Kleuter heeft nog steeds ongelukjes met plassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door BJN, 3 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik heb niets dan goeds te zeggen over de plaspoli. Wij zijn er maar 1x geweest, meer was niet nodig. Goede uitleg, goede anamnese, goed onderzoek en fijn overleg. De rest kunnen we allemaal via mail doen of met telefonische afspraken, en bezoek indien gewenst. Maar het gaat super tot nog toe.
     
  2. Akira1978

    Akira1978 Actief lid

    3 mrt 2013
    109
    15
    18
    Vrouw
    Dank voor je antwoord. Fijn dat jullie zo een goede ervaring hebben. Ik verwacht dat de hulp mijn zoontje ook gaat helpen. Veel succes verder.
     
  3. BJN

    BJN Actief lid

    14 okt 2016
    127
    56
    28
    Fijn om jullie ervaringen te lezen.
    Afgelopen twee dagen ging iets beter, wel,wat vaker naar de wc gestuurd, maar geen wekker gezet.
    Heb ook met 'm afgesproken dat als hij onder bijvoorbeeld het tv kijken in z'n broek plast, hij uit gaat. Om zo luiheid ook een beetje proberen uit te sluiten... Ik ben benieuwd, nu eerst maandag maar eens afwachten!
     
  4. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    hier een meisje meisje die het liefst jurkjes en rokjes draagt. Een spijkerbroek is gegarandeerd drama. Ik heb dus ook een tijdje geprobeerd dat als ze in haar broek plast ze een spijkerbroek aanmoet. Dan is ze zo verdrietig. Dat ik het niet over mjin hart kan krijgen dat langdurig toe te passen. Bovendien plast ze desondanks nog altijd in haar broek. Ik weet het echt niet meer. Als ze 5 jaar is ga ik terug naar kinderarts met haar. ik hoop dat zelf nog het licht gaat zien. we kabbelen dus nog even voort.
     
  5. BJN

    BJN Actief lid

    14 okt 2016
    127
    56
    28
    Herkenbaar, lastig he! Wij proberen nu toch maar weer een beloningskaart. Hopelijk hebben ze het ineens door!
     
  6. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier was het precies hetzelfde.
    Heel veel ongelukjes en ging niet uit zichzelf naar de wc.
    Nu gaat hij sinds twee weken naar school en opeens gaat het helemaal goed.
    Gaat uit zichzelf plassen en op school nu een keer nat geweest.
    Het lijkt wel alsof hij het nu zelf belangrijk vindt en dat hij zich groot voelt omdat hij naar school gaat.

    Hoe vindt jouw zoon het op school?
     
  7. BJN

    BJN Actief lid

    14 okt 2016
    127
    56
    28
    Dat is fijn! Hopelijk heeft 'ie de smaak te pakken! Lijkt me ook vervelend voor ze om op school nat te zijn. Hij is nu twee keer thuis gekomen met een schone broek aan, dus valt me mee. Het maakt 'm geloof ik ook niet zo veel uit. Heeft het wel goed naar z'n zin! Bij jou dus ook?
     
  8. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Gisteren op eens een hele droge dag! Wat was ze blij en wij natuurlijk ook. Hopelijk gaat ze het volhouden. Ik ben ook gestopt met continue sturen naar de wc. Daar werden zij en ik helemaal gek van. Wij hanteren nu alleen nog een paar verplichte plasmomenten. Ook ivm mijn jongste dochter die godzijdank wel gemakkelijk droog geworden is. Zij poept in haar broek nog, is net 4 weken droog. Dit komt ook wel goed. Heb toch liever poep 1x per dag dan op het hoogtepunt 6 natte broeken per dag. Bij ons ga je plassen in de ochtend uit bed. Voor je de deur uit gaat en voor het slapen gaan. Voorderest zeg ik het niet. Mijn dochters kregen daar alleen maar meer weerstand van.
     
  9. BJN

    BJN Actief lid

    14 okt 2016
    127
    56
    28
    Dat is fijn! Hopelijk blijft ze het volhouden... Fijn dat de jongste makkelijker ging! En dat goed voorbeeld doet volgen...

    Hoe doe je dat als je de hele dag de deur niet uit gaat? Is het dan gewoon 'pech'? Hier stuur ik 'm als hij uit bed komt, voor het eten en tussendoor eigenlijk ook wel. Heb het idee dat 'ie het anders helemaal vergeet tijdens het spelen / tv kijken / eten.

    Hier gaat het tot nu toe best redelijk, vorige week maandag een kaart opgehangen met 7 vakjes. Daar zitten tot en met gisteren 5 stickers op, dus mag niet klagen. Scheelt wellicht dat 'ie de doosjes lego in de kast ziet staan en weet dat hij een doosje krijgt als de kaart vol is. De volgende kaart wil ik dan iets langer maken en dan maar eens kijken wat er gebeurd...
     
  10. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    mijn dochters gaan toch vaak zelf naar de wc. Dus het is niet zo dat als ik niet stuur ze helemaal niet gaan. voor ze echt aan iets gaan beginnen, bijvoorbeeld een film kijken, kleien, kleuren etc dan stuur ik ze nog wel eens. Maar probeer echt zo min mogelijk.
     
    BJN vindt dit leuk.
  11. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83
    Neem eerst even contact op met een plasfysio, die bestaan! Vaak kinderfysiotherapeuten. Helpt echt!
     
  12. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    en we zitten weer op de natte broeken. Dochter dacht mij te slim af te zijn en had uit school gewoon een luierbroekje van haar zusje aan getrokken. Ik vind het voor nu even prima. Dat gefocus op de plassen. wordt er helemaal moe van. Heb maar weer gebeld met de kinderarts. 6 maart mogen we weer.
     
  13. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Bekkenfysio hebben wij ook gedaan. Heeft wel wat tips opgeleverd maar ons niet echt verder geholpen. Ik denk zelf dat haar blaas gewoon af en toe scheutjes urine lekt. En dat ze dat niet voelt. Ik ga dit bij de kinderarts aankaarten. Papa kan ook niet lang plasophouden. Wellicht een verband.
     
  14. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83
    Hmm, hypermobiel misschien?
     
  15. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja mijn zoon heeft het ook naar zijn zin.
    Fijn is dat he.
    Hij heeft nu in drie weken twee keer een natte broek gehad.
    Hoe gaat het nu bij jouw zoon?
     
  16. BJN

    BJN Actief lid

    14 okt 2016
    127
    56
    28
    Heel fijn ja, ze worden er zo groot van. Vond ‘ie het vervelend om op school nat te zijn?

    Hier is ‘ie nog een keer thuis gekomen met een natte broek, maar lijkt iets beter te gaan. Afgelopen twee weken 3 kleine ongelukjes. Wellicht helpen de doosjes Lego die in de kast staan te wachten tot de kaart vol is...
    De eerste kaart had 7 vakjes, 9 dagen over gedaan. Nu met de volgende kaart begonnen.
    Ik hoop dat het nu wat meer een gewoonte gaat worden.
     
  17. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Nee voorzover ik weet niet.
     
  18. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dat gaat goed toch!
    Het moet inderdaad een gewoonte gaan worden.

    En een vertrouwde plek kan ook anders zijn.
    Ik merk bij mijn zoon dat als hij ergens is waar hij het nog niet goed kent, hij dan niet uit zichzelf naar de wc gaat. Dan moet ik hem sturen.

    De natte broek vond hij (helaas) niet erg.
    Hij loopt ook als enige in de klas met zn knuffeltje. Daarvan zeggen sommige kinderen tegen hem dat het kinderachtig is.
    Daar trekt hij zich niks van aan.
    Dat vind ik dan wel weer knap.
     

Deel Deze Pagina