Kleuter met voorsprong, school, waar op te letten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jo79, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @jo: je hebt nu officieel een zorgleerling.
    Klinkt zorgelijk... Maar betekent eigenlijk vooral dat hij een afwijkend lesprogramma heeft en dus extra goed in de gaten wordt gehouden :)

    Ik vind dat zijn juf het ook erg leuk (en goed) oppakt door hem zelf de boeken te laten kiezen trouwens. :)
     
  2. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    haha JO; zo had ik ook een verwerkingstijd nodig na het eerste gesprek met de juf. heel goed van haar! ik snap alleen niet wat ze bedoelde met leerachterstand. misschien vertel je meer later een keertje wat ze daarmee precies bedoelt.
    en ja geen 10 minuten gesprekken meer. de juf van zoontje heeft ook meer tijd nodig met ons. dat is echt heel goed van de school!
     
  3. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Klinkt alsof ze er heel goed mee aan de slag gaan, fijn!
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.607
    3.494
    113
    De meeste stof gaat hem van een leien dakje af en hij heeft dus weinig ervaring of een soort achterstand t.o.v. de gemiddelde leerlingen met leerprocessen. Zij maken meer fouten, moeten er moeite voor doen, vragen om hulp, weten hoe ze dat aan moeten pakken. Mijn zoontje klapt volledig dicht als hem iets niet lukt, hij heeft weinig ervaring met fouten maken, hij is niet gewend om hulp te moeten vragen, raakt in paniek en weet niet welke stappen hij moet zetten om verder te komen. Hij moet dus in feite leren leren. Dat gaat de juf hem stap voor stap leren.
     
  5. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maar dat is wat mijn zoontje had! faalangst. hij blokkeert zich dus en probeert niet eens. maar is wel nu bijna helemaal weg na 3 maanden. hij probeert nu wel. ze werken inderdaad met boekjes waarin steeds moeilijkere opdrachten staan.
    dat is geen leerachterstand, achterstand in faalervaringen wat in de toekomst een probleem kan zijn; na basisschool.
     
  6. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maakt niet uit hoe het heet, maar ik snap wel wat je bedoelt.
     
  7. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als je het dus niet aanpakt kan het faalangst worden zoals bij mijn zoontje het geval was. op een gegeven moment. dus heel goed dat juf daar aan denkt. omdat mijn zoon veel kon laten zien dacht niemand daaraan.
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.607
    3.494
    113
    Wat fijn dat het bij jouw zoontje nu zo goed gaat. Ik ben blij dat ze daar aan gaan werken, want ik loop er met hem steeds vaker tegenaan, thuis, op zwemles etc., zou fijn zijn als hij daar beter mee om kan gaan en zelf verder kan werken aan oplossingen.

    @Saskia, ja, dat van die boeken vond ik ook leuk om te horen.
    Ben erg blij met deze juf, mijn zoontje kan gelukkig ook goed met haar overweg.
     
  9. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Heb je bericht gelezen en ook hoe het gesprek is gegaan. Klinkt goed hoor,hoe de juf er mee om gaat! Hopelijk is hij vlot af van de blokkades/faalangst.
    De juf van mijn dochter kan gelukkig heel goed inschatten wat ze emotioneel gezien aankan en geeft haar voldoende uitdaging op niveau, waardoor ze ook wel faalervaring opdoet. Dat zal hopelijk bij jouw zoontje straks ook wel zo zijn, als hij meer werkjes op niveau krijgt.
     
  10. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  11. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    kleuter met ontwikkelingsvoorsprong staat er ook.
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.607
    3.494
    113
    Dank je, ik heb hem gevonden!
     
  13. Annamama

    Annamama Bekend lid

    5 dec 2012
    663
    5
    18
    Wow! School is echt goed bezig zeg. Wat fijn dat ze zo actief mee denken en zoveel ruimte bieden aan je zoontje.
     

Deel Deze Pagina