit doen na buiten spelen tegen)
    Maar tegen de juf heeft ze het niet gezegd en juf heeft het niet gezien.

    Het gaat me niet om de zere knie, of geschaafde arm maar wel dat ik me zorgen maak dat zij zich niet op haar gemak voelt bij de juffen om dit te zeggen.
    Is dit iets wat er bij hoort? Wat kan ik hiermee? De juf mailen voor zoiets “kleins” vind ik een beetje raar maar ik spreek de juf ook niet ivm de Corona maatregelen.

    Ik herken dit totaal niet van m’n oudste, die vond de juffen altijd heel lief en had zoiets wel verteld aan de juf.
    Zijn er meer kinderen die dit niet durven? Zou je er iets mee doen?
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Ik vind dat je dit best mag melden. Ik denk dat een juf het ook fijn vindt als er een kindje is dat niet aangeeft wanneer er iets is.
     
    Peppabig vindt dit leuk.
  3. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Ik vraag me vooral af hoe het kan dat urenlang een natte broek niet opgemerkt wordt door de juf/invaller?
     
  4. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Ja, ik ook...

    Maar goed, mijn zoontje durfde ook niks te melden bij zijn juffen,evenals om hulp vragen.(Groep 1/2) Heeft er niks mee te maken of hij ze vertrouwde.
    ( zoon zit nu in groep 3)
    Op een dag vertelde hij dat een ander jongentje elke keer vervelend tegen hem deed en ook op de BSO .
    Zat ook in twijfel maar met zijn toestemming ( hij wilde graag dat ik het tegen zijn juffen vertelde) heb ik het besproken met zijn juf.
    De juf heeft een lief gesprekje met mijn zoon gehouden dat hij het vanaf nu altijd moest komen melden.
    Kind opgelucht en daarna was het snel over. Hij en het andere jongentje hebben het uit zichzelf op de BSO samen weer goedgemaakt :thumup:
    Dus zou het gewoon bespreken hoor. Als je niks zegt weten ze het ook niet.
     
    Peppabig vindt dit leuk.
  5. Peppabig

    Peppabig Bekend lid

    29 jun 2016
    518
    261
    63
    Jullie hebben gelijk!

    Bij mijn oudste kwam je in de klas bij brengen en ook bij ophalen kon je even iets vragen. Nu gaat alles van afstand en is een spontaan gesprekje niet mogelijk.
    Dan zou ik de juf even moeten mailen.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou ook zeker even melden dat dit gebeurd is, en dat je dochter en spannend vindt om de juf aan te spreken. Mijn oudste vond dat in het begin ook lastig en dat werd heel goed opgepikt door de juf :)
     
    Peppabig vindt dit leuk.
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Dat het bij een invaller mis gaat kan gebeuren. Bij de eigen juf zou ze toch ook moeten leren.

    Dus stap 1 in gesprek met de juf. Hier worden de kleuters naar buiten gebracht en staan de juffen op afstand maar is het nog steeds mogelijk om ze te spreken.

    Ze kan haar dan wat extra in de gaten houden om haar te helpen. Ze moeten vertrouwen krijgen in de juf en haar eigen kunnen
     
    Peppabig vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina