kleuter met (lichte) lactose intolerantie

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Bizzy, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Pas toen me kleine vent ruim 2 jaar oud was werd door het ziekenhuis de conclusie getrokken dat hij lactose intolerantie heeft, wel gelukkig in lichte variant (daarvoor bleven ze zeggen dat het spugen en diarree door reflux kwam, lang verhaal nooit geen medijnen of wat dan ook voor gehad)
    Ik moest zelf uit gaan zoeken waar hij wel of niet op reageerde qua ziek worden.
    Ik stapte dus gelijk over op soja producten en hier zit nou net het probleem hij lust op soja chocomelk naast niks van deze producten!
    Hij groeit in zijn eigen lijntje netjes geboren 2375 (dysmatuur) en 51 cm en met 3,5 jaar woog hij 15,5 en 105 cm een lange slanke boef dus:D
    Groente en fruit gaat prima en ook is hij gek op worst beleg en vlees, 1 boterham p/d met smeerkaas/kaas gaat goed.
    Normale melk komt er gelijk weer uit en ook de lactose vrije melk van Campina neemt hij niet.
    Weet u de goede tip zodat hij toch alle voedingsstoffen binnen krijgt?
    Vitamine pillen (zonder lactose) krijgt hij dagelijks.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Als je dat fijn vindt, dan kan je een merkartikelenlijst van lactosevrije producten op de website van het voedingscentrum bestellen: Allergie - Vrije merkartikelenlijst (PDF)

Met alles wat nieuw is qua smaak, is vaak even wennen. Vaak moeten kindjes wel 10-15 keer iets proeven voordat ze gewend zijn aan een smaak. Het is dus goed om het te blijven proberen. Je zou ook eens de lactosevrije producten van MinusL kunnen proberen, die zijn gemaakt van koemelk, niet van soja, en hebben dus een andere smaak: Lactose intolerantie - MinusL lactosevrije koemelkproducten - Minusl melk is voor mensen met een lactose intolerantie Het is belangrijk dat je zoontje 300 ml melk(producten) per dag krijgt.

Groetjes Linda

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Dank je wel Linda voor je snelle reactie ik ga gelijk neuzen op de sites!

Deel Deze Pagina