Nou de titel zegt het al.. mijn zoontje had gisteren een rood vlekje op zijn buikje.. nu dachten de leidsters op het kdv dat hij de waterpokken krijgt, omdat het flink heerst daar.. vanmorgen zijn er 3 vlekjes bij gekomen, maae het lijken meer muggenbulten dat waterpokken.. jeukt niet, zit geen blaasje op en hij heeft er geen last van.. ik zou vandaag een dagje weg met mijn moeder en de kinderen maar als dit de waterpokken idd zijn dan gaan we wel naar mn moeder maar geen dagje weg.. hij is al twee keer de dans ontsprongen dus hoop eigenlijk dat hij het nu wel krijgt..
hmm zou best kunnen hoor... onze dochter ahd ook soort kleine muggenbultjes... dat zette pas later door naar een soort miniblaasjes die nauwelijks te zien waren.. formaatje speldenkop zegmaar en ze was er verder ook niet ziek van enzo.. dus dan kun je ook gewoon de deur uit enzo
Hier begon het met verhoging,slecht haar flesje drinken en gangerig zijn en rode stipjes/speldenknopjes. Binnen een paar uvr was het flink over het lichaam uitgespreid,pas dag erna kwamen er watervliesjes op en zat ze van top tot teen helemaal onder. Ze was op dat moment 3,5 maand. Nu een maand later heeft ze nog korstjes op haar hoofdje van de waterpokken.
@biance: vervelend dat ze het nu al heeft.. dan krijg je het met wat pech nog eens.. hopelijk is ze snel weer beter! zie je meteen hoe verschillend het kan verlopen met waterpokken..
Inmiddels een paar uur verder en er zijn wat vlekjes bij gekomen.. geen blaasjes.. we gaan naar de dierentuin ipv kabouterland.. Verder niks aan de hand
Sem is van te voren niet ziek geweest...hij kreeg ineens bultjes en ik twijfelde of het de waterpokken waren maar toen ie de volgende dag uit bed kwam was er geen twijfel meer mogelijk haha, hij zat he-le-maal onder de bultjes die lamgzaamaan wat roder werden en er blaasjes opkwamen. Twee dagen later was ie er echt ziek van maar verder weinig jeuk van gejad. Het begon bij Sem precies zoals jij beschrijft! Succes!!
Je kan bij de drogist zalf kopen tegen de jeuk, ik heb gevraagd welke het beste was volgens de drogist mevrouw en zij raadde me van vsm calendulan kinderemulsie aan. Het werkte idd goed bij Sem. Succes
Ik denk dat mijn zoontje ook de waterpokken heb gekregen. Hij kwam gisteren heel wit thuis.. Ik trek zijn hemd omhoog allemaal rode plekken. Ze zitten nu ook op zijn rug - piemel - billen - buik - gezicht en in zijn mond.. Heb ook zalf gehaald. HIj slaap de hele middag al. Zo zielig!
Op zijn billen en piemel is heeeel vervelend, daar blijft het warm dus de blaasjes drogen niet goed uit....wat je dan kan doen is lekker de luier uit en pyamabroek aan...is lekker luchtig! wel een potje in de woonkamer neerzetten voor als ie moet plassen he haha
Nou hier een nare ervaring rijker qua waterpokken.. hij zit er helemaal onder, vooral gezichtje en in zijn liezen en op zijn piemeltje.. Verschonen is dus een drama (logisch).. Hij heeft daar weinig last van, krabt niet veel, een enkele keer.. Alleen is het in zijn ogen geslagen.. Rood, tranen, waterig, maar vooral erg veel pijn.. Bij de ha geweest vanmorgen, hij wil er constant een natte doek tegenaan hebben.. Even aankijken, mocht er viezigheid uitkomen even de hap bellen.. één keer raden; we haalden Elise op van de opvang en ja hoor, groene prut kwam er uit.. Huilen, gillen en krijsen.. Fijn, die waterpokken..
Zo zielig, beterschap voor de kleine man. Even een paar dagen afzien en hij is er ook weer van af! De mijne heeft ze nog niet gehad, en heb ook liever nu dan jaren later. Sterkte roeltje!
Dank je.. Hij gaat zo in bad met havermout Kijken of dat de jeuk die hij heeft er nog wat vanaf gaat.
De kleine zal wel raar hebben opgekeken of niet, ziet er gek uit zo'n havermout badje. Hoe is het gegaan. En merk je iets van verschil wat betreft de jeuk? Hopelijk positief.
Het heeft zeker geholpen, alleen zijn piemeltje zit er heeeeelemaal onder.. Dus dat is het enige dat nu weer jeukt, maar gelukkig zit er een luier omheen, dus tot nu toe geen schade aan kunnen richten.. Wel om 19.00 uur bij de hap geweest.. Hij zag het direct en heeft druppels voorgeschreven.. Zijn linkeroog is flink ontstoken. Zit nu ook helemaal dicht door de pus.. Hij ligt inmiddels op de bank te slapen/jammeren.. Elise werd er wakker van dus meegenomen naar beneden.. Vannacht slaapt hij bij mij, ruimte genoeg, want man is morgen pas weer thuis..
Oei...dan heeft ie het goed te pakken! Sem had ook een paar pukkeltjes bij zijn ogen maar gelukkig is hiet ontstoken geweest...van ons mocht ie niet krabben maar als ie jeuk had mocht ie op de bultjes drukken. De eerste twee nachten heeft ie ook bij ons in bed geslapen anders kon ik er steeds uit dus lekker knus tussen ons in. Je bent ook nog alleen lees ik...arme jij! Sterkte vannacht!
Ik ben doordeweeks altijd alleen dus ben inmiddels wel wat gewend.. vind het nu niet extra zwaar qua opvoeden o.i.d. alleen wel heel sneu om hem nu naast me te zien liggen met zijn handje over zijn oogje.. roept constant au zetpil wel gehad maarja dat helpt daar nauwelijks tegen
Ach gos... wat sneu... heel veel beterschap. Ik hoop dat je kleine meisje het niet krijgt nu. Hoewel... dan heb je het gehad, maar leuk is het idd niet.
Ik wordt gek. Hij is al vanaf 9 uur bezig dat hij zo m jeuk heb. En nog niks geslapen! Ik heb al van alles uitgeprobeerd. En vooral bij zijn piemel. Zo zielig!
heel zielig heel zielig is dat!ik hoop dat het ni lang duurt! mijn jongen was 14 maanden oud met waterP.het was zo vervelend enorme blaren op zijn piemel die gingen ook openen(toen had hij nog luier aan)hij mocht vanwege zijn leeftijd geen middeltjes krijgen tegen de jeuk. maar hij kon zich niet krappen toen op die leeftijd. normaal duurt het 3 dagen in alle 3 fases. maar mijn jongen kreeg dus wondjes op kont en piemel en die duurde echt een week om droog te worden en nog een week om dicht te groeien. warm water maakt het veel erger, dus niet wassen maar koel houden.