Even thuishouden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Skyscrapper, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik zit met een klein dillemma'tje denk ik.

Mijn jongste zoontje gaat als alles gewoon doorgaat 9 april onder het mes. Dit had eind februari al gekund, maar hij had helaas de pech dat hij grieperig werd en koorts kreeg waardoor de operatie moest worden verzet.
    Nu is hij dus over een maandje aan de beurt en willen we zoveel mogelijk doen om ervoor te zorgen dat hij niet ziek wordt.

Nu is er bij de oudste op de psz een kindje die de waterpokken heeft gekregen. Dit kindje komt op de woe en vrij. Mijn oudste gaat op de di. en do. naar de psz.

Ik weet dat er een incubatietijd zit aan waterpokken en dat het even duurt voor het zichtbaar is, maar het virus er dus al wel is.

Wat zouden jullie doen? voor een hele maand je kind thuishouden van "school" zodat hij, en daarmee de kans dat kleine broer ook, ziek wordt? (wij zijn een zeer vatbare familie die elkaar graag alles "gunt" ;))
    Mijn gevoel zegt ja, even geen school tot na de operatie, maar ik vind het aan de andere kant ook sneu voor de oudste, hij gaat er graag heen en moet dan zo'n lange tijd missen.

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Je kunt dit soort dingen inderdaad niet voorkomen. Wellicht heeft de oudste het virus al te pakken. Virussen kunnen ook via jezelf in huis gehaald worden. ;)
    Uiteraard is een psz wel een goede infectiebron, dat hebben we hier ook gemerkt sinds de oudste er naar toe gaat...

Wellicht kun je advies vragen aan je kinderarts. Die kan er vast wel iets nuttigs over kwijt.
    Als de oudste graag naar de psz gaat dan zou ik 'm niet thuis houden. Die waterpokken kan hij al bij zich hebben of ook elders oplopen.

Ik weet niet wat voor operatie je jongste moet ondergaan en hou oud hij is. Daar hangt natuurlijk ook wel e.e.a. vanaf. Is het bijv. van belang dat de operatie zsm plaatsvindt, of is het niet erg als deze opnieuw even uitgesteld moet worden, etc.

3. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Mijn jongste is 9 maanden. Het is een vrij zware operatie (schedel) van een uurtje of 5. Hij moet er fysiek gewoon fit genoeg voor zijn.
    De operatie word bij voorkeur gedaan tussen de 9 en 12 maanden.
    hij is al een keer eerder verzet wegens ziekte. Nog een keer verzetten zou op zich geen wereldramp zijn, maar liever niet. Het is al geen pretje en nog langer moeten wachten maakt het er niet nog fijner op. Wij willen er ook gewoon klaar mee zijn.;)

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het eens overleggen met de kinderarts. Ik denk zelf dat het niet heel veel zin heeft; dat virus is er nu toch al, dus wie weet ook al bij je oudste, dat ga je niet meer tegen houden dan... En andere virussen bevinden zich ook overal, en tot 9 april in een afgesloten huis zitten is ook niet gezond...

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Dat klinkt inderdaad als een zware operatie. Dan zou ik even met de kinderarts overleggen. Kan me goed voorstellen dat je liever niet hebt dat het opnieuw uitgesteld moet worden!

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.821
    4.197
    113
    Heeft je oudste al waterpokken gehad?

7. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou m thuishouden. Hoe vervelend ook, t is maar een paar x. En PSV/Kdv is toch kansverhogend. Meestal kun je t met zekerheid zeggen dat je kind t virus zal krijgen en overdragen aan je jongste........als je de mogelijkheid hebt en niet werkt, zou ik t gewoon doen....

8. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Nee.
    Sinds januari gaat hij naar de psz en is hij wel vaker aan het kwakkelen met griep enzo, dus heel vatbaar voor vanalles en wij mogen daar dan ook van "meegenieten" ;) Zo hebben we 3 maanden lang elkaar steeds aan lopen steken.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Dan zou ik hem thuishouden, is maar voor een poosje.
    Pff heftig zeg dat hij een flinke operatie krijgt. Wat heeft hij aan zijn schedel?

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    De voorhoofdsnaad is voor zijn geboorte al dichtgegroeid, waardoor zijn hoofdje nu in een punt loopt en de hersentjes niet genoeg ruimte krijgen om te groeien.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O dat is heftig. Mijn jongste werd er ook van verdacht. Bij hem zouden volgens foto's de kroonnaden gesloten te zijn. Maar bleek het uiteindelijk niet te hebben.
    Sterkte met de operatie en het herstel erna!

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Poe heftig!
    Misschien inderdaad dan maar het zekere voor het onzekere nemen en hem een maandje thuishouden..
    Sterkte alvast.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou zeker even met de kinderarts overleggen

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Als het je rust geeft zou ik het overwegen en natuurlijk wat eerder wordt gezegd: Overleggen met de arts.

Deel Deze Pagina