Ik heb het idee dat mijn zoontje van ruim 4 zich wat begint te vervelen. Hij is in december 4 geworden en gaat sinds januari naar school. Dat is allemaal nog erg vermoeiend voor hem dus hij gaat nog steeds niet alle dagen de hele dag. Maar naast de enorme vermoeidheid, lijkt hij zich ook wat te vervelen thuis. Wat doen jullie kleuters zoal? Waar liggen hun interesses en waar spelen ze zoal mee?
De mijne spelen met Lego, puzzelen, mini loco, kleien, computeren, verkleden doktertje spelen, spelen buiten. Ik doe iedere week wat ander speelgoed naar beneden. Dan zijn ze weer 2 dagen 'zoet'.
Duplo is hier op het moment de grote favoriet. Ook kleien, schilderen, knippen, plakken en prikken doet hij graag. Verder speelt thijs graag bordspelletjes aan tafel zoals kinderen van catan, memory, domino, bambino loco, junior jacht, dora ludo, kikker speelt tikkertje. Ook hanertje tik en kralen rijgen vindt hij erg leuk.
Hier is kleuren en tekenen immens populair. Ook puzzelen, duplo, houten treinbaan, poppenhuis, barbies. Ze spelen hier vrijwel altijd samen en vermaken zich altijd eigenlijk wel.
Mijn zoon vond op die leeftijd de volgende dingen leuk: spelletjes spelen (domino, memory, kikker speelt tikkertje), bouwen (Duplo, Kapla), playmobil, puzzels, auto's. Verder veel fantasiespelletjes: verkleedkleren, vader/moedertje, winkeltje, postkantoortje, doktertje spelen etc. En natuurlijk buiten spelen: fietsen, knikkeren, trampoline, verstoppertje.
Het mooie weer komt er weer aan, zoontjes zijn gek van buiten spelen. Kan de trampoline weer opgezet worden, over een maandje ofzo. Dit vinden ze alledrie trouwens heel leuk!
Dankjewel voor jullie reacties! Ik heb viavia een goedkope bak met lego op de kop kunnen tikken, dus ik hoop dat hij daar interesse in heeft (denk ik wel!). Verder moet ik misschien wat dingen weg halen, want misschien is het gewoon te veel. Ik wissel ook wel eens wat af, maar misschien moet ik dat nog vaker doen. Verder heeft hij echt heel weinig interesse in kleuren en knutselen. Spelletjes vind hij leuk, maar dat kan niet altijd zelf. Buiten spelen en voetballen vind hij super. Maar voor de deur mag hij nog niet alleen vind ik. Achter in de tuin begint hem te klein te worden...! Nou, alle pijlen op de lego zetten nu en misschien toch de speelgoedkast even uitdunnen..!
Hier momenteel (4 jr en 2 mnd) van alles: nog steeds duplo en dan zelf huizen maken, klei en superzand, verkleden (lees: princessenjurk aan doen) en frozen naspelen haha, puzzels en spelletjes, playmobile, film frozen kijken, buiten is de trampoline weer helemaal gevonden
Mijn zoontje is gek op dinosaurussen. Hij speelt er bijna altijd mee, verslindt alle boeken en films die we kunnen vinden er over en kan er uren over praten. Hij kent ze bijna allemaal bij naam en kan je vertellen waar ze voorkwamen en hoe groot ze werden. Heel schattig Andere dingen waar hij graag mee speelt: Duplo Auto's Kleuren/knippen/verven/plakken Kleien Krokoloco Dokterskoffertje Keukenspullen Verder is hij vooral ook dol op boekjes lezen.