Al een paar maanden nu maakt mijn dochter een drama met naar bed gaan en ook snachts wordt ze vaak wakker zet ze een enorme keel op en is er uiteindelijk niks aan de hand. Het begint me een beetje op te breken. We doen altijd hetzelfde plassen, wassen, pyjama aan, tanden poetsen, boekje lezen en slapen Maar als ik of mijn man weg willen gaan dan vraagt ze 100 verschillende dingen (plassen, drinken zonder dorst, nog een boekje, ik wil niet slapen enzo.) Allemaal excuses maar ik kom er niet achter wat er nou echt aan de hand is. En snachts precies hetzelfde. Heel hard krijsen (echt krijsen) en als ik dan d'r kamer in kom begint ze te lachen en zegt ze ik wil dit of ik wil dat of ik ben wakker. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks lijkt te helpen. Ze heeft wel een nieuw bed maar daarvoor was het ook al. Ze krijgt ook een nieuwe kamer maar die is nog niet af. Het begint me echt op te breken want traplopen doet nu gewoon pijn en m'n bed uitkomen snachts is ook niet heel fijn. Mijn man kan haar niet iedere avond naar bed brengen en is ook aan het eind van z'n Latijn door werkomstandigheden waardoor ik ook niet iedere nacht van hem kan vragen of hij naar d'r toe wilt gaan. Snachts gaat ze ook net zo lang door totdat je komt. Ik ben echt een beetje op en weet gewoon niet meer wat er nou is of hoe ik dit op kan lossen. Heeft er iemand tips?
Mijn dochter heeft een tijdje terug hetzelfde gedaan, ik ben na een tijdje gewoon niet meer gaan kijken. Was binnen de 2 dagen klaar. Misschien haar bed op een andere plek zetten anders? Lampje aanlaten? Bekertje met water op de kamer zetten zodat ze kan drinken en niet jullie roepen? Succes!
In het begin van de avond ga ik inderdaad niet meer kijken dan is het binnen een half uur wel gedaan maar snachts gaat het gewoon net zo lang door totdat er wel iemand komt (heb d'r wel is meer dan een uur laten krijsen) Bekertje water staat er ook al maar toch roept ze dat ze hem of wel off niet wilt hebben. Volgende week gaat ze naar haar nieuwe kamer. Hoop dat het een beetje helpt. Lampje staat ook al aan. Ik heb voor m'n gevoel al alles geprobeerd maar het blijft maar doorgaan. Hoop dat het hier ook snel over is .
Is het een idee als je man of jij bij haar op de kamer gaat slapen als het 's nachts begint? Ik zou denken dat dit gedrag te maken heeft met dat er een kindje op komst is. Dat kan voor kinderen heel overweldigend zijn, ook als ze er niet veel over praten. Heb je haar wel eens overdag tijdens een rustig moment gevraagd waarom ze zo verdrietig is in bed?
Dat 100 dingen vragen hebben wij ook gehad. Ze mag zolang ik op haar kamer ben dingen vragen. Maar zodra ik de deur dicht doe mag ze niet meer roepen. Ik kom dan ook niet meer terug. Alleen als er echt iets is mag ze natuurlijk wel roepen en kom ik wel. Snachts zou ik het ook negeren. Bij het naar bed gaan zeggen dat ze snachts niet moet huilen en dat je niet komt.
Ja dan zegt ze alleen omdat ik moet huilen. Bij haar op de kamer slapen gaat niet. De kamers zijn daar niet groot genoeg voor. En dan slaapt ze waarschijnlijk ook niet. Want als ze bij ons op de kamer slaapt slaapt ze ook niet. Ik probeer overdag ook voldoende met d'r te ondernemen en met haar te praten. @boommm Ja dat zeg ik ook tegen haar. Als mama of papa bij je zijn mag je alles vragen en als ik wegga dan ga je slapen en wil ik dat je echt gaat slapen en niet gaan huilen. Ik ga het maar proberen (wat langer) te negeren snachts en hoop dat het snel weer over gaat. Vooral omdat ze ook niks wilt.
Misschien met een beloningssysteem gaan werken? Na ...... nachten dat je hebt doorgeslapen mag je naar de speeltuin, het zwembad, een klein cadeautje of iets dergelijks?
ohh vervelend he! Ruben heeft het ook een tijdje gehad ineens dat hij zonder reden s nachts heel vaak wakker wordt en steeds naar ons toe komt. Hier werkte het om samen een schema te maken, mocht hij zelf in elkaar knutselen. 10 vakjes er op en elke nacht als hij goed in zijn bed was gebleven mocht hij een kruisje zetten. Alle vakjes vol was samen met papa naar de grote speeltuin. Hopelijk gaat het in haar nieuwe kamer weer beter!