Kleuter spelen bij een ander kindje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pyaar, 24 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Onlangs had mijn oudste een speelafspraak en die moeder is een aantal maanden terug bevallen. Ik wist dat ze die dag alleen zou zijn en alles lopend deed. Ik heb zelf aangeboden haar zoontje weer terug te brengen met de fiets.
    Ook vaak genoeg aangeboden aan andere moeders hun kind zelf terug te brengen met auto of fiets als ze zelf wat lastig zaten met kleinere kinderen/vervoer/wat dan ook.

Voor jou is het misschien een heel ding, maar het komt vaker voor dat je denkt dat andere ouders een kind even afzetten. Kleine moeite als het eens in de zoveel tijd is. Dus: gewoon aangeven dat het wel mag, maar dat je lastig met vervoer zit. Kans is groot dat het je gewoon aangeboden wordt om je kleine thuis te brengen ;)

Pyaar en Wellesnietes vinden dit leuk.
  2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Ik zou of vooraf plannen (zodat je gewoon een keer moet ophalen en niet voor niets heen en weer naar school hoeft) of aangeven dat het spelen wel kan, maar dat het bij jullie moet, omdat je niet kunt ophalen (in de hoop dat de andere ouder aanbiedt je dochter thuis te brengen).

Ik vind het over het algemeen geen enkel probleem een ander kind even thuis te brengen als het qua tijd en anders afspraken uitkomt/daar op af te stemmen is.

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.281
    1.443
    113
    Mijn zoon speelt vaak met een kindje waarvan de moeder geen auto heeft en 3 kids moet meenemen om hem op te halen. Ik heb al vaker aangeboden om hem thuis te brengen. Vind ik geen probleem.
    Ik denk dat het raarder overkomt als je er niets over zegt. Mensen vragen zich toch af waarom jouw kindje nooit bij andere mag spelen. Je zult straks toch ook je kind moeten brengen of halen voor kinderfeestjes.

2littlemonkeys en Bellybell vinden dit leuk.
  4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Wat wij ook wel eens deden als ik niet kon halen, dat mijn partner ophaalde als hij uit zijn werk kwam. Dan duurt een speelafspraakje wel langer dan een uurtje, maar dat is hier sowieso het geval. En het kan natuurlijk ook niet altijd, maar soms wel een optie.

Novi vindt dit leuk.
  5. Novi

Novi Niet meer actief

Ik denk dat het wel makkelijker te maken is voor jezelf. Vandaag afspreken voor morgen bijvoorbeeld. Is niet lang vooruit plannen en voor een kleuter prima te onthouden en iets om naar uit te kijken. Dan hoef je de volgende dag niet naar school te gaan en neemt de moeder jouw dochter mee. Hoef je dus maar 1 keer de wandeling te maken net zoals op normale dagen. En als dat niet kan, dan afspreken dat jouw dochter 2 uurtjes blijft spelen zodat je niet meteen weer die wandeling hoeft te maken als je thuis bent. Wat betreft het ritme van de kleintjes. Daar kun je omheen plannen of ze een keertje uit dat ritme halen. En ik zou een bakfiets overwegen. Blijven de kleintjes lekker droog en heb je wat meer bewegingsvrijheid.

Ik zou in ieder geval proberen naar een oplossing te zoeken. Voor een kind is het leuk om ergens anders te mogen spelen. En ik denk ook leerzaam.

NiekeKris vindt dit leuk.
  6. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wat hierboven al is gezegd. Toen ik je berichtje las dacht ik gelijk aan een bakfiets. Is dat geen idee?

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mij is 2x door een ouder gevraagd het kindje thuis te brengen omdat ze met het slaapje van haar andere kindje zat en dus liever niet wegging. Dat begreep ik helemaal en vond het geen gekke vraag (het staat mij immers vrij om daar nee op te zeggen!). Wel vond ik het jammer dat ik dat meisje dus 2x thuis heb gebracht (waarvan 1x in de stromende regen en we dus zeiknat weer thuis kwamen) en dat thuis bleek dat zowel haar moeder als haar vader thuis waren, dan kan 1 van de 2 gewoon weg denk ik. Dat doe ik dus niet meer bij dit meisje. 1x kan gebeuren, dat verder nét thuis was ofzo maar 2x wordt al wat minder toevallig dus nu kom ze haar maar lekker halen. Dan blijft het meisje maar een half uurtje langer spelen zodat haar broertje wat langer kan slapen.

En ik heb het een paar keer bij andere vriendjes en vriendinnetjes zelf voorgesteld om het kindje thuis te brengen omdat ik weet dat die moeder alles lopend moet doen. Mijn dochter speelt over het algemeen daar maar soms willen ze ook weleens hier spelen dus dan bied ik uit mezelf aan dat ik haar even thuis breng (en inmiddels zijn ze 8 dus kunnen we het wat verder van tevoren afspreken zodat moeder niet eerst naar school hoeft te komen en nog even en ze kunnen zelf van en naar elkaar toe)

Pyaar en Kasya vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina