kleuter ophalen, dreumes slapen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Savita, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augustus

    augustus Niet meer actief


    Daar heb je gelijk in. Maar ik doelde meer op situaties met brand.
    Als je er dan niet bent, dan ben je strafbaar.
    En buiten dat strafbaare of niet, er kan altijd iets gebeuren.
    Volgensmij vergeef je het jezelf nooit als het mis gaat:(
     
  2. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    precies als je in de achtertuin of voortuin staat kan er net zo goed wat gebeuren, gewoon lekker laten liggen, goede brandmelders plaatsen en een babyfoon mee.

    Ik laat onze dochter altijd (nouja ze slaapt niet meer zoveel) liggen, ik vind dat gesleep met zo'n kindje ook niet leuk als het nog slaap nodig heeft, hier is de school tegenover mijn huis, echt letterlijk dus alleen straatje oversteken daar neem ik geeneens babyfoon voor mij (heb ik ook niet, nooit gehad ook, ik word soms zo paranoia van die verhalen van die ouders, die gaan kijken op zo'n camera geval) als ze huilen hoor ik dat ook gewoon beneden, en zuchten, praten e.d. hoef ik niet te horen of zien :p

    Dus ja ik ga dan altijd lst minute weg zodat ik niet meer hoef te wachten bij school en dan ben ik nog geen 2 minuten weg, als ik met de buurvrouw staat te kletsen ben ik langer weg bij wijze van spreken..

    Kijk ik ga geen boodschappen doen of 10 minuten ofzo wegblijven maar even snel ophalen tegenover mijn huis ja dat doe ik wel..
     
  3. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Oja ik kan trouwens zelfs mijn huis zien als ik bij school sta te wachten dat scheelt ook weer een beetje..

    Ik zie waarschijnlijk sneller brand op zolder van buiten als dat ik beneden zit.... (horen is wat anders maar goed mijn ouders hebben eens brand gehad en dat was terwijl ze lagen ze slapen en duurde ook een tijd voordat dat duidelijk was en ontwikkeld was, zo snel gaat het nu ook weer niet, misschien als je in een houten huis woont ofzo maar gemiddeld betonnen huis niet zo snel..
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Aangezien je dan deelneemt aan het verkeer (wat in je achtertuin neem ik aan niet aan de orde is) kan er toch wel wat meer gebeuren in korte tijd.


    Ik heb wat dat betreft de mazzel dat mijn man onregelmatig werkt.

    Dus in de week dat hij vroege dienst heeft moet ze mee .
    Om 13.15 uur moet Mr K op school zijn en daarna (ben ik tegen 13.25 weer thuis) kan ze naar bed en blijven slapen zolang ze wil (want om 15.15 uur kan mijn man hem weer van school ophalen)

    In de week dat hij late heeft kan ze om 13 uur (na het warme eten) meteen naar bed en brengt mijn man onze zoon naar school voordat hij naar het werk gaat.

    Maar ik heb wel gemerkt dat die kleintjes flexibeler kunnen zijn dan je denkt dus misschien proberen haar iets eerder naar bed te brengen zodat de tijden wat meer met elkaar overeenstemmen
     
  5. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    ik stond donderdag te wachten om kwart over 3 op sophie met thijs. stonden al meer moeders, gaf aan dat ie net wakker was geworden. 1 moeder vroeg me of ik m wakker had gemaakt. ja eigenlijk wel. had zij vroeger niet gedaan, andere moeder gaf ook aan dat haar tweeling op dat moment nog lekker lag te slapen, geen problemen mee. dus het schijnt best normaal te zijn. ik zelf ben er niet zo voor moet ik zeggen,gelukkig hoeft het ook maar 1xpw.
     
  6. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou meeste ongelukjes gebeuren nog steeds thuis...
     
  7. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Heb niet het hele topic gelezen.

    Dat andere moeders hun kinderen wel laten slapen is aan hun. Al ben ik het er totaal niet mee eens.



    Mijn mening is en blijft dat ik er niet nooit achter sta om een kind alleen thuis te laten.

    Niet om wat er kan gebeuren maar gewoon je hoort je kind niet alleen thuis te laten nooit.

    T.s gewoon mee nemen het jongere broertje of zusje schikt zich maar in het halen en brengen van de oudste, Ik heb een geluk en dat is dat mijn oudste zelfstandig naar huis loopt en dat kan makkelijk aangezien mijn zoon al bijna 11 is.
     
  8. Laetitia

    Laetitia Niet meer actief

    Wij hebben ook de basisschool direct voor het huis liggen. Maar ik probeer de kids altijd wakker te maken. Joshua meldt als hij nog wilt slapen en dan leg ik uit dat ik even naar school ga en zo weer terug ben. Collin die wordt meestal wakker als ik de deur van zijn kamer open maak. Gebeurt dat niet dan durf ik te garanderen dat hij nog zeker een halfuur doorslaapt. Maar ik neem wel de babyfoon mee als ik naar school ben, gewoon voor het geval dat...
    Ziet er trouwens best dwaas uit hoor... kom ik daar aan met de babyfoon in de hand... de eerste paar dagen keken de andere mama's er wel van op... :)
     
  9. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ja hoor, bij mijn dochter op school, zijn er zat moeders die hun kind(eren) laten liggen. Zeker die tijd van kwart over 1, als ze de oudste gauw even naar school brengen.
     

Deel Deze Pagina