Kleuter zwaar overvraagd op school

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Polletjepiek, Aug 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

En juist uit dat spelen, spelen en spelen kun je ontzettend veel afleiden over hoe het met een kind gaat (en hij leert ervan!!). Bijvoorbeeld op het gebied van sociale vaardigheden, plannetjes maken en uitvoeren (bijvoorbeeld met Lego kun je dat enorm goed zien), lichamelijke ontwikkeling, en ga zo maar door.
    Spelen is nooit alleen maar spelen. Door kinderen daarin totaal niet te volgen of begeleiden doe je ze in mijn ogen tekort. Ondervragen lijkt mij persoonlijk net zo'n groot probleem als overvragen.

2. knap

knap Niet meer actief

Denk dat het wel waar is.

Nu heb ik dit jaar een kind dat naar het vmbo gaat.

En wat ben ik blij dat ik jaren geleden gestreden hebt om hem op het speciaal onderwijs te krijgen.
    Of het nu met de tijd te maken heeft of over de benadering van kinderen of juffen/meesters die slecht opgeleid zijn ja ( slecht in de zin van weten hoe je met een kind moet om gaan dat zich niet in een normale klas kan uiten) want er schoort daar ook zeker weten heel wat aan.
    De verandering was binnen ene paar weken zo dat hij direct met sprongen vooruit ging in het bso. En daar pas tot bloei kwam. Natuurlijk is het ook niet altijd gelijk helemaal goed gegaan. Maar hij kan nu wel lezen en schrijven. En dat kon hij niet op de school waar hij eerst zat. Hij zat dan wel op het Montessori onderwijs.( mijn domste beslissing ooit voor mijn kind tot nu toe)

Nu dochter die in feb begint met school tot nu toe mag en kan ik zeggen ze is pienter( of ze lijkt pienter) met zoon in mijn achter hoofd en mijn eigen school achter grond moet ik er rekening mee houden dat ook dit kind misschien over vraagt gaat worden op een normale bs. Geef toe ben niet de juiste moeder om haar kind te leren lezen of schrijven. Wel andere dingen die ik ze kan leren.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Waar ik het wel mee eens ben, is dat 'gewone' scholen geen heilzame omgeving zijn voor sommige kinderen. Het is er druk, soms wat chaotisch, en er wordt wel wat gevraagd aan vermogens om je eigen orde daarin te scheppen. Je zult ook voor jezelf moeten opkomen in een grote groep. Kinderen die dat niet kunnen zullen het daarin moeilijk hebben.

Maar dat heeft volgens mij niets te maken met 'moet je een kleuter nou wel of niet letters laten leren'. Ook in een omgeving met 30 kleuters die alleen maar spelen, zullen die kinderen grote problemen hebben zich te handhaven.

4. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Hier krijgen ze ook een "rapport" maar dan staat er de leukste werkjes in en een mooie brief van de juf over je kindje e.d. geen negativiteit dus... DAT vind ik geweldig!

Share This Page