kleuter zegt geen gedag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Revi, 26 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revi

Revi Niet meer actief

Hoi meiden

Naast de verwachte derde spruit heb ik een kleuter die sinds vorig jaar zomer naar de basisschool gaat. Hij is altijd een jongen geweest die van hot naar her rent en dat zonder gedag te zeggen of even terug te komen om dat te doen.
    Nu ik hem dus een tijdje naar school breng valt me dit ook op. Als ik het niet vraag krijg ik het ook niet. Herkennen jullie dit beeld?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh zeker, als ik niet zeg;’He, ik wil nog een knuffel!’ dan rennen ze allebei gewoon meteen door naar de klas ;) Ik zie het maar als teken dat ze het op school fijn naar hun zin hebben :) De jongste moest op de peuterspeelzaal wel erg wennen en bleef dan knuffelen en afscheid nemen, eenmaal gewend aan de peuterspeelzaal keek ze niet meer naar me om zodra we daar bij de kapstok waren :D

3. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.838
    890
    113
    Vrouw
    Hier ook herkenbaar. Moet bewust en wat harder "Dag *naam*" zeggen en meestal komt hij dan wel weer terug. Maar soms dan nog niet eens... Vindt het veel te leuk om op pad te gaan. :roflmao:

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ja, hoor. Ik denk ook dat dat iets is wat je ze echt aan moet leren (en dan nog er aan moet helpen herinneren ;)).

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Nee. Wij moesten hem t plein opduwen en zelfs tillen. En in coronatijd moet er 1 van school bij t hek staan voor meneer om hem een hand te geven. Het andere uiterste dus hahaha

Al gaat het sinds deze week beter en is het voor t eerst voor gekomen dat mijn man maar is vertrokken zonder dat ons kind het doorhad want hij speelde zo heerlijk

6. Revi

Revi Niet meer actief

Ik hoor dat het vrij normaal is. En hij heeft het ook naar zijn zin op school dus geloof dat ik me helemaal geen zorgen meer hoef te maken:o:

7. KleineMama15

KleineMama15 Bekend lid

27 feb 2019
    521
    219
    43
    Vrouw
    Gouda
    Heel herkenbaar onze zoontje ziet de meester aankomen lopen en het word open gedaan en hij gaat zo weg zonder wat te zeggen.

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Haha, wij vertrekken tegelijk van huis. Wonen op zo'n 200 meter van school. Zij trekken 1 sprint naar het hek en met een beetje geluk zie ik ze nog net naar binnen glippen :D

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook vaak, dus ik geef al een kus en knuffel zodra we de voordeur uit stappen :D

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Haha ja, dat doen wij ook.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Liever zo dan dat je ze achter de deur moet schuiven! Vreselijke tijd, gelukkig nu beter op zijn plek en huppelt hij het plein op of trekt een sprint.

Met wat geluk krijg ik nog een knuffel en een kus. Inmiddels 6 bijna 7

12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier gaat het ook vaak zo. Als ze een klasgenootje nog ‘doei’ ziet zeggen komt M ook nog aanrennen, of als de juf vraagt of ze niet nog een knuffel wil geven. Uit zichzelf zal ze het niet snel doen, ze is al veel te druk aan t spelen.
    En dat terwijl ze tot ongeveer een week geleden thuis elke ochtend een drama maakte omdat ze niet naar school wilde. Ze vond de lockdown wel gezellig met papa en mama samen thuis werken.

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.853
    18.598
    113
    Vrouw
    Hier gaat hij niet weg zoneder een knuffel en kus en dan zegt hij nog; ik ga je zo missen mama.. wel wachten en nog zwaaien he?!' :rolleyes::)

14. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ja, heel herkenbaar. Mijn jongste gaat nu nog naar het kinderdagverblijf en dan zegt de leidster vaak: zeg je mama nog even gedag? Anders is ze ook zo weg.

Maar ik heb liever dit dan dat ze huilend in mijn armen hangt en niet naar binnen wil.

Ik geef haar vaak nu al een knuffel en kus gelijk als ik haar van de fiets af haal.

Deel Deze Pagina