Terugval zindelijkheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rainbow88, 18 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    We zitten een beetje met de handen in het haar.

Dl (3 jaar) heeft de waterpokken sinds donderdag, op zich heeft ze er totaal geen last van, behalve dat ze aan haar muisje een blaasje had waardoor het pijn deed als ze plast op het potje. Waardoor ze nu precies een panische schrik van plassen op het potje/wc heeft gekregen. Gisteren hield ze haar plas uuuuren op en ze was maar aan het huilen, heb haar dan uit ellende een luier aangedaan (Het was ook haar bday-feestje) en daar durfde ze wel in te plassen, dan kloeg ze niks van pijn.

Vandaag plast ze continu in haar broek. Ze begint dan rond te trippelen en te wenen 'Pijn pijn, pipi pipi'.
    1x hebben we ze met 2 op wc 'gedwongen' omdat we haar ellende niet meer konden aanzien en toen plaste ze enorm veel , de keren erna weer gewoon in de broek.

Ik kan toch niet terug een luier gaan aandoen? (Dat zou ze wel willen want vraagt ze afentoe). Pijn tijdens het plassen lijkt ze me niet meer te hebben, want als ze een luier aanheeft is ze het gelukkigste kind en klaagt/huilt ze niks.

Ze is al droog sinds ze 2,5 jaar is, al een halfjaar dus ! Iemand tips??
    Toen we haar droog kregen beloonden we haar met snoepjes bij elk plasje (Enkel in de beginfase), opnieuw proberen?

Morgen laat ik haar al thuis van school om maar te oefenen.. Maar ik kan haar niet thuis blijven houden natuurlijk.

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Laat haar vragen om een luier als ze moet plassen en doe die daarna meteen weer uit. Zo kan ze rustig ervaren dat het geen pijn meer doet en dan kun je weer terug naar de wc, eventueel eerst met luier aan op de wc en dan tenslotte weer zonder.

3. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Inderdaad gewoon even een luier aangeven. Komt vanzelf wel weer goed. Ze moet even het vertrouwen weer terug krijgen. En ik zou haar morgen gewoon weg brengen. Dat kan juist heel goed zijn.

Herken het helaas. Dochter met 2 jaar en 3 maanden plas zindelijk maar het poepen wilde maar niet lukken dus na een half jaar weer een luier aangedaan en nu zijn er weer terug bij af. Ze kan het wel want als ze in haar blootje rondloopt gaat het ook goed. Komt ook wel weer goed.

Deel Deze Pagina