Haren opsteken bij een peuter.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by jessi, Dec 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Hoe kun je dat het beste doen? Ik wil voor de kerst Lisa der haren mooi opsteken maar zou niet weten hoe dat moet.

Hebben jullie ideeën of eventueel foto's?

2. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ben ook wel benieuwd

3. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Wat ik op mijn werk (kdv) nog weleens doe en dat een heel leuk effect geeft:
    Begin bovenop met twee staartjes links en rechts, met een derde van het haar ongeveer als je het van boven naar beneden bekijkt. Die staartjes trek je door een kuiltje dat je net boven het elastiekje haalt. Weet je wel, waar je vroeger ook zo'n twister (?) voor kon kopen, dan daaronder doe je het zelfde, alleen met die staartjes pak je het staartje van erboven erbij (het puntje dus), en zo doe je dat ook onderaan. Geeft een heel leuk effect, très chique.:)

4. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Een haarbandje zoals Hairjewelz by Elle.

5. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Mijn peuter had het pas zo. Aan de voorkant ingevlochten. Achter gekruld en vastgezet met speldjes. Diadeem van de H&M.
    Stond erg schattig!♡

6. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Erg leuk! Maar dat is voor mij te lastig. (Jammergenoeg)

7. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    Als je niet zo handig bent met haren, zoals ik... Zou je eerst een staartje kunnen maken en dan met een heleboel kleine klemmetjes de plukjes eromheen vastmaken, zodat je uiteindelijk een soort knot vormt. Dat is niet moeilijk, er kan weinig misgaan en ziet er wel mooi uit. :)

8. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Een donutknot is helemaal simpel. Google er maar eens op. Dat kan iedereen. ;)

9. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Die donut knot heb ik liggen voor ballet

10. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Je kan het ook zo doen:
    Staart maken, donut er om heen.
    Aan de onderkant van de staart 1 plukje niet door de donut halen.
    Met dat plukje gaan vlechten en dan elke keer een pluk pakken die wel uit de donut staart komt.
    Dan krijg je een hele mooie gevlochten rand om je donut.
    Google maar eens.

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Wat ik zelf altijd erg leuk vindt...

Maak een scheiding of een zigzag scheiding als dat je lukt.
    Vlecht de voorkant aan allebei de kanten naar achter een paar cm. in.

Neem dan de ene helft van het haar, borstel dat schuin naar boven op het hoofd en maak daar een staart en als laatst het plukje niet helemaal erdoorheen, zodat je een knotje hebt.
    Als je die knot lekker rommelig maakt door plukjes los te trekken ziet dat er lekker eigenwijs uit.
    Doe dit ook aan de andere kant.

Eventueel een leuke bloem bij het knotje steken en klaar is kees!

Even een foto gezocht: Kinderen | Knapsels - Bruids- en partykapsels en dan even naar beneden scrollen naar een meisje met een fel groen vestje aan.
    Dit is dan zonder vlechtjes, je kunt dus van voorhoofd tot knotje nog een invlechtje maken als je dat lukt..

12. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

13. fafa

fafa Niet meer actief

Holy cr*p, ik zit opeens al bijna een uur how-to videos te bekijken van vlechtjes en knotjes en twistjes. Verslavend ;)

Dat wil ik ook kunnen!

14. misa

misa Niet meer actief

15. Jasia

Jasia Actief lid

Jul 1, 2013
    189
    7
    18
    Is mijn meisje de enige die nog veel te weinig haar daarvoor heeft? Ze is bijna 2

16. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Nee hoor Jasia Lisa heeft gewoon al heel lang haar voor der 3 jaar. Het komt al op der schouderbladen.

17. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Eliza wat een geweldig kapsel ! Helaas kan ik niet invlechten maar het is echt zo mooi.

18. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Vandaag had onze dochter het zo... echt heel simpel maak 4 staartjes op der hoofd en dan rommelig de plukken met klipjes vastzetten. Voorste plukje gevlochten en er tussen vast gezet. Heeft een hele dag vast gezeten en het is 5 min werk

19. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Ook al zo leuk !!!!

20. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

En echt heeeel simpel trek de staartjes er niet helemaal doorheen zodat je al soort knotjes hebt en gewoon een beetje vast zetten echt 5 min werk.

Share This Page