Lange aanloop waterpokken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bijna, 16 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijna

Bijna Lid

4 jan 2021
    21
    3
    3
    Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen met waterpokken. Ik vind het verloop een beetje vreemd, zijn er meer mensen de een erg lange aanloop van hangerigheid hadden vóór de pokjes?

Mijn zoontje is 3,5 en had anderhalve week geleden één dagje een loopneus. In de middag had hij verhoging, wat geen koorts geworden is. De volgende 2 dagen was hij zijn vrolijke normale zelf, maar vervolgens bijna een week enorm hangerig, zeurderig, klagen over z'n hoofd, misselijk, naar bed willen zonder boekjes te lezen (nog nooit gebeurd), maar geen koorts en geen verkoudheidsverschijnselen. Eergisteren hadden we een doktersafspraak. Die kon helemaal niks vinden. Eenmaal thuis keek ik op z'n kruin en zag een dikke pok zitten. Hij bleek er ook drie op z'n rug te hebben. De volgende dag zat hij helemaal onder en kreeg hij koorts, maar hij heeft een beter humeur dan vorige week.

Ik ben blij dat ik nu weet waar de hangerigheid waarschijnlijk vandaan kwam, maar lees overal dat die aanloop meestal maar 1 of 2 daagjes is. Ben benieuwd of het misschien 2 ziektes door elkaar zijn. Zijn er mensen die ook zo'n lange aanloop naar waterpokken hadden?

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Ik herken de lange aanloop niet. Best kans dat er twee dingen tegelijk speelden.
    Hopelijk knapt hij snel weer op en heeft hij niet al te veel last van jeuk.

3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier ook indd 2 dagen ongv hangerig en flinke koorts. Daarna de waterpokken.

Beterschap!!

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier wel bij de jongste. De middelste had waterpokken gehad dus ik wist dat het eraan zat te komen. Ze werd ziek en dat duurde bijna een week. Koorts, niet willen eten etc. Maar ik dacht het zijn de waterpokken maar ik keek ze er echt uit. Na een week ziek zijn kwamen ze dan alsnog.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Het is alweer een aantal jaar geleden. Volgens mij was die van ons ook dagen vervelend, hangerig en aan het mopperen.

Dat was net in de eerste week van de kerstvakantie dus we dachten dat het lag aan de drukte. Net na oud en nieuw kreeg hij waterpokken. Was een minder leuke vakantie voor hem.

(Al moet ik zeggen dat hij bijna altijd de tweede week van de kerstvakantie ziek is)

6. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Hier ook gek beloop gehad. Volgens mij kan t eigenlijk niet eens:
    Hele milde ziekteperiode, paar pokken in z’n gezicht. Toen alles weg en na 3 weken ineens helemaal onder.
    Wat jij omschrijft kan dus denk ik prima.

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Hier juist helemaal geen ‘aanloop’ gehad, dus niks geen hangerigheid of wat dan ook. Dat kan dus ook.
    Wellicht is het een samenloop, maar maakt opzich ook niet uit toch?
    Beterschap! ❤️‍

8. Rainie

Rainie Actief lid

12 sep 2020
    211
    263
    63
    Vrouw
    Herken ik sterk: hier werd hij aangestoken door zijn jongere broertje. Eerste week plots één dag 40 graden koorts, hangerig en toen weer helemaal beter. Vervolgens anderhalve week later: waterpokken!

Deel Deze Pagina