Hoi, Onze zoon zit momenteel in groep 2 van de basisschool en daar werkt ie wel eens op de computer en wil dat hier ook doen. Aangezien onze computer hier op kantoor staat (en er vanalles van mijn werk op staat) ben ik een oude laptop voor hem 'aan het klaarmaken'. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik er allemaal op moet zetten of juist vanaf moet halen (heb net nieuwe virusscanner erop gezet en een 'nieuwe gebruiker' in windows aangemaakt. Op dit bureaublad heb ik bijna alles weggehaald............. Wat zijn leuke dingen om voor kinderen van 5 erop te zetten, hoe kan ik t internet 'beveiligen'............ Hij mag de laptop straks alleen maar gaan gebruiken als ik er bij ben......... KORTOM, hoe doen jullie dit bij jullie kleuters???? groeten, Twijfelkont
Ik zou er persoonlijk helemaal geen internetverbinding op doen. Dit om te voorkomen dat ze "verkeerde dingen" gaan doen. Maar dat is je eigen keuze natuurlijk. Ik zou dan iig bepaalde dingen blokkeren. Je zou er wat spelletjes op kunnen zetten zodat hij leert hoe het toetsenbord en de muis werkt, ook zijn er wel spellen die aansluiten bij hetgeen ze op school leren. Misschien je zoontje zelf eens vragen wat hij leuk vind om te doen op de computer.
stom he eigenlijk nog niet eens aangedacht om er geen internet op te doen!!!! hij speelt graag op de site van BOBO, maar dat is dus online! weet je nog leuke 'leerspelletjes' voor kleuters? (ben echt een no-no qua computerspelletjes, games etc) hij mag wel ooit op de ipad, daar zit ook wifi op, en daar doet ie vanalles wat (zappelin app, bobo, angrybirds enzo) ben ook op zoek naar 'spelletjes' of bestanden waarmee hij met letters en cijfers kan 'werken' (dat vind ie op school ook leuk)
De makkelijkste manier om het internet te beveiligen is de kabel eruit/wifi uit. Maar dan kun je dus ook geen online spelletjes spelen. Er zijn wel speciale kinderbrowsers.. Ik zou hier eens snuffelen als ik jou was: MyBee » Home
Kinderpleinen (SPELLETJES PEUTERS & KLEUTERS & Onderbouw) Hier staan wat leuke spellen en ook taal, rekenen enz. voor de verschillende groepen. Google maar eens op leerspelletjes voor kleuters en er komt heel wat naar boven. Dit is alleen wel online, maar er zijn natuurlijk ook genoeg spellen te koop of gratis te downloaden op internet. Dan hoeft je zoontje niet zelf op het internet en hoef je het ook niet de hele tijd in de gaten te houden.
Ik zou internet er wel oplaten, dat hoort bij deze tijd en i.p.v. het te vermijden, leer ik ze liever hoe ze er goed mee omgaan. Bobo is hier ook een van de favoriete sites van ze. Ik heb de computer in de woonkamer, dus zie wel wat ze doet.
daar had ik dus nog nooit van gehoord! ga zometeen eens even kijken wat ik hier mee kan, de overige genoemde spelletjes zal ik ook eens gaan zoeken.. (voel me echt een no-no (of oude doos; in mijn kleutertijd hadden ze zoiets echt nog niet!!!) wat zal mn zoon blij zijn als ie straks echt mag gaan computeren!
mybee is erg leuk! het is een aparte internetbrowser voor kids en je kan er zelf een leeftijd aan koppelen. Ook kan je als ouder inloggen om zo anders sites toetevoegen. Het enige nadeel is dat soms een spel alleen gespeeld kan woorden als de muis ingedrukt is, bij zelf toegevoegde sites. Maar verder is het erg leuk!
Idd internet eraf, kan er weinig gebeuren Levi zit in groep 1 en mag heel af en toe op de computer hier ( staat in de huiskamer dus kan hem in de gaten houden ). Meestal kijkt hij kinderfilmpjes op youtube en klikt dan zelf een nieuw filmpje aan. Pas geleden heeft hij voor het eerst een spelletje van bob de bouwer gespeeld
ik zie dat je ook een ipad hebt. dan is bijvoorbeeld letterschool erg leuk! en bugs and buttons. dat soort apps. op de computer mag hij onder toezicht. dan is het meestal sesamstraat.nl hoelahoep.nl zappelin.nl enz.
mijn zoontje zit al n tijdje achter de computer. hij heeft een oude laptop van me zonder internet waarop hij word en paint gebruikt. maar hij wil juist dingen die op internet zitten. dus hij mag ook op mijn comp. hij doet geen gekke dingen mee. als hij iets googlet is dat dan masha en de beer of een of andere kinderliedje. (wel 5-10 keer achter elkaar als het aan hem ligt) wanneer iets raars op scherm komt(soms een reclame etc) dan riep hij me.tegenwoordig sluit hij zo een scherm gewoon zelf. we hebben een betaalde website (30 euro vr half jaar vr duizenden opdrachten rekenen,taal,vormpjes,klokkijken, geld sommen) waar ook een rapport bij gehouden wordt van wat hij allemaal gemaakt heeft. Taal-oefenen: Online taal voor groep 2 t/m 8 Poisson Rouge . Red Fish Soup . Games for Children . Jeux pour Enfants deze 2de is geweldig(gratis) met muis van alles te doen, kleuren en speeltjes. als je denkt dat je er bij zou zijn zie ik geen reden om internet er af te halen. ze doen volgens mij niet zomaar rare dingen.(maar goed, mijn zoontje is wel jonger)op internet kun je juist van alles vinden. je kunt wireless knop gebruiken om internet tijdelijk weg te halen.maar dat moet je je zoontje nooit leren waar die knop is.