Hoi! Ons meisje van 2 jaar en 3 maandjes is altijd heel makkelijk met naar bed gaan enzo. 's middags slaapt ze nu 2 uurtjes, en slaapt meestal nagenoeg direct in. 's avonds gaat ze om 19u naar bed, maar ligt dan vaak nog tot half 9 wakker! Het gebeurt zelfs wel een dat ze pas om half 10 slaapt! Ze is wel happy, ligt heerlijk te kletsen en zingen, en blijft keurig in haar bedje. Eerder vonden we het nooit zo'n punt, we dachten "is een fase, gaat vanzelf weer over", maar inmiddels zijn we een half jaar verder, en wordt het er nog niet beter op. Het middagslaapje hebben we al ingekort van 3 uur naar 2 uur (dan maken we haar dus nu wakker als ze niet zelf wakker is geworden...) Niet naar haar toegaan... juist wel af en toe opnieuw instoppen... Beide hebben we (langere tijd achter elkaar) al geprobeerd. Iemand nog tips????
Ik zou het gewoon laten gaan denk ik. Je kunt een keer proberen haar middagslaap helemaal weg te laten, maar als dat niet werkt zou me er toch niet druk over maken, tenzij je merkt dat ze er last van heeft.