Uuz, dat is mooi! Tja, je moet toch iets? Onze dochter (zindelijk met plassen) durft ook niet op de wc of op het potje te poepen. Maar ze vraagt ook niet om een luier. Dus ze houdt het op en poept af en toe in de luier, die ze aankrijgt als ze naar bed gaat. Ze is nog niet verstopt, maar houdt het wel best lang op. Ik wil er aan de ene kant geen druk op leggen, aan de andere kant wil ik haar graag helpen. Lastig... Het boekje 'Joep moet poepen' vond ze wel interessant. Misschien dat maar gaan lezen als ze op wc/potje zit.
Hij heeft nu 3 keer op de wc gepoept sinds ik dit topic heb geplaatst. Hij moest vandaag ook poepen maar heeft het nog niet gedaan, ik heb wat vaseline rond zijn anus gesmeerd zodat dat zacht is. Ik voelde met de thermometer de poep ook, maar hij durft het niet. Hij wil graag een trekker hebben en die krijgt hij als hij zelf aangeeft te moeten poepen en het op de wc doet. Er hangt een papier voor beloningsstickers op de wc, hij gaat nu 3x per dag naar de wc en daar zit hij 5 min. en proberen wij te poepen. Ondertussen kijkt hij tv of lees ik een verhaaltje voor en doen wij ook even de olifantenbuik en de muizenbuik. Ik heb vandaag ook kindodruppels gehaald van VSM om de ontlasting zachter te maken.
Hij poept normaal ook nooit elke dag, meestal om de 2 á 3 dagen. Zijn zusje elke ochtend en soms nog een keer.
Hier ook een meisje van 4 jaar die niet wil poepen. Ze klaagt elke dag over buikpijn, maar heeft de ervaring gehad dat het pijn doet en dat heeft ze onthouden. Ze krijgt ook al vanaf dat ze een baby was forlax, maar ondanks dat kan ze het gerust 3a4 dagen ophouden. Wij hebben een verwijzing voor een kinderpsycholoog gekregen. Ben benieuwd wanneer we er heen mogen. Vind het zo zielig en zou zelf niet meer weten hoe we haar over die angst heen krijgen.
Hier gaven ze bij de poeppoli aan dat ze te klein was voor de psycholoog. Wel de fysio vanuit de poeppoli begeleid haar. Deze doet oefeneningen zoals de olifanten en de muizenbuik ( dikke buik/ dunne buik) en leren goed te persen onderin de buik en deze oefeneningen tel je tot ze tien sec goed, lang en op de juiste manier persen. Hier was en is ze gelukkig niet bang om te poepen maar het lukt/lukte gewoon niet Ze heeft zelfs gehad dat ze na 4 zakjes forlax per dag drie klysma's nog een halve week verstopt bleef met alle buikpijn van dien. Haar darmen werken gewoon niet zoals het hoort helaas..
Lees ook mee! Hier hetzelfde probleem. Evi was zindelijk met twee jaar en met plassen ging dat hartstikke goed. Maar poepen was eng, dus dat ging ze ophouden met verstopping als resultaat. Ze wil nog altijd niet dat we aan haar plassertje zitten. Dus wassen en verschonen is elke dag drama. Hoe we dat op moeten lossen weten we niet, maar laten haar dus nog maar in een luier poepen. Dan raakt ze iig niet verstopt. We geven haar wel de keuze, luier of potje. Hebben inmiddels alle trucjes van hier gehad en laten het los voor nu. Maar wie weet welke tips ik nog tegen kom hier!
Hij zit sinds begin april op school en deed dan ook thuis poepen in de luier, maar nu werd ik dus laatst gebeld door de juf dat hij moest poepen en maar druk door de klas liep want hij wilde niet op de wc dat vond hij eng. Vandaar dat wij toch ook nu thuis proberen op de wc te poepen. Hij heeft zaterdagavond uiteindelijk in de luier gepoept en dat hebben wij in de wc gegooid. Hij moest vandaag ook maar durfde niet, misschien dat hij vannacht in de luier poept. Ik heb bij de apotheek laxeersiroop gehaald en denk dat ik toch een verwijzing ga vragen voor de poeppoli. Vooral omdat hij niet echt een vast ritme heeft qua ontlasting. Wel om de 2 á 3 dagen maar niet een vast tijdstip.
Misschien iets geks maar zoontje hier durfde ook absoluut niet te poepen op de wc of potje. Vrijdagavond kwam dir binnen rennen ik heb gepoeeeeptt dus ik stond al klaar met mm praatje klaar om boos te worden dat dir gewoon om een luier kan vragen tot mijn man stikkend van het lachen binnen komt. Hij had tegen zijn tractor gepoept😂 gister begonnen als je moet poepen probeer het maar op het gras want een potje no way daar begint meneer niet aan. Toevallig 3x mama ik moet poepen gaat zitten en hup daar kwam het. Vandaag heb ik gezegd ik zet ook het potje in de tuin en als je daarin poept krijg jij een klein cadeautje uit de grabbelton (lees cadeautjes van 0.50 cent van de action) De luier hebben we nu doorbroken nu even op hetpotje krijgen en dan zo langzaam naar binnen. Wie weet kun je er iets mee maar hier was dit nu even een oplossing
Wij hadden ook het hele arsenaal al geprobeerd. Zoontje wilde ook alleen in de luier poepen. Helaas toen te snel willen gaan omdat school eraan zat te komen en toen hield hije het op en als hijniet langer op kon houden negeerde hijhet verder. dus kwam er een portie. Soms wel 6x op een dag. Verwijzing voor de poeppoli kregen we niet want hij was te jong. volgens huisarts zou het op school wel goed komen. ik geloofde er niet in maar toch maar naar school laten gaan. Daar ging het dus helemaal mis. Hij negeerde volledig en poepte gewoon steeds beetjes in zijn broek. Wij werden dan steeds gebeld. na ruim een week gezamenlijk besloten dat dat geen wenselijke situatie was en hem van school gehaald. kreeg nog steeds geen verwijzing want nog geen 5 en school moest niet zo moeilijk doen. Ik ben toen zelf naar een kinderbekkenbodemfysiotherapeute gegaan. Na een aantal keren, wat oefeningen en een enthousiast kdv was het gepiept. Mijn advies is dus kinderbekkenbodemfysio
Kan een gewone kinderfysiotherapeute ook iets doen? Hier gaat alles perfect. Plassen super, poepen voelt hij aan, kan hij ophouden als het moet en als we thuis zijn duwt hij een luier in mijn handen. Poept en 30 seconden later is het gedaan. Tja hij poept staand. Hij is verder perfect zindelijk. Alleen bang zegt hij
Dus echt buiten in de vrije natuur laten poepen? Zoontje staand leren plassen, handig voor met uitstapjes en er is geen toilet in de buurt. Toen zei hij naderhand : ook poepen in gras? Waarop ik lachend nee zei. Maar bij u is het dus zo gelukt? Alleen hebben wij geen gras dus dan moet het op de tegels? Kan hem moeilijk op de veldweg naast een hondendrol laten poepen
Hier heb ik het zo opgelost poepen in de openlucht😂 hij vind het mega interresant. En nu vandaag potje in de tuin rent net naar buiten gaat zitten en poept zo op t potje... vorige week nog krijssen en nu zit die gewoon te poepen in de tuin op een POTJE ... moet niet gekker worden hahaha
Omdat onze huisartsenpraktijk vorige week gesloten was heb ik geen verwijsbrief kunnen halen. Ik heb dus maar gekeken of de poeppoli een stappenplan op de site heeft staan, die stond er en die heb ik gekopieerd. Hij poepte al wel bij de wc met zijn luier om en nu op de wc met de luier om (niet te strak vast gemaakt) en dan is de volgende stap dat hij de luier vast houd (niet vast plakken) en een laagje toiletpapier in de pot leggen. Hij poept om de 2 dagen dus dan heb je wel een week nodig per stap.