Inmiddels zijn we in maart bij de oogarts geweest en was alles goed. Echter, de hoofdpijn blijft en inmiddels klaagt hij er bijna dagelijks over. Maandag ga ik de huisarts weer bellen er over, maar wat kan er nog meer gedaan worden? Hij wijst telkens zijn voorhoofd aan, paracetamol helpt wel gelukkig maar geven we alleen als het echt niet gaat.
Onze middelste heeft ook regelmatig hoofdpijn. Van de huisarts kregen we een verwijzing voor de fysio. Daar is hij een keer of 5 geweest... heeft even geholpen. Als het weer structureler wordt, denk ik dat we eens naar een osteopaat gaan.
Een collega van mij haar dochter heeft ook veel hoofdpijn maar dat was dusdanig heftig dat ze met spoed naar de neuroloog zijn gestuurd maar gelukkig zijn er geen afwijk gevonden, Wschl is het chronische spanningshoofdpijn. Zijn nu weer terug bij de fysio en het gaat echt een stuk beter. Mijn collega masseert ook iedere avond de nek en schouders van haar dochter waardoor ze wat beter kan ontladen. Gaat nu echt een stuk beter.
Fysio kan ik inderdaad wel proberen. Hij had het gister rond 11u al, sochtends weinig bijzonders gedaan, alleen stukje gefietst. Vanmiddag pas laat in de middag, was toen ook wel moe en wilde graag een filmpje kijken. Toen was hij wel erg moe.
Osteopaat, spanning op nek spieren etc uitsluiten. Is hier de oplossing bij kind dat hoofdpijn heeft.
Ogen zijn dus niet waarschijnlijk. Stom idee wellicht, kunnen jonge kinderen niet hoofdpijn als soort migraine variant krijgen? Dan heb je vaak ook te maken met triggers (hormonen even buiten spel latende), qua voeding, licht of stress. Weerkaatsing van licht op een verkeerd ingerichte werkplek (of waar met bijv. tablet gezeten wordt) kan ook een probleem zijn. Het is veel werk maar ik zou eens een dagboek qua eten/drinken, rust/activiteit proberen bij te houden voor 2 weken als je dat nog niet had gedaan en even je artikelen van t zelfde merk houden (maakt t eventueel nalopen op stoffen makkelijker). Misschien dat je daar meer uithaalt, ik hoop t althans. Van filmpjes op tablet op telefoon willen ze nog wel eens in een verkeerde houding gaan zitten wat, uit eigen ervaring, aardig koppijn levert. Maar ik gok dat je al wel bepaald hebt of hoofdpijn voor of na filmpjes/tablet kijken/werken ontstaat. Edit: drinkt en eet regelmatig en voldoende? Bedenk me net dat te weinig vocht ook hoofdpijn kan veroorzaken en een suiker tekort ook. Ik bedoel geen uitdroging maar ff te weinig gedronken hebben in een bepaald tijdsbestek.