kleuter ophalen, dreumes slapen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Savita, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ja, ik bel voor ik vertrek even op, dan maakt hij verbinding en zo ziet dat er dan uit. Hij heeft 3 beeldschermen, dus kan gewoon doorwerken (hij is systeembeheerder ;)).
     
  2. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn oudste dochtertje gaat volgende maand naar school en ik zou het zelf niet aandurven om de jongste alleen thuis te laten. Nou is het hier ook wel 10 minuutjes fietsen ofzo...dus dat is geen optie.
    Maar ik werk zelf op een basisschool en weet hoe het gaat: wat later uit, kinderen die nog even blijven hangen, helpende handjes/weekbeurt zijn, bij vriendjes willen spelen etc...
    Je bent nooit binnen 5 minuten heen en weer!
     
  3. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik laat mijn dochter nu altijd slapen als ik mijn zoontje op haal van de psz. En dan ben ik 15 minuten weg. Ze wordt ook nooit wakker,en als dat wel gebeurd,hekjes etc zijn dicht. voor brand ben ik niet zo bang,hoe groot is die kans nou?
    Dus als ik maar 1 minuut van school zou wonen zou ik haar zeker laten liggen.
    maar goed,dat is iets waar JIJ achter moet staan.

    Mijn zoontje gaat over 2 maanden naar school,mijn dochter is dan 2. na de lunch brengen we mijn zoontje naar school en als we dan thuis komen (om 13.30) gaat zij naar bed en dan haal ik haar er om 15 uur weer uit (daar zal ze gewoon aan moeten wennen) om 15.30 halen we mijn zoontje dan weer op. Misschien is dit ook een idee voor jou? Je kan alvast proberen om langszaam haar slaapje iets te verkorten.
     
  4. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Wij wonen net te ver weg van de psz en de basisschool om ons 2e kindje thuis te laten, wel balen. Maar ik denk dat ik inderdaad de babyfoon dan even bij de buuf zet. Of misschien neemt zij mijn dochter mee naar huis, haar dochter gaat vanaf januari ook naar de psz.

    Maar zoals in de situatie van ts zou ik de jongste laten slapen, met de babyfoon mee. Als je echt binnen 10 minuten terug bent zou ik dat wel doen.
     
  5. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zit met hetzelfde probleem. En hier is eigenlijk ook geen andere optie dan wakker maken en meenemen. Jelle moet om 13.30 weer op school zijn en ik moet hem om 15.30 weer ophalen. Wij wonen in het buitengebied en de school is 5 km verderop. Op de fiets is het minstens 20 minuten, met de auto 10.

    Mijn ene buurvrouw werkt en de andere heeft zelf 3 kinderen die naar dezelfde school gaan. Zij kan Jelle dus ook niet meenemen, met 3 kinderen zit de achterbank al vol... ;)

    Gelukkig heb ik dit probleem maar 2 dagen in de week, op maandag en dinsdag. Op woensdagmiddag is Jelle vrij en op vrijdag ook de hele dag. Op Donderdag gaat Jitte naar het kdv dus die 3 dagen kan ze wel langer slapen.

    Ze word er echt niet vrolijker van, van eerder wakker maken, maar ik zie ook geen andere oplossing. Als ik op 1 minuut van school had gewoond, had ik haar ook laten liggen.

    Edit: Jitte is ruim 2 en slaapt, als ze dus de kans krijgt, nog 3 uur op een middag. Standaard het slaapje verkorten is echt geen optie, omdat ze nu ook 's ochtends al vroeger eruit moet. Ze sliep altijd tot 9 uur, en nu moet ze er om 7.30 uit, 4x in de week.
     
  6. Suzannes

    Suzannes Fanatiek lid

    20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Denk dat tijden ook wel veranderen, volgens mij werd er ''vroeger'' veel gemakkelijker mee omgegaan. Hoor ik in ieder geval veel om mij heen.
    Toen ik baby was, bracht mijn moeder mijn zus naar school, daarna ging ze koffie drinken bij de buurvrouw en volgens mij was ze dan wel bijna een uur weg. Als ze terug kwam, sliep ik nog of lag ik lekker rond te kijken. Nou, zullen velen nu een schande vinde, haha!
    Zou het zelf ook niet doen ( een uur weg zijn), maar met paar minuten, heb ik geen problemen.
     
  7. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hier zou het gelukkig maar om 1 dag gaan dathij wat minder slaapt.
    Wij wonen té ver van school vandaan, helaas. De buuf haalt haar kinderen altijd wel met de auto op, dus wellicht kan ze mijn oudste ook mee nemen. Dan gooi ik hem om 12 uur op bed en maak ik hem om 15 uur wakker.
    Maar als ik tegen over een school zou wonen, liet ikhem lekker liggen hoor. Als ik aan het douchen ben, hoor ik ook niet of er 1 huilt ( wij douchen beneden, kindjes liggen boven ).
    Tsjah.
     
  8. Ik denk dat ik het een paar keer ga proberen om Esmee meteen als ik Niels na de lunchpauze heb weggebracht meteen op bed te doen en dan eruit halen voordat ik Niels weer moet ophalen en kijk hoe dat gaat. Als dat nou dramatisch wordt (als in; chagerijnig kind/uit d'r ritme) dan ga ik d'r waarschijnlijk toch laten liggen als ik hem ga ophalen.

    Haar weer in bed leggen als ik Niels heb opgehaald is absoluut geen optie, weet 100% zeker dat ze dan niet meer gaat slapen.

    Op het KDV slaapt ze 's middags ook maar 1.5 tot 2 uur, dus i.p. kan ze het daarmee redden... Maar ik blijf het lastig vinden, hoor!
     
  9. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Het is idd even uitproberen en een ritme zien te vinden.
     
  10. Hester

    Hester Niet meer actief

    Ik heb nu nog vrij en wanneer ik mijn kleuter breng en haal, neem ik de baby mee. Gelukkig is hij een makkelijke slaper en 9 vd 10 keer slaapt hij gewoon door bij het in de maxi cosi doen, auto in, auto uit, school in enz.

    Zelf zou ik de baby of peuter niet alleen thuis laten, ook niet voor enkele minuten, maar dat moet je uiteraard zelf weten.

    Onze school is wel 25 min rijden, dus ik ben ruim een uur van huis bij het brengen en halen omdat het aan de andere kant van de stad is.
     
  11. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik maak Thijs gewoon wakker als ik Rick op moet halen. Ik leg hem er dus ook pas in als ik terug ben van na de pauze.

    Dus Thijs slaapt meestal max 1,5 van 13.15-14.45 (school start 13.00 dus eer hij in bed ligt en slaapt is het toch al kwart over, en hij moet ook nog ff wakker worden voordat je op gaat halen).

    Gelukkig heb ik dit alleen op maandag, de dinsdag en donderdag is hij op het kdv en woensdag- en vrijdagmiddag zijn ze vrij.

    Het is hier maximaal 5 minuten lopen maar alles bij elkaar ben ik toch al gauw 20 min. weg. Ik wil toch graag op tijd bij school staan, maar uiteindelijk is het toch al een paar minuten na 13/15 uur dat ze naar buiten komen.

    Voor 20 min laat ik hem niet alleen. Hij kan ineens besluiten om toch uit zn bed te gaan en als er brand uitbreekt hoor of zie je dat misschien te laat om nog bij hem te kunnen komen.
     
  12. zohra

    zohra Niet meer actief

    een baby tronic iets mssch???
    of een andere moeder die je kindje thuis kan brengen?

    mijn menig ik zou m laten slapen voor die ene minuut
     
  13. Bri

    Bri Niet meer actief

    Bij halen en brengen van school ben je sneller dan bij halen en brengen van kdv. Er is geen overdracht met de juf, 't is ophalen en wegwezen. Als je zó dichtbij school woont, zou ik er geen moeite mee hebben om de jongste in bed te laten. Zolang die kleine niet uit bed kan komen, is ze op een veilige plek.
    Geen kaarsen, fornuis of strijkijzer aan laten staan, dan valt het met het brandgevaar ook reuze mee.
     
  14. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    zonder op alle reacties in te gaan; ik ga voor optie 3 kleine blijft lekker slapen en ik ga relaxt naar school heen en weer. Heb dat nu bijna een jaar gedaan als dat nodig was en dat gaat prima. Ik ben met een ruime 5 min weer terug. Heb wel de afspraak met mijn zoon dat speelafspraken 's morgens geregeld moeten worden. Dan sta ik niet voor niks op het schoolplein en ben ik geen kwartier kwijt met wachten tot de ouder van speelafspraak komt opdagen om de mogelijkheden te overleggen, of met het troosten van een kleuter die baalt dat het speelafspraakje niet doorgaat.
     
  15. debie

    debie VIP lid

    5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    hier straks ook dat probleem, heb dan nog twee kids die slapen, maar neem ze echt mee, zelfs voor een minuut laat ik ze niet liggen
     
  16. Danjay

    Danjay Fanatiek lid

    3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    In jou geval zou ik haar ook laten liggen, bij mijn dochter op school loopt ook altijd een moeder met haar babyfoon, ook een alecto overigens, ik heb er zelf ook 1, opzich werkt hij prima zolang er niet al te veel gebouwen tussen zitten.
     
  17. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    ik doe het zo:

    Haal de oudste op van school om 12 uur, de jongste gaat mee. half 1 leg ik de jongste in bed, en om 5 voor 1 fiets ik met de oudste in 1 miuut naar school.
    Geen geklets, gewoon hoppa de klas in, een kus en meteen weer terug. Ik ben dan max 5 minuten weg.
    Om 14.45 maak ik de jongste wakker en dan gaan we samen de oudste weer ophalen om 15 uur.

    Ik meld papa dat ik weg ga en als ik niet binnen 15 minuten weer gebeld heb beld hij. Dus als er iets met mij gebeurt dan is dat snel duidelijk.

    Ik zal nooit mijn oudste opahlen als de jongste in bed ligt. Dit duurt gewoonweg te lang! Soms gaat de bel iets later, wil hij nog even kletsen met vriendjes etc. Dus vandaar onze manier!

    doen waar je je veilig bij voelt!
     
  18. augustus

    augustus Niet meer actief

    Is er geen andere mama die haar even wil brengen naar jou?
     
  19. augustus

    augustus Niet meer actief

    Ik zal overigens nooit mn kind alleen thuis laten. Brr stel je voor dat er brand uit breekt?? Je kindje is toch hulp behoevend en volgensmij is het nog strafbaar ook. Een hulpbehoevende alleen te laten.
     
  20. Bri

    Bri Niet meer actief

    Dat heb ik hier vaker gelezen, over die strafbaarheid. Ik denk dat je die niet zo letterlijk moet nemen. Een kindje dat ligt te slapen behoeft op dat moment geen hulp. Je moet natuurlijk geen uren weggaan, maar volgens mij is er geen opsporingsambtenaar te vinden die ouders gaat aanspreken die hun kind voor 10 min alleen thuis laten.
     

Deel Deze Pagina