Kleuter lust geen snoep, wat te doen bij tractaties etc.?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Benzoblij, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het zo raar dat een 4 jarige bezig is met 'aardig gevonden worden' door het wel of niet mee eten van een traktatie....

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dit +1;)

3. tulip

tulip Niet meer actief

hoe komt ze erbij dat kindjes haar niet aardig zouden vinden omdat ze iets niet lust?? Lijkt mij echt niet dat kindjes daar mee bezig zijn??
    MIjn dochter is 3,5 en die denkt dat alle andere kindjes haar lief vinden, daar gaat ze gewoon van uit, ook al is het soms een echt krengetje en dan krijgt ze de kous op de kop. Ze is ook heel verontwaardigd en zegt dan: nou ja, dat kindje vind mij niet lief denk;) en speelt weer verder met andere kinderen.

Over iets niet lusten, tja ik zou mijn kinderen ook leren om alles aan te pakken omdat het kindje/mama er moeite voor heeft gedaan. En het dan mee naar huis nemen. Ik zou er geen alternatieven voor geven, pech hebben. Volgende keer is het iets dat ze misschien wel lust.

4. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Het zou juist meer opvalt als zij bij elke traktatie die ze niet lust iets speciaals krijgt.
    Ik zou ervoor kiezen haar te leren dat het helemaal niet erg is dat ze het niet lust, maar de traktatie wel aanneemt en mee dan naar huis neemt en dat ze er niet minder aardig door gevonden wordt.

5. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    .

Dat is idd vreemd voor de gemiddelde 4jarige. Mijn dochter heeft een grote ontwikkelingsvoorsprong waardoor het voor haar moeilijk is om aansluiting te vinden bij de kindjes uit de klas. Maar daar ging dit topic niet over :)

6. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL

Mee eens!

7. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het verhaal andersom zou zijn, hoe zou je er dan over denken?
    Stel dat je dochter geen gezonde dingen zou lusten, maar alleen koek, chips en cake. (en dat komt ook voor) En stel dat ze net op een school zou zitten die een zero-tolerance beleid heeft tov ongezonde traktaties. Zou je dan ook vinden dat je dochter eigenlijk 'recht' heeft op chips omdat ze geen komkommer lust?

Ik zou haar gewoon uitleggen dat ze een traktatie kan aannemen en mee naar huis kan nemen. Dat dit beleefd is omdat een ander er tijd en moeite in heeft gestoken. En dat kindjes haar daar niet op zullen aankijken of minder lief zullen vinden.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dan denk ik ook dat je dochtertje in staat is om de traktatie aan te nemen, mee naar huis te nemen en daar in de vuilnisbak te deponeren. Of te doen alsof.

9. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Dat doet ze ook... Schreef ik al eerder, dat ik de cupcakes uit haar schooltas moet schrapen.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik denk dat je het zelf een groter probleem vind dan je dochter tot nu toe. Laat het gewoon aan nemen en mee naar huis nemen. En geef haar dan thuis iets wat ze wel lekker vind en eet jij de rest op. Probleem op gelost.;)

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Benzoblij wat is het probleem dan?!

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Vind niet dat je een uitzondering voor je kind moet maken, althans niet op school, straks zien andere kinderen dat zij wat anders krijgt en geloof me als die andere kinderen dan juist ook dat willen hebben dan krijg je daar weer een strijd mee. Lijkt me niet echt heel erg leuk voor het kindje wat vol trots haar traktaties uitdeeld. Ik zou zoals ik hier eerder al las haar gewoon de traktaties mee laten nemen en haar thuis iets lekker geven wat ze wel lust.

Ik vraag me dan af he, hoe doen jullie dat met avond eten ? ga je dan ook appart eten maken omdat zij het niet lust ? Hier geldt de regel '' eten wat de pot schaft '' vind ik met traktaties ook zo '' Gewoon blij zijn met het feit dat je iets krijgt en het aannemen ''

Ik hou zelf altijd rekening met kindjes die allergieen hebben als ik traktaties maak maar het zou wat zijn als ik ook nog eens rekening moet gaan houden met wat alle kindjes wel en niet lusten,onbegonnen werk. ;)

Deel Deze Pagina