kleuter 's nachts nog niet zindelijk en luiers lekker vaak door

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tamtam78, 3 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoon van 5 jaar is 's nachts nog niet zindelijk.
    We hebben zonder luier geprobeerd, maar toen was zijn bed nat.
    De grootste maat gewone luiers(maat 6) werden te klein, dus nu luierbroekjes van de kruidvat, maar nog is zijn pyjama en bed regelmatig nat.
    Ik laat hem voor dat wij gaan slapen nog plassen soms heeft hij dan al geplast soms niet.
    Soms plast hij soms niet.
    Hij drinkt bij het eten voor het laatst en plast voor het naar bed gaan.
    Doe ook wel is 2 luiers over elkaar en nog lekt hij door.
    Ik heb gelezen dat het tot 7 jaar nog "normaal" is dus maak me geen zorgen, maar steeds dat natte bed vind ik wel vervelend ook voor hem.
    Hij heeft een speciaal dekzeil op zijn bed zodat zijn matras in ieder geval niet nat word.
    Wie heeft er nog tips?

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik zou eens van merk wisselen. Hier lekte de luierbroekjes van de Kv door maar de drynites niet. Mijn dochter is flink dus zat in luiers ook in maat 6. Wat ik ook wel deed wat slappend verschonen, dus als ik zelf naar bed ging schone luier om, maar ze draagt een nachtjapon dus dat gaat ook makkelijker. Ze lekte door in drynites maat S maar ze hebben ook XS (3-5 jaar) en dat ging goed

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Drynites 3-5 jaar heb ik geprobeerd lekte hij ook door en ik vind ze erg duur.
    Soms is hij droog als ik ga slapen en dan is hij 's ochtends soms nog zo nat dat hij doorlekt.
    Er is geen pijl op te trekken wanneer hij plast.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    En de maat groter dan? Je kan een proefexemplaar op de site aanvragen, ze zijn ook duur maar goedkoper als 2 luiers of telkens een was draaien ;)

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Dat is ook weer waar haha. Ik heb een maat groter ook aangevraagt en gekregen, maar weet niet of hij toen doorgelekt was. Dat is het ook met die andere luiers gaat het ook WEL goed. Heb de kruidvat 2 pakken goedkoper kunnen kopen dus maak die zo wie zo eerst op kan daarna die grotere maat is proberen.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    tja, wat je nog kan doen zijn wasbare bamboe inleggers kopen (voor wasbare luiers) en die gebruiken. Mijn zoontje van 2 presteert het om 's nachts door te lekken, maakt niet uit welke merk of maat 5 of 6 dus denk er zelf ook over na

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik zou stoppen met laten plassen. Je verstoord een slaapritme en het proces voor het aanmaken van hormonen waardoor je kindje in de nacht minder urine aan gaat maken en dus in de nacht niet hoeft te plassen.

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Daar had ik ook al wat dingen over gehoord, maar ik dacht wie weet is hij dan verder droog maar dat is dus ook niet zo.
    Het helpt ook niet zodat hij niet doorlekt ja soms misschien.

9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Je hebt kans dat je kindje door het wakker maken juist nog meer gaat plassen dan wanneer je hem niet wakker zou maken. Ik zou matjes van dry nights in bed leggen (vind ik ideaal ook als je kindje geen luier meer aan heeft en een keer een ongelukje heeft met ziek zijn of zoiets) en idd misschien andere nachtluier aandoen.

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Update: We laten hem niet meer plassen als wij naar bed gaan.
    Heb nu tegen hem gezegd als hij droog is krijgt hij een sticker en bij 5 stickers mag hij een cadeautje uitzoeken.
    Hij is al 2 keer zelf op het potje gegaan als hij net in bed ligt en nog niet slaapt.
    Vanmorgen dacht hij dat hij droog was, maar was helaas niet zo.
    Hij is nog niet weer doorgelekt, dus hopelijk blijft dat zo en krijgt hij het vanzelf in de gaten

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Fijn om te lezen dat er vooruitgang is. Hier staat ook een potje en zoontje gaat er altijd op als hij moet. Soms in de avond en altijd in de ochtend. Misschien plast je zoontje in de nacht niet maar wel in de ochtend als hij wakker word. Hij heeft nu wel de leeftijd dat je kunt afspreken dat hij ipv in de luier dan op het potje ook gaat plassen. Kans is groot dat hij dan wel droog is.

Deel Deze Pagina