Eindelijk heb ik een nieuw groter bed besteld omdat ons oude bed toch krap begon te worden met zoon tussen ons in Nu hebben straks een prima massief houten bed over ( zonder hoofdborden) van 140 x 200. Nu zit ik eraan te denken om hem gewoon voor ons zoontje te houden ( die moet toch een nieuw bed als hij ooit alleen gaat slapen want hij past niet meer in zijn bijna ongebruikte peuterbed) Of is dat te groot? Qua slaapkamer wil het prima en moet dan alleen een nieuw matras in ( iemand daar ook tips voor?) Lijkt natuurlijk wel erg overdreven zo’n groot bed maar andere kant hebben we hem toch al.
Wanneer hij een stukje ouder is lijktme dat heerlijk, maar nu hij nog zo jong is lijkt me dat best overweldigend voor een kind. Vond eenpersoonsbed voor een 3jarige al gigagigantisch.
Als hij het prima vindt, waarom niet? Door omstandigheden heeft mijn zoontje na het ledikant de eerste tijd op een twijfelaar gelegen (1,20 breed). Was geen enkel probleem voor hem!
Vriendje van mijn zoon was 4 toen hij ook dat formaat bed kreeg. Zijn moeder vond het ideaal. Wanneer het nodig is kan ze even naast hem liggen en ligt ze niet klem, bijv bij boekje voorlezen in bed Ikea heeft prima matrassen, daar kun je vragen welke geschikt is.
Denk niet dat het overweldigend voor hem is,hij is echt gek op ons bed.. Ligt natuurlijk al de hele avond alleen erin als wij er later op de avond bij komen. En als ik onze slaapkamer eindelijk opnieuw heb geverfd enz.. is hij dat bed in zijn slaapkamer helemaal gewend ( we slapen nu in zijn kamer) Inderdaad ook makkelijk met voorlezen!
Zou ik zelf niet doen. Maar als je dit bed toch over hebt en hij al gewend is om in zo'n groot bed te liggen, kun je dat best proberen.
Mijn kleuter heeft ook zo'n formaat bed. Heerlijk. Zij vindt het geweldig om in te slapen, haar neefje kan makkelijk komen logeren, en als ze ziek is slaapt een van ons gewoon naast haar. Ik vind het behoorlijk jammer dat zo'n bed niet past in de kamer van de jongste... Die zal het met een eenpersoons moeten doen.
Ik denk dat het voor onze dochter ook geen punt zou zijn! En inderdaad erg makkelijk om er even naast te gaan liggen Wat ik wel jammer zou vinden: ik denk dat je in het formaat dekbed weinig leuke ‘kinder’-overtrekken kunt vinden?
Tja,er moet dan ook nog een ander dekbed bijgekocht worden,misschien wil een 1persoons ook wel... werk toch in een winkel waar we regelmatig dekbedaanbiedingen hebben,dus als het niks is dan breng ik het zo weer terug. 1 persoons is net zo breed als het bed nl.
Dat is inderdaad wel zo. Altijd wat meer zoeken naar vrolijke, kleurrijke overtrekken. Anderzijds, ik heb een hekel aan die overtrekken met maya of mega mindy of ghost rockers erop, dus daar ben ik nu sowieso lekker vanaf
Gewoon doen. Mocht zoontje een andere slaapkamer krijgen krijgt hij ook een 2persoonsbed. Ik kreeg eentje toen ik 6 was. Had nog geen plaats in bed want al m'n knuffels moesten op een rij liggen. Zoontje slaapt ook in dat bed als hij bij m'n ouders is.
Ik zal allang blij zijn dat hij weer in zijn eigen bed gaat slapen,daar heb ik wel een Paw patrol dekbedovertrek voor over.. Maar met dit tempo slaapt hij als hij 16 jaar is nog tussen ons in.. Nu heeft hij geen keuze,ik ga eerst onze slaapkamer opknappen,dus ook al bedenkt hij nu dat hij niet meer bij ons wil slapen dan heeft hij pech..
Hier precies hetzelfde. Om dezelfde redenen als Shakes voor onze kleuterdochter een boxspring van 1.40m breed gekocht. En ze vindt het heeeeeerlijk .
Je hebt ook super leuke dekbedovertrekken voor grotere dekbedden. Niet met Paw Patrol waarschijnlijk, maar wel mooie patronen met leuke kleuren. Dus dat zou ik zelf echt geen probleem vinden. En als je dan toch per se Paw Patrol wil... dan gewoon een 1p-dekbed toch? Gaat ook prima.
Hier ook drie twee persoons bedden in huis. Iedereen kan bij elkaar logeren. Ik vind het gezellig voor de kinderen en onszelf.
Mijn zus heeft voor al haar kinderen (5) dezelfde twijfelaar (120breed) gekocht als eerste grote bed. En dat gaat en ging prima. Dus een 140 breed gaat ook prima.