Veel beter dan al die kindjes die maar met de fles voeden. En dat ze niet met borsten mogen "spelen" heeft ook niet te maken met borstvoeding geven of niet. Ik geef wel borstvoeding, maar ons ventje mag er verder ook niet aan zitten friemelen of zo. Hij mag uiteraard wel een handje op mijn borst leggen als ik hem voed, maar als er niet gevoed wordt, is het "verboden terrein". Ik kan sowieso erg weinig verdragen qua aanrakingen aan mijn borsten. In het geval van TS haar zoontje is het zeker uit te leggen, aangezien hij toch al vier is.
@Zogelukkig, ik ben het vaak met je eens, maar nu toch niet. In mijn eigen geval dan. Ik heb ook tegen Finn gezegd dat borstvoeding voor baby's is. Daarmee bedoel ik zijn nichtje. Hij krijgt namelijk geen bv meer, dus is het niet voor hem. In zijn geval wilde hij echt een slokje drinken. Hij had dorst. Dus ik heb hem een slokje water gegeven en toen was het goed. Dus het gaat niet altijd om het 'spelen'. Daarnaast vind ik persoonlijk ook dat bv voor baby's is, en niet voor kleuters.
Als je als moeder niet wil dat je kind aan je borsten zit, dan moet je dat simpelweg verbieden, en uitleggen waarom dat niet mag. Een 4-jarige weet het verschil tussen iets niet mogen en wel mogen (mits je het uitlegt). Als jij vindt dat borstvoeding voor babies is, (wat ik persoonlijk niet zo zie maar dat doet niet terzake), dan snapt hij dat echt wel. Vaak helpt een stuk speelgoed dat gebruikt mag worden als je de baby voed, prima.
Thx voor de reacties allemaal, ik heb hem nu geleerd dat de babietjes ook fruitpap eten en zo speelt hij het nu. Ik wou hem dat van het flesje niet aanleren omdat mijn moeder mij ook als kind dat opnieuw aangeleerd heeft na de geboorte van mijn broertje. t resultaat was dat ik als 5 jarige en ouder nog van de fles dronk. Maar ik wil hem ook geen "trauma" aangeven wat borsten betreft. Ik ben vrij open qua lichaamsbeleving en ik wil dat hij zich absoluut niet schaamt over bloot zijn,BV, borsten, sexualiteit ed. ERRRUUUg warrig sorry.
Denk eigenlijk dat het wel normaal is het is wel normaal om dingen na te doen. Zo dus ook proberen de borst te geven of te krijgen. Helemaal afwijzen zou ik niet doen. Er wel rustig over praten van jou buikje is van jou. En mama de borsten zijn van mama. Dat soort dingen benoemen niet gelijk het is alleen van baby.s hij is denk gewoon nog nieuwsgierig. Zoon heeft ook wel eens willen voelen heel soms lied ik dat toe kijk maar even( Nu natuurlijk echt niet meer hij is elf haha) En dochter komt ook wel eens nog voelen.
Goede oplossing, toch? Misschien dat het over 35 weken weer opleeft bij hem, misschien ook niet en groeit hij erover heen en is het slechts een fase, zoals er zovele zijn in het kinderleven!
Nee, ik snap dat, ik bedoelde ook meer spelen met een flesje als in spelen, niet drinken. Spelen dat hij zelf de borst geeft aan een pop vind ik ook wel erg leuk, hij is tenslotte al vrij groot Maar prima als het is opgelost.
Vind je oplossing erg goed! Mijn zoon was 5 toen ik de jongste kreeg en vond vooral het kolven erg gaaf om te zien. Soms mocht hij helpen kolven maar ik wou niet dat hij zou drinken van mij. Persoonlijk lijkt het mij niet erg fijn om een kleuter aan mn borst te hebben hangen. Laatst vroeg hij aan mij of er nog melk in mijn borsten zat, want dat zou wel handig zijn als we dorst zouden hebben, heb hem normaal uitgelegd hoe dat allemaal werkt en toen was het prima. Beter gewoon duidelijk zijn, en doen waar jij je goed bij voelt!
Mijn dochter deed alles na, en met alles bedoel ik ook álles Als ik zusje bv gaf, dan zat zij haar pop bv te geven met het voedingskussen langs haar heen, en als ze klaar was, dan moest ze ook een compres hebben. Ik heb wel eens gehad dat ik in de AH liep, en dacht: wat steekt er boven je shirtje uit? Was het een zoogcompres Anders lekt mijn melk mama! Heb haar, toen wij overgingen naar de fles, uitgelegd dat de melk nu in mama's borst op was en dat we nu melk in de fles gingen maken. Overigens heeft Juul wel het volgende overgehouden van de borstvoedingsperiode: Mama's en Julia's hebben borsten, hondjes hebben tietjes en koeien hebben uiers En papa's hebben niks, want dat zijn geen meisjes!
Nee, stel je voor dat JIJ het niet fijn hebt, dat kan natuurlijk niet. En eraan hangen? Ik heb geen liaan nodig hoor. Maar dit terzijde, vind dit soort reactie´s altijd erg jammer.
hier is de bv ook een hot item, maar ook duidelijk uitgelegd dat de bv voor Yarah is omdat als hun willen drinken er niks voor Yarah overblijft. Vonden ze prima. De poppen worden hier ook flink gevoed en ze geven elkaar de borst zo schattig. Wat ze ook heeeel bijzonder vinden als ze eens een ontstoken oogje hebben dat ze dan een druppeltje melk krijgen. hoor ik dagen laten nog. Ik zou inderdaad dus gewoon duidelijk aangeven dat de borsten van jouw zijn en dat hij daar niet aan mag zitten.