Daar moet je echt niet zwaar aan tillen hoor, waarschijnlijk is het inderdaad voor een kalender. Als jouw zoon graag treinen tekent dan kun je toch ook een trein laten tekenen waar hij zelf in zit?
Oftewel, t zegt weinig. Ken een jongetje die echt niet snel is in zn hele ontwikkeling, maar dus wel heel vroeg al goed kon tekenen, met veel details. Denk dat jje beter kunt kijken naar de hele ontwikkeling van t kind
Mijn dochter tekent inderdaad ook echt met heel veel details (vingers, tenen, navel, oorbellen, ogen, pupillen etc) maar heb niet het idee dat ze voorloopt of iets dergelijks.
Nou, het zegt op zich best veel, maar je kunt nooit op basis van alleen maar de tekeningen allerlei conclusies trekken. Die conclusies zullen altijd gebaseerd moeten zijn op een totaalplaatje wat je van een kind hebt.
Het zegt ook niet of een kind HB is. Het is een signaal dat een kind eventueel HB zou kunnen zijn. Dit is voor ons het eerste signaal wat binnenkomt als dit zo is. Het gaat er ook niet om of ze mooi kunnen tekenen. Qua motoriek lopen deze kinderen namelijk niet voor op hun leeftijdsgenoten. Het gaat om de hoeveelheid details: 'wat heb je getekend?'
Wel leuk toch juist? Ik zou er niet zo'n punt van maken! Bij een school hier in de buurt doen ze het ook, en dan zit het in hun rapport. Best leuk na een paar jaar, ook om te zien hoe hun beeld van zichzelf veranderd. Echt grappig om te zien! Hier ook veel details, maar ik hoop niet dat een school dit als officiƫle methode gebruikt om een kind HB te noemen