Mijn zoontje is een beetje ziek. Ik wil graag iets voor hem maken dat hij lekker vindt, maar ook iets dat gezond is omdat we gister al pizza hebben gegeten. Ik heb wat inspiratie nodig. Wat zouden jullie maken voor een ziek kindje?
iets met rijst chicken tonight nasi, of pasta al zal dat zwaar zijn.. tosti's of gewoon aardappels met zijn favoriete groetne en een stukje vlees. ovenschotel van iets.. soep met broodje kaas
Vraag m waar hij zin in heeft. Dat valt meestal het beste als je ziek bent (of kiest ie dan alleen pannenkoeken of friet?)
Ik zou ook voor soep gaan! Her is groentekippensoep favoriet bij de oudste en pompoensoep bij de jongste. Maar in tomatensoep ofzo kan je ook makkelijk heel veel groente verstoppen voor extra vitamientjes. Ik maak trouwens als ze ziek zijn ook altijd vruchtensap of een smoothie (gewoon fruit, met of zonder yoghurt, in de blender). Dat vinden ze heerlijk en dat gaat er dan beter in dan gewoon fruit.
Ik zou kijken wat je in huis hebt en hem in het mate van 't mogelijke zelf laten bepalen. Wil hij alleen maar pudding of yoghurt bijvoorbeeld, dan is het maar een pudding-dagje. Die groenten en fruit komen desnoods morgen ofzo wel weer.
Ik heb vanavond een poging gedaan om allemaal kleine hapjes te maken. Soep, stokbroodje, komkommer etc. Niet dat het iets hielp maar mama doet haar best...zucht! Nou ja fruit wil meestal wel dus dat eet ze nu extra veel.