Mijn dochter (4,5jr) loopt bij de oogarts. Ze heeft een lui oog (foto rechts) en ik moet dus het andere oog elke dag 4 uur afplakken. Ze heeft ook een bril, want ze heeft aardig wat in de + Rechts dus (op foto, want voor haar is het links) heeft ze +5,5 en links heeft ze +2,5. Maar nu zie ik steeds vaker dat dr rechter oogje (luie oog) kleiner is. Dat zie je eigenlijk altijd al, maar valt steeds meer op. Sinds ze dr bril heeft (vorig jaar sept) ziet ze beter, maar sinds een paar weken zie ik dr weer als ze bijv tv kijkt trekken met dr hoofd naar links, zodat ze meer kan zien met dr goede oog zeg maar en met dat goede oog zie ik dr ook vaak raar trekken (extra open duwen lijkt het) zodat ze beter ziet......zou dr bril ineens niet meer goed zijn? Ze is nu wel ziek, dus dat kan de foto beïnvloeden....Maar misschien zegt het iemand wat. Ze moet 20 jan weer naar oogarts terug. Foto staat in mijn album.
Dat zou best kunnen, ik zou het in ieder geval melden aan de oogarts. M'n zoontje (17maand) moet ook een brilletje vanwege een lui oogje. Hij heeft links +5,5 en rechts +4,5. Bij hem is het z'n rechteroogje die lui is. Wij moeten ook 20 januari terug op controle.