Wie heeft er tips voor leuke spelletjes om samen te spelen? Dochter is dol op spelletjes en het liefst spelletjes waar wat uitdaging in zit. Ze is dol op tellen, cijfers, letters en “lezen”, logisch redeneren, puzzelen (als in; in een spelletje iets uitvogelen, legpuzzels boeien haar niet). Spelletjes die een hit zijn; Skip-bo (junior), vlotte geesten (de gewone), schaken, alle zelfverzonnen spelletjes met letters (speurtochten door het huis, letterbingo, door t huis racen om voorwerpen te zoeken die ik op een briefje heb geschreven die ze zelf kan lezen -pen, pop, etc-, dat soort dingen), vier op een rij... Spelletjes die t minder goed doen; ganzenbord (vindt ze saai want is alleen dobbelstenen gooien), kwartet en memory is mwa... Ze speelt graag samen iets en heb het idee dat smartgames om die reden geen hit zijn maar misschien hebben we wel gewoon niet de goeie (hebben bunny boo). Enige is dat er niet teveel regeltjes moeten zijn en het niet te lang moet duren, want de spanningsboog is nog vrij kort en als er teveel regeltjes zijn gaat ze ze zelf aanpassen en spelen we opeens een heel ander spel hahaha Tips zijn welkom want ons huidige assortiment aan spelletjes ken ik inmiddels wel
Hoe oud is ze? Hier spelen we graag bunny hop, catan junior, scrabble junior, monopoly junior, kroko loko.
Misschien motorisch nog wat lastig maar dr eureka is fantastisch. Uno Spokentrap vond hij toen ook leuk (blik) Moddervarkens Je kan ook spellen spelen waar je samen tegen het spel speelt zoals max de kat. chop chop is ook leuk van Eneco met zijn 2en speel je tegen elkaar met 3 speel je met zijn 2en tegen de ander. Met 4 vond hij mancala voor kinderen ook leuk (Met houten fruit stukjes) Overigens heel herkenbaar het liever samen spelen dan alleen wat doen. Al moet ik zeggen dat sommige smart games ook echt een succes waren en compleet uitgespeeld zijn. Ik ging er dan naast zitten en mijn eigen ding doen.
Hier vindt dochter haba boomgaard kaartspel en haba regenboogrups ook erg leuk. Haba heeft een heleboel leuks.
Dr. Eureka ziet er super leuk uit! Die onthoud ik. De rest ga ik ook zeker bekijken. Dank! Ja dat samen spelen... enerzijds heel gezellig maar ze kan zich moeilijk zelf vermaken. Gelukkig komt dr broertje nu op een leeftijd dat ze wat met hem samen kan spelen... welke smartgames waren een succes bij jullie?
ja haba heeft idd heel leuke! Ik vind het alleen zo moeilijk inschatten welke van al die spellen passend bij haar zijn qua niveau. Maar ga eens kijken naar regenboogrups.
Jaa dat is het ook. Ik had voor m’n zoon vorig jaar het monstertruck spel gekocht. 5+, hij was toen 4 jaar. Maar ondanks dat hij best voorloopt was het toch te moeilijk. Nu is hij 5 en kan het gewoon volgens de regels spelen. Regenboogrups is beetje hetzelfde als kleurentorentjes, alleen dan met kaartjes. Bij boomgaard speel je met z’n allen tegen de raaf ipv tegen elkaar. Dat is ook leuk. Mn dochter begint kwartetten trouwens ook leuk te vinden. Gaat ook steeds beter.
Ja lastig is dat hè? Soms koop ik iets van 5+ wat echt prima te doen is, maar soms ook weer te moeilijk. Daarom vind ik t ook zo fijn om hier wat input te krijgen Vaak is t ook dat ze het cognitief prima kan, maar dan nog te weinig concentratie/geduld heeft of motorisch nog niet zo ver is. Geldt niet alleen voor spelletjes overigens.
Camelot junior, uitgespeeld Trucky op school maar was eigenlijk te makkelijk Road block uitgespeeld Nog niet uit maar wel een succes rollercoaster. Dat is nu met 6 nog en uitdaging en kan hij nog even mee door. Het alleen spelen gaat vanaf nu wat beter maar hij is bijna 7. Hiernhelpt het door te zeggen ik ga nu dat doen en straks gaan we samen... Of we gaan nu samen... doen en straks ga je zelf wat doen. Het is ook een echt gezelschapskind. Heel eerlijk zo was ik vroeger ook. Ik maakte zelfs mijn huiswerk nog liever met lawaai en dat het langer duurde dan dat ik alleen zat
Ook heel herkenbaar inderdaad. Dit vindt m’n dochter momenteel heel erg leuk. Geen spelletje, maar wel leuk. Cognitief weinig uitdaging, maar ze kan zich er een tijd mee vermaken. Voor 4,99 gekocht en niet voor die 22 die er nu voor staat. Maar wie weet binnenkort weer normaal te koop. Of ergens anders. Bekijk Plakken en spelen met vormen (4-5 jaar) op: https://www.bol.com/nl/p/plakken-en-spelen-met-vormen/9200000055288621?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Hier is mollenmania wel een van de favorieten. Vind ik zelf ook nog wel leuk om te spelen. Is alleen niet meer nieuw te koop. Pesten doen ze ook heel graag, heb dan van die houten kaartenhouders zodat ze zelf de kaarten niet vast hoeven houden. Muizenval, spookslot, yahtzee, de betoverde doolhof en wie is het worden ook vaak gekozen.
Wie is het Zeeslag (heb je ook een kindervariant van) Keezen Betoverde doolhof (3d) Labyrint Smartgames zijn hier allemaal wel een succes.