Handigheidjes (wie vult aan...)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Blaagje, 22 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaagje

    Blaagje Lid

    19 jul 2017
    56
    19
    8
    Vrouw
    Iedereen heeft ze wel, van die handigheidjes die je van je moeder of oma (of waar dan ook vandaan) hebt en die aardig zijn om te delen..

    Bijvoorbeeld:

    Beetje vaseline onder het neusje smeren bij verkoudheid zodat snot niet zo vastplakt

    Dublo of Lego in een kussensloop (wel goed dichtknopen) en in de wasmachine om weer mooi schoon te krijgen

    Hoofdeinde van het bedje iets omhoog bij verkoudheid zodat ademen wat makkelijker gaat

    ik dacht wel aardig wat ideetjes te hebben maar kom ineens niet meer verder haha. Maar bedoeling lijkt me helder...
     
  2. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Een cupcakepapiertje om het stokje van een waterijsje tegen het knoeien

    Een ijsblokje in hun kopje hete thee (koelt snel af en Is mega interessant voor ze)
     
    fafa vindt dit leuk.
  3. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ui onder of naast bedje als neusje verstopt zit

    Maizena in luier tegen rode billetjes

    Als baby zelf speen nog niet kan pakken: speen aan tutteldoekje vastmaken, een doekje is makkelijker te pakken. Dit heeft bij ons heel goed geholpen om snachts niet meer tien keer uit bed te hoeven om speen te geven.

    Bedenk me nu dat dit wel babytips zijn, zit zelf nog niet in de peuterfase.
     
  4. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Duplo of lego op een laken mee laten spelen. Dan kun je het zo weer in de bak schudden ipv op je knieën een voor een al die stenen oprapen.

    Rompertjes kun je ook naar beneden uittrekken ipv over het hoofdje.

    Jas zelf aan laten doen door deze op de grond te leggen, armen in de mouwen en over het hoofd zwieren.
     
  5. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Dat van het rompertje kwam ik pas achter nadat ik twee volgepoepte opengeknipt had :roflmao:
    (Eerste paar weken en totaal ontwetend)


    Ik kan nu even geen tips verzinnen.
     
  6. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Geen sokken kopen met motiefjes (die krijgen ze zelf nauwelijks aan vanwege alle draadjes aan de binnenkant)
     
    Meis28 vindt dit leuk.
  7. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Een onderbroekje in de kleur van de maillot over de maillot heen trekken (en een onderbroekje eronder uiteraard :p): dit voorkomt afzakken.

    Omgekeerde psychologie: Je mag niet aan de beker komen! Je mag vandaag alleen maar hele kleine minislokjes van je drinken nemen, vooral geen grote slokken!

    Wedstrijdje: Ik kan de meeste blokjes in de bak gooien, let maar op!
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  8. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    2 halve stickers in of op de regenlaasjes of schoenen plakken zodat ze altijd weten aan welke voet ze moeten (want dan is het plaatje 'heel'). Dit kan ook met watervaste stift trouwens (bijvoorbeeld 2 halve rondjes of zonnetjes tekenen voorop de laarsjes)

    Speelhoekje maken áchter de bank, zodat je op slechte dagen gewoon alles de speelhoek in kan schuiven, zie je toch niks meer van als je vervolgens op de bank ploft ;)

    deze zag ik ooit ergens, maar bedenk me nu pas dat ik die ook maar eens moet invoeren:
    speelgoed waar ruzie om gemaakt wegleggen in de 'rainy day doos'. Op een regenachtige dag als ze zich vervelen kan deze erbij gepakt worden en is er ineens weer veel 'nieuw' speelgoed waar ze zich weer even mee kunnen vermaken
     
    Lena1982 vindt dit leuk.
  9. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Met waterpokken in een badje zetten met havermoutvlokken in een washandje. Helpt super goed!

    Ipv een kussensloop om bv duplo in te wassen heb ik verschillende waszakkenformaat.
     
  10. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    En dat washandje dichtmaken en in water laten drijven?
     
  11. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja met een elastiek of haar elastiek, dan komt er een soort poeder uit en dat zorgt ervoor dat t snel uitdroogd. Mijn kids zaten echt helemaal onder maar relatief weinig last gehad hierdoor.
     
  12. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Een autostoelverhoger meenemen voor je 2,5 tot 4 jarige als je ergens anders gaat eten en wil dat je kindje wat hoger en beter op een gewone stoel zit (en kinderstoel ontgroeid/ te onhandig).

    Een tijdschakelaar + nachtlampje gebruiken als slaapwekker, als lampje uit gaat mogen ze uit bed.

    Een 10 inch fietsje met zijwieltjes (evt duwstang) kopen plaats in plaats van een driewieler. Betere trapbeweging met voeten onder billen en ze kunnen er op los leren fietsen.

    Groene zeep en een harde borstel om de meeste erge vlekken uit kleding te schrobben, voordat je ze in de was doet (wasmachine doet het laatste beetje). Geen vlekkenmiddel gebruikt wat beter werkte.
     
  13. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    O ja: opgedroogde bellenblaas is onzichtbaar en maakt icm wasmiddel onuitwisbare donkerblauw/grijze vlekken in lichte kleding. Kleding eerst uitspoelen met koud water dus voor je het in de was doet.
     

Deel Deze Pagina