kleuter ophalen, dreumes slapen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Savita, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

ik weet dat hier meer topics over zijn geweest, maar kan ze even zo niet vinden..

Mijn 'probleem'; Niels gaat over een paar weekjes naar school en dan moet ik hem uiteraard 's middags (rond kwart over drie) uit school halen, echter heb ik nog een kleine thuis die slaapt tot een uur of half vijf/vijf uur (of later als ze de kans krijgt). Hoe doen/deden jullie dat met 2 (of meer) kleine kids?

Lijkt mij dat je een keuze hebt uit 2 niet echt leuke opties:

- kleuter gestrest ophalen, want dreumes ligt nog te slapen thuis, dus wil zo snel mogelijk thuis zijn.

of

- kleuter ophalen met chagrijnige dreumes, want die had nog liever willen slapen.

Extra info; de school is, pak 'm beet, 1 minuut (schuin tegenover ons) lopen hiervandaan, deze situatie zou 2 keer in de week voorkomen.
    Esmee wordt eigenlijk altijd 'rustig' wakker; ligt eerst een minuut of 10 tot kwartier te brabbelen, voordat ze uit bed wil.

Ik neig ernaar om d'r lekker te laten liggen en Niels dan met de fiets te halen.

Hoe lang ben je uberhaupt bezig met je kind van school halen, vraag ik me ook af?

Groetjes,

Savita

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoe zit het buren? Zou je daar eventueel een sleutel + babyfoon achter kunnen laten? Dan zou ik het namelijk wel doen...Ook omdat het om 2x in de week gaat?

En heel misschien de babyfoon meenemen? Ik weet niet of je dat redt met die afstand?

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als het echt 1 minuut lopen zou zijn zou ik hem laten liggen.
    Dan ben je hooguit 5 minuten weg.
    En anders de babyfoon meenemen? Er bestaan babyfoons die een bereik hebben van 3km (of gewoon een ouderwetse walkytalkie...). Dan zou ik het wel aandurven denk ik.
    Ik ga ook wel eens de hond uitlaten op het veldje naast mijn huis en ben dan 3 minuten weg. Als hij begint te huilen ben ik er zowieso ook als ik thuis ben wel eens niet binnen 3 minuten.

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik zou mijn kind nooit alleen laten. Ik maak de jongste als ze slaapt altijd wakker. Ook al toen de oudste nog naar de psz ging.
    Je weet nooit wat er in korte tijd kan gebeuren.
    Maar goed dat is mijn mening, maar haastige spoed is zelden goed zeggen ze altijd.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja maar wat kan er dan gebeuren in korte tijd? Meer dan wanneer je achter in de tuin staat bijvoorbeeld?

6. adi

adi Niet meer actief

Ik zou nu alvast het slaapritme van de dreumes gaan aanpassen zodat ie gewoon wakker is op de tijdstip dat de oudste opgehaald moet worden.
    Dus als ie nog 1x per dag slaapt: iets eerder naar bed en dan opstaan om 15uur
    Als die 2x slaapt, dan de tweede slaap net nadat jullie terug zijn uit school

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa gaat als Eva volgend jaar naar school gaat naar bed als we Eva naar school hebben gebracht na de lunch, waarschijnlijk valt ze dan in de wagen in slaap, dan leg ik haar over in bed. En vlak voor we Eva moeten halen pluk ik haar uit bed en zet haar met een soepstengel of koekje in de kinderwagen en gaan we Eva weer halen. Ze slaapt normaal gesproken 3 uur overdag, maar dat kan dan 2 dagen niet (2 dagen kdv en een woensdagmiddag, dan kan het wel).

8. @debby82; ik heb inderdaad gehoord van die babyfoons met een groot bereik, heb jij enig idee welke dit zijn?

@ Athina; buuf werkt (helaas voor mij), is dus geen optie.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eerder naar bed kan toch niet, want de oudste moet rond 13:15 weer naar school en rond 15:30 weer opgehaald worden. Lisa gaat straks om 13:30 naar bed tot 15:15.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou een stuk gestressder zijn als mijn kindje in bed ligt en ik buiten de deur, ik zou me er gewoon niet prettig bij voelen. En dan gedraag je je toch anders, wat Carla al zegt over haastige spoed.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  12. Slaapritme aanpassen heb ik inderdaad ook over nagedacht, maar Esmee slaapt bij voorkeur ook gewoon echt nog minimaal 3 uur en liever nog langer (ze slaapt 1 keer) en is ook bloedchagerijnig als ze uit d'r slaap wordt gehaald.

Ik twijfel dus echt heel erg, aan de ene kant heb ik zoiets van; als ik op straat met d'r loop kan er ook van alles gebeuren (ik kan bewijzen van spreken ook aangereden worden door een auto), in d'r bedje is ze misschien nog wel veiliger als dat ik d'r meeneem.

Maar ja er is dus ook nog een andere kant...

13. Debby82; thanx voor de link, ziet er op zich goed uit, ga even de reviews lezen (ben ik wel even mee bezig, zo te zien)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk ook dat het verschil is dat als er wat gebeurt, je je minder schuldig voelt als dat gebeurt als ze bij je is, dan wanneer ze alleen thuis is. Maar misschien zou ik ook wel twijfelen wat te doen als de school hier tegenover zou zijn. Het is voor mij toch zo'n 5 minuten lopen en dan weer terug.

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Heb dan wel geen 2e kindje maar wel ouder oppaskindjes die ik op moet halen en dan leg ik mijn dochter om 13.30 op bed en maak ik haar om 15 uur weer wakker. En toen ze kleiner was sliep ze weleens in de wagen en dan kon ik haar overleggen. Ze slaapt op die 2 dagen dan misschien iets korter maar liever dat dan dat ik haar alleen laat en er iets gebeurd.

16. @ Snoopy1983 e.a. die bang zijn dat 'er wat gebeurt' als je weg bent; mag ik vragen waar je dan bang voor bent wat er eventueel zou gebeuren?

Ik heb zelf weleens visioenen dat m'n huis ineens enorm in brand gaat staan, of dat er een dreumes dief langs komt (maar deze gedachten heb ik 's nachts ook wel eens ;) maar denk dan weer; hoe realistisch is dat?

Absoluut; No offence hoor, maar wat is de angst om niet de kleine te laten slapen, ben ik benieuwd naar.

Groetjes,

Savita

P.S. Top al die reacties binnen zo'n korte tijd!

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Als de school op 1 minuut afstand van je huis is, zou ik haar laten liggen.
    Hier hetzelfde, mijn zoontje slaapt nog uren 's middags en ik ga hem niet wakker maken.
    Ik breng even de babyfoon + sleutel bij de buurvrouw, probleem opgelost.

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Vooral voor brand, en misschien denk je het is maar 5 min maar heb laatst gezien hoe snel brand om zich heen kan slaan en dan kan er in 5 min heel veel gebeuren.
    Maar stel je krijgt zelf wat onderweg? Moet er wel iemand weten dat er een kleintje thuis is. Ik bekijk het nu ook anders sinds mn dochter in een groot bed slaapt. Stel dat ze er ineens uit komt?

Maar ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen, heb je er zelf geen problemen mee moet je het gewoon doen maar ik sta dan niet prettig bij school, soms komen de kinderen ook wat later of willen ze afspreken en ben je toch al gauw langer weg.

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    iedereen kent elkaar hier in t dorp, en ik heb een briefje bij mij dat er een tweeling ligt te slapen op ... .. .. .. in het begin vond ik het eng, maar ik ben met een kleine 10 min weer thuis. Al dat wakker maken, heen en weer gezeul met de wagen.. Nee hoor, dan lekker laten liggen ;)

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja maar snoopy als ik wat krijg als ik thuis ben dan weet toch ook niemand dat?

en brand... ja dat kan... maar ik ben daar niet heel bang voor. Ik liet bijvoorbeeld mijn hond ook thuis als ik er niet ben en ben dan ook niet bang voor brand (niet dat ik mijn kind niet belangrijker vind dan een hond maar toch...)
    Denk dat je meer risico loopt op straat aangereden te worden met je kinderwagen dan dat er brand uit breekt.

Deel Deze Pagina