Kleuter moet tekening maken van zichzelf

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elin78, 3 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Daar moet je echt niet zwaar aan tillen hoor, waarschijnlijk is het inderdaad voor een kalender. Als jouw zoon graag treinen tekent dan kun je toch ook een trein laten tekenen waar hij zelf in zit?

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Oftewel, t zegt weinig.
    Ken een jongetje die echt niet snel is in zn hele ontwikkeling, maar dus wel heel vroeg al goed kon tekenen, met veel details.
    Denk dat jje beter kunt kijken naar de hele ontwikkeling van t kind ;)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter tekent inderdaad ook echt met heel veel details (vingers, tenen, navel, oorbellen, ogen, pupillen etc) maar heb niet het idee dat ze voorloopt of iets dergelijks.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, het zegt op zich best veel, maar je kunt nooit op basis van alleen maar de tekeningen allerlei conclusies trekken. Die conclusies zullen altijd gebaseerd moeten zijn op een totaalplaatje wat je van een kind hebt.

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zegt ook niet of een kind HB is. Het is een signaal dat een kind eventueel HB zou kunnen zijn. Dit is voor ons het eerste signaal wat binnenkomt als dit zo is. Het gaat er ook niet om of ze mooi kunnen tekenen. Qua motoriek lopen deze kinderen namelijk niet voor op hun leeftijdsgenoten. Het gaat om de hoeveelheid details: 'wat heb je getekend?'

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wel leuk toch juist? Ik zou er niet zo'n punt van maken! Bij een school hier in de buurt doen ze het ook, en dan zit het in hun rapport. Best leuk na een paar jaar, ook om te zien hoe hun beeld van zichzelf veranderd. Echt grappig om te zien!

Hier ook veel details, maar ik hoop niet dat een school dit als officiƫle methode gebruikt om een kind HB te noemen ;)

Deel Deze Pagina