kleuter ophalen, dreumes slapen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Savita, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Juist. Ik zou mijn kind never ever alleen thuis laten. Krijg al de creeps als ik er aan denk.
     
  2. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Tsja zit ook wat in, ik weet niet is gewoon een gevoel. Ik zou het mezelf gewoon nooit vergeven als er iets gebeurd en zou altijd denken had ik haar maar niet alleen gelaten. En ik maak dus gewoon regelmatig mee dat mn oppaskinderen 10 minuten later uit zijn waardoor ik al gauw een kwartier van huis ben en dat vind ik gewoon te lang.
     
  3. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Onze school is 5 min lopen maar de praktijk wijst uit dat we altijd langer weg zijn. De juf komt later uit school, onderhandelen over spelen bij vriendjes, een gesprekje met een andere ouder.... Er kan van alles tussen komen. Ik heb de jongste altijd mee genomen. Op bed gelegd na het naar school brengen en eruit halen als we ze weer gingen ophalen. Soms sliep ze in de kinderwagen verder maar vaak ook niet. Dan was ze soms ff dwars, had wat tijd nodig om wakker te worden maar dat trok al snel weg. Ik durfde ze echt niet alleen te laten, bang voor brand ookal is de kans klein. Of een aanrijding en niemand die weet dat. Een kindje ligt te slapen thuis.
     
  4. Anne1985

    Anne1985 Fanatiek lid

    17 okt 2007
    1.363
    6
    38
    Lastig. Ik zou haar denk ik toch meenemen. Zo'n bezoekje aan school kan ook uitlopen. Wat als de juf nog even met je wil praten? Of je andere kindje schiet niet op? En er kan ALTIJD iets gebeuren, ook met jou! Dan ligt je kindje alleen thuis...

    Maar ik begrijp je dillema.
     
  5. Suzannes

    Suzannes Fanatiek lid

    20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Als het maar zo'n kort stukje is, zou ik de kleine thuis laten.
    Ik ren ook weleens 5 minuutjes naar de brievenbus of even gauw een boodschapje ( woon naast supermarkt). Ben ik hooguit 7 minuten weg.

    Wat er trouwens wel geadviseerd word, is om bv. een briefje op zak te hebben dat er een kleine in huis ligt, mocht je zelf onwel worden.
     
  6. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou mn kindje ook in bed leggen nadat de oudste naar school is en er vlak voor het halen weer uit halen.
    Zou mn kindje nooit alleen laten
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat snap ik dus echt niet. Een kind van school halen móet, boodschappen of die brief kan heus wel even wachten...
     
  8. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou brievenbus is hier een minuut lopen. Ik laat ook wel eens mijn kinderen thuis (zelfs als ze wakker zijn) om die brief te posten hoor. Ben dan 2 minuten weg.
     
  9. Suzannes

    Suzannes Fanatiek lid

    20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Gut o gut, die paar minuutjes. Nou, ik vind dat het best kan. Ik sta ook weleens meer dan 5 minuten te douchen en dan hoor ik ook echt niet of er wat gebeurd hoor.
    Die 5 minuten dat ik ff weg ben, als iemand zich er niet lekker bij voelt, moet ie het niet doen, maar ik denk daar zelf anders over. Ik ga geen kwartier de hort op.
     
  10. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Voor zo'n korte afstand zou ik m'n kindje niet uit bed halen.
     
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Zelfde situatie.

    Ik ga mijn zoon thuis laten.

    Ik neem de babyfoon mee. Ik ben binnen 30 seconden thuis als het moet. Als ik in het hok iets pak ben ik soms langer even weg.
    Of inderdaad douche.
     
  12. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    never nooit dat ik mn kleintje alleen thuis zou laten.. dus ik zou gewoon proberen om dr ritme iets te veranderen dat ze van 1 tot bijv 3 slaapt en dan van half 4 tot 5 ofzo. zodat je haar gewoon mee kan nemen
     
  13. Blijft lastig, ook (misschien wel juist) na het lezen van jullie reacties. Beide opties hebben hun voor- en nadelen. Ga er nog maar eens goed over nadenken!
     
  14. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Je moet idd doen waar je jezelf goed bij voelt. Iedereen heeft wel een mening over wel of niet thuis laten of meenemen.
    Misschien beide opties een keer proberen en kijken wat het beste bevalt;)
     
  15. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Doen, waar jij je het prettigste bij voelt. Als ik om 1 uur mijn dochter naar school brengt, slaapt de jongste ook. Ik laat d;r liggen en geef de babyfoon even aan de buuf.
    Op zo'n korte afstand zou ik het proberen met een bayfoon op zak.
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Hier komt het soms wel eens voor, als ik hem uit bed haal, is hij de rest van de middag vreselijk boos, moe en gefrustreerd. Ik sjees even op en neer naar school, heb de webcam op zijn kamer en mijn man kan vanaf zijn werk dan 'live' volgen hoe het gaat. Mocht hij wakker worden of er is iets, dan kan hij me mobiel bellen en ben ik zo weer thuis. Maar dat is nog niet nodig geweest.
     
  17. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Hihi echt waar? Dus je man kan sowieso vanaf zn werk even naar zijn zoontje kijken? Wat grappig:D
     
  18. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
     
  19. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik zou het al niet fijn vinden als mijn zoontje wakker wordt en ik ben er niet. Ik neem aan dat hij (zij?) op een gegeven moment naar een peuterbed gaat. Daar kunnen ze uit klimmen. Wat ga je dan doen, een slot op op zijn slaapkamerdeur zetten? Verder is de kans dat er buiten wat ernstigs gebeurt een stuk groter dan dat dit binnen gebeurt. Ik zou het dus nooit en te nimmer doen.

    Ik vind het trouwens knap als iemand in 5 minuten boodschappen kan doen. ;)
     
  20. Suzannes

    Suzannes Fanatiek lid

    20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    kan wel hoor. ik woon naast een supermarkt en als ik maar 1 ding nodig heb, dan ben ik vaak zelfs binnen 5 minuten terug.
     

Deel Deze Pagina