Ons zoontje krijgt nog 5 flessen van 180/6 om de 3 uur. Wil nu ook 4 flessen gaan proberen. Schema nu is: 8.00/11.00/14.00/17.00/20.00 Maar volgens mij moet ie ook wel al 4 flessen kunnen. Alhoewel hij wel bijna alle flessen leegdrinkt. Is het dan toch al te vroeg om naar 4 flessen te gaan? Ik doe nog geen papfles, maar wil het wel gaan proberen. Ben trouwens wel, op advies van de logopediste, aan het proberen om fruithapje en pap met de lepel te geven. Oh ja... en mijn zoontje is wel veel wakker, slaapt ca. 1 uur na de voeding en dan alweer wakker. Moet ik hem dan 3 uur wakker gaan houden voor de volgende fles?
Hoi! Schema ziet er goed uit, je zoontje kan flink slapen 's nachts! Komt je zoontje nog de laatste voeding, of moet je hem wakker maken? Als je hem wakker moet maken, dan kan het inderdaad zijn dat hij al toe is aan 4 flessen. Dit mogen 4 flessen van 180/6 zijn of, als hij dat op kan drinken, 4 flessen van 210/7. Als je naar grotere flessen gaat, kan het zijn dat hij iets meer tijd tussen de flessen laat. Je hoeft je zoontje niet wakker te houden hoor. Kennelijk heeft hij dan behoefte om even een dutje te doen, heel normaal voor zijn leeftijd. De hoeveelheid slaap verschilt ook van kind tot kind. Je zoontje doet dat 's nachts heel goed. Groetjes Linda