Geen idee wat ik zou doen. Mijn dochter heeft ook eens een stuk haar afgeknipt bij zichzelf ('zat in de weg').. Mijn zoontje ook. Mijn dochter op de psz, mijn zoontje bij de gastouder. Ik ben niet boos geworden. Had ook gewoon thuis kunnen gebeuren..
Ik zou denk ik behoorlijk over de zeik zijn. Mijn dochter heeft serieus de mooiste bos krullen en vind het al erg dat ze morgen naar de kapper moet om er een stukje af te laten halen.
Wow, ik vind het eigenlijk best een eng idee dat die kleuters met scharen bij elkaars hoofd zitten en de juf er niks van meekrijgt. Hier zou ik denk toch wel een punt van gaan maken bij de school. Dat haar groeit wel weer aan, maar wat als het een oor was geweest? Ik snap dat de juf niet altijd alles in de gaten kan houden, maar misschien moet er dan maar niet met scharen gewerkt worden of alleen als er ook een stagair bij is of e.d. Ik zou zeker de desbetreffende juf en afhankelijk van haar reactie wellicht ook de directeur erop aanspreken. De school moet een veilige omgeving bieden en het ene kind dat bij het hoofd van het andere kind met een schaar speelt vind ik niet zo veilig...
Het kan altijd erger.....mijn dochter heeft een paar weken terug AL haar lange krullen afgeknipt. Ze was bij een vriendinnetje aan het spelen, de oma heeft niet goed opgelet , en ze hadden stiekem de keukenschaar gepakt en ze had alles afgeknipt tot net boven haar oren. Ik was des duivels eerst..het huilen stond mij nader dan het lachen. Ze heeft nu een korte coupe ( geen mm) wat haar heel erg leuk staat ,ze heeft krullen van der zelf dus nu het kort is krult het mooi op. Het is net of ik 3 jaar terug in de tijd ga haha. Maar ik blijf het zo zonde vinden. Maar het gebeurt zoals je ziet heel vaak. En om eerlijk te zijn vind ik het bij een meisjes erger dan bij een jongen ( Wat ook niet leuk is ). Nu kan ik er om lachen gelukkig en helaas heb ik er geen foto van genomen, ik was te kwaad daarvoor
Als kleuterjuf zijnde weet ik dat je niet alles kunt zien. Op mijn vrije dag had er een kindje tijdens het knutselen in de lip van een ander kindje geknipt. De volgende dag mocht ik het oplossen... Met beide kindjes een hartig woordje gesproken, ze maakten elkaar al een tijdje gek met stoute dingen doen. Ze waren heel geschrokken. Ook beide ouders aangesproken over wat er al eventjes speelde. Beide ouders waren absoluut niet boos en begrepen dat de juf niet alles kan zien. Op dat moment de afspraak gemaakt dat de kinderen tijdens een knutselwerkje niet meer naast elkaar mochten zitten. Hiermee was het afgedaan.
Mijn dochter heeft altijd 2 vlechten als ze naar school gaat maar op 2 plekken steken daar nu plukken uit. Geknipt door een jognen en meisje uit haar klas. Laatst had een jongentje gedaan ASLOF hij haar haar aan het knippen was en was ze helemaal in paniek. Dat vind ik het ergste dat ze er bang voor is geworden. Ikzelf heb toen ik 4 was de lange blonde haren van mijn vriendinnetje wel eens afgeknipt. OOps!