Kleuter met vriendinnetje mee naar camping?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Muisje2016, 22 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

Neilia Niet meer actief

Van mij zou ze wel mogen.
    Maar hier hebben we totaal geen last van heimwee en ik zou het heel leuk voor der vinden.

Biny vindt dit leuk.
  2. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Van mij zou dat ook mogen. Als ik de ouders ken en weet waar ze zit, prima. Juist mooi om zo herinneringen te maken:)

Biny vindt dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Jou had ik het ook wel toevertrouwd ;) Dat zwembad op de camping is daarbij ook erg overzichtelijk. Dat scheelt ook wel.

spruitjes vindt dit leuk.
  4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Logeren zou ik alleen doen bij ouders waar ik het goed mee kan vinden. En als kind zelf wil en het echt een goede vriend(in) is. Leeftijd speelt natuurlijk een rol.

Verder logeren onze kinderen vanaf jonge leeftijd. Eerst alleen bij familie (grootouders die ook oppassen). Maar toen ze ouder werden en dat wilden ook bij buurt of klasgenoten. Mede omdat ze dat gewend zijn en wij dat als iets leuks en positiefs brengen is het nog nooit een probleem geweest. Niemand heeft heimwee. En ze weten ook dat ik niet kom ophalen of in de buurt blijf. Met haar huis bellen versterk je vaak heimwee alleen maar (dat zag ik vroeger al op kamp of school). Vaak veel meer paniek en huilen om thuis. Door jong te beginnen en vertrouwen te geven bouw je het langzaam op.

Het is iets heel gewoons dat ze al zo vaak hebben gedaan. Niet bijzonder of spannend. En daardoor ook niet eng.

5. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Hangt ook wel af van je kind denk ik. Mijn oudste, nu 6, gaat deze zomer ook een week op kamp, met overnachten. Ze telt al af, ze gaat wel met haar 'plus'nichtje (plusdochter van mijn zus) die al 9 jaar is. Ze ging als kind vanaf 2 jaar denk ik mee met mijn ouders (haar grootouders dus) naar Tenerife.
    Ze doet niets liever dan ergens logeren, weg zijn. Ik was ook zo als kind, als 12-jarige heb ik gevraagd of ik aub op internaat mocht. Dus ik ben toen op internaat gegaan.

Onze jongste daarentegen zou nu mee mogen met mijn ouders naar Tenerife, maar ze wil niet. Prima, dan ga je niet :). Zij is graag thuis/bij ons.

Mijn man vindt het ook spannender maar ziet hoe de oudste zo geniet van de logeerpartijtjes dat hij het dus ook zou toelaten.

Maar doe wat voor u, jullie als gezin en je dochter juist voelt. Dan kan je geen verkeerde beslissing nemen. Misschien ben je/jullie er nu nog niet klaar voor en volgend jaar wel...

Muisje2016 vindt dit leuk.
  6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hoe goed ken je de moeder en weet je zeker dat ze er de hele tijd bij is en oplet bij het water? Als dat zo is dan zou het van mij zonder problemen mogen. Bij twijfel pas als ze minimaal 2 zwemdiploma’s heeft (of bijna 2, M heeft een datum voor het afzwemmen voor B, dan zou ik het niet op een week aan laten komen). Maar voor mij zou het in het geval van water niet uit maken of het om 2 uur of 2 nachtjes gaat.

Deel Deze Pagina