Maar dat is toch geen behandeling, antibiotica moet je 3 keer per dag binnen krijgen. En ik vermoed dat ze met serum alleen zoutoplossing bedoelt maar dat weet ik niet zeker. Een kindje een drankje antibiotica geven terwijl er niets binnen blijft of meteen via diarree het lichaam verlaat... artsen hebben dit totaal niet serieus genomen.
Ik heb de fb-post gelezen. Afschuwelijk verhaal en ik vind het schandalig hoe weinig ze bij hun eigen kind mochten zijn...
Ze is hersendood verklaard. Dan leeft ze nog wel maar is er geen hoop meer. Misschien is ze inmiddels wel overleden. Het is trouwens helemaal nog niet zeker dat het door zeewater is gekomen, kan bv ook in het voedsel hebben gezeten.
Ik las een reactie van een arts die juist aangaf dat behandeling met antibiotica juist bij deze bacterie niet raadzaam is en de situatie zelfs nog kan verergeren. Dialyse en bloedtransfusie werden genoemd als behandeling en uiteraard het voorkomen van uitdroging. Ik vraag me echt af of het volpompen van zo'n jong lichaam met ab, zonder dat je exact weet wat er aan de hand is, wel goed is. Hoe kun je weten of ze niet allergisch is? In mijn nabije omgeving is het verkeerd afgelopen met een jong kind en ab. Ook in het buitenland (Egypte). Het is en blijft verschrikkelijk. Edit: dit is her artikel âWeinig waarschijnlijk dat kleuter besmetting opliep door ze... - De Standaard
Bij haar vader staat er in het Turks dat de begrafenis morgen is dus neem aan dat het meisje helaas is overleden.
Dit. Daarom heeft het nooit mijn voorkeur om met kleine kinderen op vakantie te gaan naar landen waar de medische zorg te wensen overlaat. Gelukkig is dit heel zeldzaam en waarschijnlijk had dit meisje geen sterk imuun systeem waardoor de bacterie vrij spel had in haar lijfje. Afschuwelijk voor alle nabestaanden.....😪
De medische zorg laat hier echt niet de wensen over, maar je moet wel weten waar je heen gaat. Je hebt hier staatsziekenhuizen voor de armere bevolking en particuliere klinieken, die eerste moet je dus niet zijn.
Inderdaad umm, ik ken juist veel mensen hier die voor verschillende medische behandelingen helemaal naar Turkije gaan.
Wow spreek jij jezelf tegen... je zegt naar landen gaan waar de medische zorg te wensen overlaat en zeldzaam, dus hadden ze haar in Nederland ws ook niet gered...
Het is echt verschrikkelijk maar ik twijfel echt of dit door zeewater komt. Hoeveel kinderen krijgen er bij het zwemmen geen slok zeewater binnen? Vies, maar het gebeurt. Ik denk dat er iets anders is gebeurd (besmet vlees of iets dergelijks) of dat er meerdere factoren meespeelden (bijvoorbeeld zwak immuunsysteem). Arm meisje en haar familie. Het verhaal zou echt (zo mogelijk) vollediger moeten zijn want dit jaagt mensen angst aan.
Kijk ik nu over de zin dat het idd door zeewater komt heen of? Nogal lange tekst op die fbpagina van de moeder maar zag nergens dat slok zeewater het heeft veroorzaakt alleen een opsomming hoe je die bacterie kan oplopen met oa zeewater. Hoe dan ook verschrikkelijk voor zo'n klein meisje en de rest van het gezin.
Komt omdat ab het immuunsysteem naar beneden ramt waardoor de bacterie nog meer kans heft zich te verspreiden mocht het niet aanslaan. Antibiotica is geen oplossing voor alles al denken veeeeeel mensen van wel.
Zeker waar wat je zegt. Mijn HA schrijft bewust zo min mogelijk AB uit. Zeker nij kinderen. Deels om wat jij nu schrijft en deels om de kans op resistentie.
Ze heeft als complicatie het HUS syndroom gekregen, dan vallen je nieren stil.. antibiotica helpt daar niets tegen..hus is vrij zeldzaam en maar in 10 tot 15 procent dodelijk.. Helaas voor het meisje hoorde ze net bij die 10/15 procent.. Aleyna (4) uit Leopoldsburg overleden na reis naar Turkije (Leopoldsburg) - Het Belang van Limburg
Ja, dat kan. Maar moeten er dan niet meer mensen ziek zijn geworden? Maar heel weinig mensen krijgen het HUS-syndroom maar van een e-colie besmetting worden toch meer mensen ziek?
Hier ook niet. Bij dit meisje is het heel anders. We weten niet hoe en wat precies. Feit is wel dat het echt verschrikkelijk is wat er is gebeurd...
Ik kan me wel voorstellen dat een ZH in een ernstig geval van een bacteriële infectie (volgens mij kan je dit ook alleen zien in het bloed. Niet om welke infectie het gaat), antibiotica geeft. In het geval van dit meisje dus niet de al te beste keuze, maar wat moet je dan? Zoals ik in het verhaal las bleven de uitslagen ook nog eens achter door een storing. Het lijkt me op zo een moment kiezen uit 2 kwaden. Of geen AB geven met de kans dat het verslechterd, of wel... met eveneens de kans dat dit niet veel goeds gaat doen. Het is zeker vreselijk. Denk je leuk op vakantie te gaan .
Vreselijk, zo'n mooi, lief meisje . Water, voedsel, het kan het beide veroorzaakt hebben. Vond het ook raar dat haar ouders er vaak niet bij mochten. Zit je dan als kleintje in een vreemd land in een ziekenhuis, je voelt je belabberd en kent de taal niet. Heel erg triest.