Grote knobbel onder oksel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tammie87, 22 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Hoi

Vandaag ontdekte ik een grote knobbel onder de oksel van m'n 2 jarige dochter. Ik was erg geschrokken en ben bij de huisarts geweest. De knobbel is 1 cm groot. De huisarts vond m ook groot maar ook rond en glad dus ze had niet t idee dat het kwaadaardig is. Maar om het zeker te zijn en om te kijken wat het wel is heeft ze morgen een echo. Zo stom dat het me niet eerder op is gevallen.
    Ik maak me toch best zorgen...heeft iemand dit ook meegemaakt met kindjes?

2. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn zoon heeft zo'n knobbel in zn hals. Al een paar jaar. Bij hem Is het een onschuldige klier.

Hopelijk morgen een geruststellende echo :)

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan me voorstellen dat je daarvan schrikt. Toch denk ik dat je er vanuit mag gaan dat het iets onschuldigs is. Ik heb zelf een bult in mijn oksel gehad. Bij mij was het een verstopt / ontstoken zweetkliertje. Dat werd behoorlijk snel, behoorlijk groot en was erg pijnlijk. Doet het bij jouw dochter ook zeer?

Bij mij heeft de huisarts het plaatselijk verdoofd en er een sneetje in gemaakt zodat de troep eruit kon. Echt een opluchting toen de druk eraf was! Helaas was het nog wel pijnlijk toen de plaatselijke verdoving uitgewerkt raakte. Mocht zoiets bij je dochter nodig zijn, zou ik je aanraden haar toch voor de ingreep een pijnstiller te geven en die een dag lang volgens schema te blijven geven.

Sterkte ermee!

4. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    bedankt voor jullie reacties

gelukkig was het bij jullie niks ernstigs. Nee het doet geen pijn bij haar. Maar bedankt voor de tip mochten ze er inderdaad in gaan snijden.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoe gaat het nu?

6. maliro

maliro Niet meer actief

Ben ook benieuwd hoe het is?

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Nog geen nieuws?

8. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Ze hebben gezien dat het een klier is. Maar omdat het nog onduidelijk waarom hij zo enorm is moet ze nog bloedprikken. Misschien zit er ergens een ontsteking of iets. Ze is verder niet ziek of ziek geweest.

Dus wel een opluchting dat het niet iets engs is.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Gelukkig maar!

10. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik had dit kunnen schrijven.
    Mijn zoontje van 4 heeft er ook een.
    Had ook een infectie aan zijn arm (al een maand,antibioticazalf werkte niet echt). Dus hij heeft nu 10 dagen orale antibiotica en dan dinsdag weer naar de huisarts en eventueel een echo.
    Hij heeft geen pijn,alleen als je hem op tilt ofzo.
    Ik vind het doodeng.
    Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid.

Deel Deze Pagina