Kind 25 maanden met slaapproblemen!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rosa2, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle tips zijn welkom!! Mijn dochter is nu 25 maanden en sinds 3 weken is het slapen een drama.

Ze heeft een oorontsteking gehad en nu twee x antibiotica gehad. Ook heeft ze last gehad van een buikgriep.

Ze gilt elke avond alles bij elkaar als ze naar bed word gebracht. Heel af en toe valt ze wel in slaap. Maar word dan vervolgens twee uur later wakker. En begint dan met gillen!

Wat zijn jullie ervaringen en hoe hebben jullie dit probleem doorbroken?

Groetjes en bedankt alvast voor de tips!!

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Weet je zeker dat de oorontstekingen echt weg zijn? Laat dat anders zeker even checken binnenkort. Mijn jongste was wel een heel eindje jonger (ze was 11 maanden) toen dit bij ons aan de orde was maar het bleek een zeer langdurige oorontsteking te zijn, ondanks verschillende AB-kuren. Buisjes brachten de oplossing.

Sterkte.

3. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Heb ik inderdaad ook aan gedacht. Het rare is alleen als ze na een paar uur huilen tussen ons in ligt slaapt ze gelijk en word ze ook niet meer wakker.

Als ze oorontsteking zou hebben, dan moet ze dan toch ook niet slapen? Dokter heeft wel al keer gesproken met ons over buisjes..omdat ze toch best vaak last heeft!

4. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Het kán natuurlijk best een "gedragsprobleempje" zijn, maar aan de andere kant: ik zou ook in slaap vallen als ik al uren lang wakker heb gelegen heb van de pijn. Ook al was de pijn dan niet weg. Onze dochter was ook altijd de eerste helft van de nacht aan het spoken, vanaf een uur of 4/5 ging het dan gek genoeg ineens wel een paar uur goed.

Ik zou het echt weer na laten kijken als ik jou was, en als je huisarts zo welwillend is, kun je natuurlijk altijd eerst alleen om advies vragen aan de KNO-arts voordat er tot een ingreep overgegaan wordt (die in mijn ervaring overigens ingrijpender was voor mams dan voor het kind zelf ;))

5. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar! Ga terug naar de huisarts en vraag om een verwijzing. Wij hebben 2 jaar gerond met slapen. 3x dokterspost, 1x opgenomen in zh. Iedere keer waren het niet de oortjes volgens de artsen.... Ze heeft de laatste maanden met handen op haar oren liggen gillen. Als we haar ten einde raad (na 3 uur gillen) bij ons legde, sliep ze. Uiteindelijk heb ik aangegeven dat ik het echt niet meer wist en gevraagd om een verwijzing omdat ze na 2x een ab kuur van 8 tot 8 sliep. Sinds een week of 3 buisjes en een kind wat slaapt, beetje bij beetje gaat eten en bovenal opeens heel veel energie heeft. Ze was altijd heel rustig, maar werd zo driftig als ze iets moest, het kind heeft gewoon lang pijn gehad. Ik vind het echt heel erg dat ze zolang gemodderd heeft. Mocht ik ooit nog een kindje krijgen dan ga ik veel eerder op mn strepen staan. Ik weet nu dat als je boos wordt je wel gehoord wordt. Conclusie: vraag een verwijzing.

Deel Deze Pagina