Mijn Peuter van 2.3 jaar was net bij de buren even op de trampoline. Er zaten nog twee meisjes op en die sprongen best hard. Ik stond erbij, wilde hem er weer af halen maar ineens viel hij op zijn handen en knieeen maar wel hard met zijn hoofd in zijn nek. Je weet wel en zo,n val dat je hoofd ineens naar achter klapt... Hij begon direct te huilen en gaf ook pijn aan zijn rug, en hoofd aan... Ik krijg het beeld niet uit mijn hoofd.. Moet ik ergens om denken Nu.. Of zal het meevallen aangezien ze nog vrij flexibel zijn...
Wij passen heel erg op met trampolines. Hier op de gips kamer geven ze aan dat ze in de zomer elke dag(!) kinderen krijgen met ongelukken met een trampoline. Zoonlief heeft er ook een drievoudig gebroken been door opgelopen toen hij stil stond en iemand anders sprong. Z'n beentje verdraaide en daarvoor was hij echt maanden aan het herstellen. Gevaarlijke dingen dus. Maar vertrouw vooral op je gevoel, denk je zelf dat het niet klopt en je naar een dokter zou moeten, bel dan vooral. Ze zijn nog zo kwetsbaar zo jong.
Trampolines zijn vooral gevaarlijk als er meerdere tegelijk op springen omdat je dan tegen elkaar in springt. Wij hebben er ook eentje in de tuin. Heb er wel lang over getwijfeld maar aangezien tegenwoordig iedereen bijna standaard een in de tuin heeft is de kans dus groot dat de kinderen op zo'n ding gaan als ze bij een vriendje of vriendinnetje gaan spelen later. Dan heb ik liever dat ze het gewend zijn, weten wat ze kunnen en niet kunnen op zo'n ding en weten wat er gebeurt als je springt, rent of wat dan ook doet op zo'n ding. Vorige zomer was onze oudste net 3 en sprong nog niet zo hard en was er dus ook wel op samen met het buurmeisje, ze hupten en renden er meer op. Denk dat de regeltjes deze zomer al iets strenger moeten. Geen koprollen meer (want dat gaan salto's worden op den duur) en eentje tegelijk.
Hier mag ze er alleen op in haar eentje. Ze is een keer ongelukkig terecht gekomen op een springkussen qaarbij haar arm een rare draai maakte; elleboog ontwricht. In het zkh werd toen ook gezegd dat springkussens echt verboden zouden moeten worden en dat trampolines echt voor 1 persoon zijn.