Sinds een ruime week is zoontje zindelijk. Maar nu vraag ik me af, gebruiken jullie nog billendoekjes? Ik heb hier nog genoeg liggen, maar gebruik ze nu bijna niet meer. Als hij gepoept heeft nog wel, lijkt me fijner dan gewoon papier voor die kleine billetjes? Kan ik ook gewoon vochtig toiletpapier gebruiken, of zit daar erg veel parfum (afhankelijk van soort) e.d. in? dit kan namelijk wel door de wc en die billendoekjes niet..
ik ben met de oudste over gestapt op toetenboeners. ze gebruikt ze met 9 jaar nog steeds. vochtig wc papier gebruiken we ook gewoon omdat dat veel makkelijker schoon maakt en als ze het zelf kunnen het voor hen ook makkelijker is dan een halve rol wc papier weg te vegen. ik heb zelf altijd die van page of edet. die zijn dikker dan de goedkope varianten en dat vind ik zelf ook fijner. maar de gewone billendoekjes van pampers en zwitsal ed blijven vaak wel handig om even bij de hand te hebben. google maar eens waar je ze allemaal voor gebruiken kan
Hier altijd gewoon wc papier gebruikt, ook toen ze kleiner waren. Billendoekjes gebruiken we nog steeds, voor viezen handen, gezicht en snotneuzen.
Sinds dat zoontje zindelijk is geen billendoekje meer gebruikt en wat ik nog had doorgegeven aan m'n nichtje. Gebruik nog wel snoetendoekjes en vochtig toiletpapier.
Vaak staat er op de verpakking dat dat niet kan toch? Doe het zelf ook regelmatig hoor, maar dacht dat het niet mocht...
Bedankt voor de tips! Ik ga even wc doekjes halen en de billendoekjes blijven nog even in de kast liggen
Voor de oudste die zindelijk is gebruiken we gewoon wc papier. Verder gebruik ik billendoekjes voor alles eigenlijk. Maak er openbare wc's mee schoon, tafels, kinderen en soms zelfs de ramen als er vieze handjes op zitten.
Ik heb nog altijd billendoekjes op de wc liggen voor grote boodschappen vind dat frisser dan met papier.
De billendoekjes worden nog steeds voor der billen gebruikt. Ook een meeneemverpakking in haar schooltas. Verder voor handjes, mondjes, vieze tafels, wc brillen en verdere knoeipartijen. Ik heb ook bijna altijd een pakje in mijn tas.
Ik zou maar oppassen, je wil geen verstopte afvoer... Vochtig toiletpapier mag (meestal) wel door de wc.
Nou dat kan prima, zou niet weten waarom niet. Als je er baby- en peuterbillen mee kan afvegen kan je ook je gezicht ermee afvegen toch?
Dat heeft toch te maken met de zinkzalf die er soms in zit? Verschilt denk ik ook per merk. Zullen bij sommigen stoffen inzitten die niet fijn zijn voor in de mond of de ogen, maar voor de billen geen kwaad kunnen.
Maar voor de mensen die billendoekjes ook voor gezichtjes (en andere dingen schoonmaken) gebruiken: krijgen jullie daar niet een associatie met poepluiers bij? Dat heb ik namelijk wel... no way dat ik het gezicht van dochter met een billendoekje ga poetsen (of ben ik nou zo gek? )
Zoueerst het gezicht doen en dan de billen Ik gebruik ze ook voor alles en heb ze altijd bij me. En we spoelen ze al een aantal jaar door de toilet en nooit problemen gehad...
Aaah, gatsie! Doorspoelen: zal wel hetzelfde verhaal zijn als met tampons. Die mogen eigenlijk ook niet door de wc. Dat deed ik altijd wel, nooit problemen gehad.
Nou ik maak niet in de ogen of in de mond schoon, dus kan prima. Volgens mij zit er bij die van ons ook geen zinkzalf in.